Gå til innhold

Kyssing i kirken


Gjest anonym

Kyss i kirken under seremonien- ja eller nei?  

  1. 1. Kyss i kirken under seremonien- ja eller nei?

    • Ja
      23
    • Nei
      14
    • Vi har ikke bestemt oss / snakket om det ennå
      9


Anbefalte innlegg

Hvor mange av skal skal kysse i kirken / hvor mange av dere kysset i kirken under seremonien?

Er dette helt en amerikansk ting

eller gjøres dette i Norge nå i større grad enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VI skal kysse i kirken. Da vi var på samtale med presten og øvde i kirken spurte han om vi ville det. "Jahaha" sa sambo! Han skulle kysse bruden sin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kysse i kirken! Jeg spurte sambo om han ville, og da sa han: "de kan bare prøve å stoppe oss...!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kysset ikke i kirken. Jeg liker tradisjonen med det første kysset som nygift på kirketrappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kysset ikke i kirken. Jeg liker tradisjonen med det første kysset som nygift på kirketrappa!

Åja, det tenkte jeg ikke på..

Det er jo kjempe fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prsten spurte oss om vi ville kysse i kirken men det ville vi ikke. Presten forklarte spørsmålet sitt med at denne amerikanske tradisjonen er blitt mer og mer in i norge. Vi ventet til vi sto på trappa. Grunnen til at vi ikke ville kysse inne vet jeg ikke. Vi sa bare nei begge to med en gang. Vi følte vel at det passet bedre ute enn inne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke kysse i kirken. Vårt første kyss som nygift er på kirketrappen. Synes man skal ta litt vare på de norske tradisjonene og ikke ta helt av ang de amerikanske...Det er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig om prestene tillater kyssing inne i kirken eller i. Da vi hadde samtale med presten ønsket det paret vi hadde øvelse sammen med å kysse i kirken. Men de fikk ikke lov fordi presten mente det ikke hørte til det norske ritualet. Vi hadde aldri planer om å kysse i kirken, så dette var greit synes jeg.

Synes ikke helt det passer seg å kysse inne i kirken heller jeg da, det er altfor høytidelig med den seremonien og jeg synes det blir litt "flåsete" om man plutselig skal kysse under ritualet.

Ute på kirketrappet kysset vi selvsagt. Da er alt det formelle over og det er bare kjempekoselig at brudeparet kysser - gjerne mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kysser inne -og ute!!  :ler:

Vi også - om presten tillater kyss inne. Vi har ikke hatt samtale med presten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en typisk amerikans tradisjon som jeg ikke vil ha. Det virker så rart i selve vielsen synes jeg. Derfor gleder jeg meg til kirketrappa!!! Men jeg vet det er blitt mer og mer vanlig. Smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ventet til vi var ute på kirketrappa. Mannen min er i tillegg litt sjenert med hensyn på kyssing i offentlighet, så det var aldri noe spørsmål om kyssing i kirken for vår del.. Men helt unna slapp vi jo ikke resten av kvelden :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Det er enda så langt frem i tid at vi ikke har snakket om det. Men jeg visste ikke at det var en amerikansk tradisjon jeg da. Hmm enda mer å tenke på gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har jo ganske god tid vi også.... :ler:

Og vi har ikke snakket om det.

Ikke vet jeg hva jeg vil heller, jeg liker både tanken på å kysse etter ringpåsettelsen, men jeg liker første kyss på trappa-ideen også...

Hmmmm vi får se...... høre hva gubben vil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har heller ikke bestemt oss enda.. Har ikke spurt presten om det heller, men regner ikke med det blir noe problem hvis vi ønsker det..

Er jo litt koselig med den norske tradisjonen, da... Men er sikkert godt å få løst litt spenning ved å ENDELIG kunne kysse han etter ringpåsettelsen....

Skriver det på listen over "må diskuteres":ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kysser inne -og ute!!  :ler:

vi også :kyss: og pastoren vår liker godt å si; "you may kiss the bride"

-så amerikansk blir det hos oss :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig ikke kysse i kirken, men presten (en venn av oss) syntes det ble så stusslig, så han sa bare: "Så får vi vel få et lite kyss...", så vi hadde ikke mye valg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...