Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvsagt takker man. Har man konkret bedt om hjelp og råd, takker man.

Spør man om andres synspunkter, og inviterer til diskusjon og funderinger blir det noe annet.

Nå er vi jo alle forskjellige, og jeg tar det ikke ille opp om jeg ikke får "takk for hjelpen". Men blir faktisk veldig glad om jeg får det. Synes absolutt Mariannes oppfordring er på sin plass for å gjøre forumet enda hyggeligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver og alltid huske og takke, men kan jo selvfølgelig glemme det noen ganger..... :oops:

Og til alle som har hjulpet meg, kommentert ett eller annet, tipset meg o.s.v.:

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!!!

Skrevet

Håper det, tror det. Av og til takker jeg på forhånd, men kanskje ikke det er like høflig?

Jeg er oppdratt til å takke og prøver å lære barna mine det også. Blir litt paff når man f. eks gir gaver til unge (slektninger) og de knapt gidder å se på hva de har fått. Eller man hjelper noen og de ikke gidder takke.

Da jeg gikk hjemme med eldstemann tok vi ofte buss til byen. Han lærte å prate relativt tidlig, og plutselig en dag takka han da noen hjalp meg av bussen :) !

Skrevet

Trur eg takkar kvar gong - om ikkje så har eg gløymt meg reint ut. Ikkje berre synest eg det er vanleg folkeskikk å takke, men kanskje lurer den som kom med rådet/forslaget/hjelpa om det faktisk var til hjelp? Då vil ein liten takk gleda. I alle fall har eg det sånn.

Dessutan, om eg ikkje takkar så kan det jo hende at folk blir lei av å hjelpe, og det er jo ikkje gøy...

Gjest Scarlet
Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på, men skal begynne å gjøre det heretter.. Jeg er veldig flink til å takke mennesker ellers når de hjelper til med noe, så det burde jo ikke være så veldig vanskelig å gjøre det her heller :wink:

Gjest Fru Meta
Skrevet

Jeg tror jeg gjør det. Det vil si, jeg vet at jeg prøver å gjøre det, så om noen glipper, så beklager jeg det.

Stor takk til alle som har hjulpet meg!! :D

Men jeg går ikke tilbake på alle tråder jeg har svart på for å sjekke med mindre det er et tema som interesserer meg.

Skrevet

Jeg prøver å være veldig bevisst på å takke for hjelpen jeg fpr. Er desverre kanskje ikke så flink til å takke moderatorene som ordner opp bestandig og har litt dårlig samvittighet for det.

Setter veldig pris på at folk takker meg for hjelp, og synes egentlig at dette er normal høflighet.

Skrevet

Jeg tror jeg har vært påpasselig med å takke hittill ja.. Og skal fortsette med det! :) Men i de tilfellene hvor flere slenger seg på med gode råd om et eller annet, blir det litt hektisk å skulle takke alle og enhver synes jeg. Men takk til dere og! :blunke:

Skrevet

Joda, jeg mener selv at jeg er flink til og takke. Forventer det samme av andre når jeg har gjort noe som er verdt å takke for. :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg pleier ikke ofte å spørre om hjelp her inne, men trur nok at jeg i så fall husker å takke, trur da det....

Jeg er oppdradd til å takke pent. Fra vi var små sendte vi brev etter jul og bursdag til de slektningene som bodde langt borte men hadde sendt oss pakke, og takket selvsagt pent alle som ga oss noe (ja, vi pugga gavelista og husket hva vi hadde fått fra alle, slik at vi kunnr takke og MENE det)

Jeg takker for hjelpa når jeg får hjelp, ja jeg takker sambo mange ganger for dagen jeg. Takker for småting, og større ting, for jeg vet at dersom jeg takker for at han gidder ta oppvasken, da er det større sjangs for at han gjør det en gang til.

Vil selvsagt oppdra våre (fremtidige) barn til å takke, det er en selvfølge, det er en del av normal folkeskikk.

Her inne håper jeg at jeg husker det, men som det er nevnt, det er ikke like lettbestandig da tråder jo har en tendens til å fortsette leeeenge. Men, jeg abonnerer på alle tråder jeg har skrevet noe i, så jeg ser jo om noen svarer etter lenge også. Men, jeg pleier ikke starte tråder jeg, bare svare. Noen takker, andre gjør det ikke. Jeg tar meg ikke nær av at noen ikke takker, men det er kjekt å vite at informasjonen kom frem til rette vedkommende (av og til føler jeg at gjester spør om ting, men aldri leser svarene, for de skriver i alle fall ofte ikke mer i tråden, da er det vanskelgi å vite....)

I alle fall, om det skulle være noen jeg har glemt å takke, så takker jeg herved. Og, ellers vil jeg på generelt grunnlag takke alle som er her for at de er en sånn flott gjeng som hjelper hverandre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...