Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så en tråd lenger ned som omhandlet voldtekt, og så at flere av brukerne her har opplevd det, uten at det overrasker meg særlig. Spørsmålet mitt er: Hvor mange av mennene her inne har hatt partnere som har opplevd voldtekt, enten mens dere var sammen eller før?

Muligens vil jeg få noe kritikk fordi dette forumet er for kvinner, men jeg spør likevel, siden det også er en del mannlige brukere her.

Og til dere som svarer ja på spørsmålet, hvordan påvirket dette forholdet deres? Klarte du å forstå, støttet du nok? Fikk DU hjelp til å takle det?

Overlevde forholdet?

Jeg som spør har vært sammen med to jenter som har opplevd det jeg ser på som det jævligste noe menneske kan komme ut for, og det ene av disse forholdene var gjennomsyret av ugjerningen.

Håper kvinnene og jentene her inne ikke misforstår spørsmålene mine, jeg er fullt klar over at det er DERE som er de reelle ofrene, ikke vi.

Like fullt er det ufattelig vondt å for en partner å ikke kunne hjelpe, ikke klare å forstå.

Så, har noen av dere opplevd det samme som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen mann,men vil gjerne svare deg likevel.

Jeg opplevde og bli voldtatt for noen år siden,og like etter voldtekten traff jeg en mann som ble min kjæreste de neste 6 årene.

Jeg forstår hva du snakker om,for dere er faktisk også offer i en slik situasjon!

Vi hadde et godt og trygt forhold,men jeg hadde mine depresjonsperioder som var vanskelig og takle for oss begge.

Oftest trakk jeg meg tilbake,ville være alene og bare gråte. :cry:

Disse periodene var vanskelig for kjæresten min,for jeg lot meg rett og slett ikke trøste.

Han gjorde alt han kunne for å hjelpe meg,men til ingen nytte.

Jo mer han forsøkte og hjelpe meg,jo værre ble det.

Jeg fikk så dårlig samvittighet,og trakk meg derfor enda mer tilbake.

Sexen vår var heller ikke bra.

Jeg så hele tiden for meg overgriperens øyne,og jeg klarte sjelden og gjennomføre et samleie.

Vi kunne gå månedsvis uten sex,rett og slett fordi jeg ikke taklet det.

Kjæresten min holdt ut i 6 år.

Jeg forstår så inderlig godt hvorfor han gikk,du skal være STERK for å holde ut i årevis.

Jeg har egentlig ingen råd og gi deg dersom du skulle komme i et sånt forhold igjen.

Alle voldtatte reagere forskjellig,det finnes intet fasitsvar.

Hvis jenta vil trekke seg litt unna og være alene,så la henne det...

Ikke mas og press henne.

Sånne ting tar LANG tid og komme over.

Barbie

Gjest anonym nå pga eks
Skrevet

Ja, jeg har hatt tidligere forhold hvor partner har vært utsatt for overgrep. Heldigvis var det ikke av det værste. ( relativt sett uten å si at det ikke var grovt, for uansett så var det overgrep og vedkommende som gjorde det fortjener å svi for det han gjorde )

Det hadde heldigvis gått bra siden hun var sterk på det området og hun hadde kommet over det.

Men, hadde jeg fått tak i vedkommende eller visst hvem det var så lover jeg at jeg ville gjort hva jeg kunne for å gi han igjen... :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...