Gå til innhold

Sette på ringer under seremonien

Skal dere sette på ringer i kirken?  

1 stemme

1. 1. Skal dere sette på ringer i kirken?

• Ja
      34
    • Nei
      10
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt å ikke sette på ringer i kirken.

Vi har forlovelseringer som vi har tenkt til å beholde. De er i gull med slipte kanter.

Etter bryllupet skal vi pusse de opp og kanskje jeg får en liten diamant i ... ;)

Skrevet

Jeg svarte ja jeg :oops: og har ikke akkurat

blitt fridd til enda (kanskje aldri?) men har nok sett det

for meg ja.. At ringene skal på i kirken..

Trodde "alle" gjorde det jeg, både med nye gifteringer,

og de gamle forlovelsesringene..

Jeg mener ihvertfall at poenget er ikke om ringene er

nye eller gamle..

Men bare den seremonien i seg selv.. :wink:

(jeg ser nok for meg en "ny ring" på bryllupsdagen ja,

for om jeg blir fridd til får jeg nok ikke en "vanlig" forlovelsesring.

Det er ikke min sambo's stil.. Kanskje i hvitt gull med diamant, og

han vil ikke bære ring før på bryllupsdagen)

Jinx ---> super romantisk

Skrevet

Vi skal bytte ut forlovelsesringene med nye ringer så her blir det ringpåsettelse i kirken. Hadde vi skulle beholdt ringene vi har, så hadde vi allikevel hatt ringpåsettelse. Jeg synes det er en stor del av sermonien og både jeg og sambo er enige om at ringpåsettelse vil vi begge ha. :D

Skrevet

Jeg skal ha forlovelsesringen min innom gifteringen, så vi skal sette på ringer i kirken. Sambo skal ta av sin forlovelsesring og bare ha gifteringen på etter vielsen.

Skrevet

Vi brukte våre forlovelsesringer som gifteringer også, men vi satte dem allikevel på i kirken. Før bryllupet hadde vi dem jo av for å pusse dem opp og gravere inn bryllupsdatoen, så det var naturlig å sette dem på i kirken. Forøvrig synes jeg dette er et nydelig ritualet og et av høydepunktene fra vielsen.

Skrevet

Vi skal sette på ringene i kirken. vi har akkurat fått gifteringene fra gullsmeden og gleder meg til dette ritualet. Hadde vi brukt forlovelsesringer som gifteringer hadde vi likevel valgt ringpåsettelse i kirken.

Skrevet

Vi skal sette de på igjen selv om vi er forlovet. De skal bli pusset opp og vi skal gravere inn bryllupsdato og da synes vi det er naturlig å sette de på i kirken igjen.

Skrevet

Vi skal bytte ut forlovelsesringene våre med nye gifteringer i kirka. Tror det blir en fin liten seremoni :)

Gjest Tabby
Skrevet

Vi kjøpte helt enkle ringer til forlovelsen, tynne ringer i gult gull, og sambo som jobber på fabrikk har fått bøyd sin så den er ikke helt rund lenger :roll: Men han har hele tiden stått på at vi skal ha nye ringer som gifte, han har allerede funnet et par han liker så vi kommer til å bestille noen nye med inngravering og sette på dem i kirken. Regner med at han kommer til å ta av forlovelsesringen sin da, men jeg vil gjerne beholde min.

Skrevet

Har egentlig ikke tatt det opp med gubben, jeg da, men siden vi skal ha nye ringer vil jeg anta at vi setter dem på i kirken.

Jeg mener, hvor skulle man ellers gjøre det?

Skrevet

Enig med Anitacath.. Skal man ha NYE ringer, MÅ man nesten ta de på i kirken... Hvor ellers? I bilen på vei til fotografering??

Vi skal ha nye ringer og skal sette de på i kirken! Synes det er en flott del av sermonien jeg :hjerter:

Skrevet

Vi har planer om ringpåsettelse ja. Vi kommer til å bruke forlovelsesringene som skal pusses opp og inngraveres med bryllupsdato, så vi må uansett gi de fra oss en uke eller to.

Skrevet
Enig med Anitacath.. Skal man ha NYE ringer, MÅ man nesten ta de på i kirken... Hvor ellers? I bilen på vei til fotografering??

Vi skal ha nye ringer og skal sette de på i kirken! Synes det er en flott del av sermonien jeg :hjerter:

Mange velger å sette på ringene før selve vielsen, uansett om de har noe ringer før bryllupet eller om de bruker forlovelsesringene.

Skrevet

Mange velger å sette på ringene før selve vielsen, uansett om de har noe ringer før bryllupet eller om de bruker forlovelsesringene.

For meg blir det ihvertfall helt feil.

Man setter vel ikke på seg ringene først og går inn og gifter seg etterpå...????

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg synes også det høres litt feil ut å sette på ringene først. Synes det hører med til selve vielsen jeg, som en fin symbolisering på at man nå er gift.

Skrevet

Ja, ellers så er det vel ikke "gifteringer...." ??

Gjest Tabby
Skrevet

Ikke sant? Jeg synes ringene symboliserer at ekteskapet er inngått, og dermed blir det riktig i mine tanker å sette på ringene når vi har sagt "JA". Hvis de blir satt på tidligere så er det ikke, slik jeg ser det, gifteringer.

Skrevet

Interessant diskusjon dette..

Vi forlovet oss for et drøyt år siden, min herlige samboer kom seg ned på kne og hadde allerede vært å kjøpt ringer. De satte vi på oss da. Det er glatte gullringer med datoen inngravert.

Slik jeg ser det så er det da jeg lovte han å være sammen med ham resten av livet, dele sorger og gleder sammen. Jeg gleder med som en unge til bryllupet neste sommer, men den dagen blir mer en feiring sammen med venner og familie. Da vi har gitt dem god varsel (2 år!) burde de fleste ha annledning til å dele dagen med oss. Ellers kunne vi ha gifta oss der og da for min del.

Papirdelen er jo viktig, men slik jeg ser det er det viktigste at vi har lova hverandre at vi skal være sammen, og derfor går vi med ringene som vi skal bruke resten av livet.

Skrevet

For oss ble det helt spesielt å sette på ringene i kirka. Det er noe vi begge husker veldig godt...

Vi hadde ikke forlovelsesringer da det ble litt feil for oss. Så da ble det jo litt spes det å plutselig ha ringer på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...