Tusseline Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Jeg har lenge siklet over kinesiske kjoler, med "høy" hals og kinesisk mønster. Noen som vet hvor man får fatt i disse nydelige kjolene og hva er prisen?
Charmina Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Hei! Her i Bergen er det kommet en egen butikk som selger slike kjoler og drakter! Utrolig masse lekkert og slett ikke dyrt! Kommer ikke på hva butikken heter i farten! -Charmina
Gjest gjesta Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 I Bergen er det visst en butikk i Hollendergaten som har noe slikt. Har ikke vært der selv, men en venninne av meg nevnte det.. Ellers begynner de å få veldig mye kina inpirerte topper i butikkene nå. Litt for mye etter min mening. (Hvorfor må alltid butikkene oversvømmes av den ENE tingen som er på moten, hvorfor må ALLE plutselig gå med det samme. Fordrar ikke sånne "landeplager")
Sister Blue Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Hei Så en ad i Shape Up om et norskdrevet nettsted som solgte nettopp denne type kjoler, cheongsam. Og det til en rimelig penge også Fant et par-tre fine eksemplarer der selv, men har til gode å bestille ennå. Misliker slike trend-greier, selv om de er aldri så fine.. Her er linken iallefall: www.eastwestimport.com
Tusseline Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2003 Jeg er på jakt etter ekte kinesisk kjole, ikke noe vissvas fra Cubus
Gjest Diva Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 Vet ikke hvor mye det hjelper, siden du bor vest i landet, men det er i allefal et par butikker i Oslo som selger slike. Panda heter butikken, den ene er i Hegdehaugsveien mellom Majorstua og Slottet, og den andre er ved Olaf Ryes Plass på Grünerløkka. De koster såvidt jeg husker, mellom 900 - 1200 avhengig av lengde. Men det er lenge siden jeg har sjekket nå. Ellers er det flere nettsider der man kan få tak i slike rimelig : http://www.chinatowner.com/ http://ctailor.store.yahoo.com/ ->På denne er det best utvalg av disse tror jeg.... http://asianideas.com/asianfashion.html Håper du finner et sted å kjøpe kjolen(e) :D Diva Yepp, så nå at du vil ha en EKTE. Da tror jeg nesten det er best å kjøpe i kinesiske butikker eller prøve den fra Chinese Tailor, eller skaffe tekstiler og få den sydd av proffe.... :blunke:
Gjest Diva Skrevet 28. mai 2003 #7 Skrevet 28. mai 2003 P.S: hva vil du si er "ekte" egentlig ? Du bør heller gjøre som Minnie, kjøpe kinesisk slike og få den sydd. DA er den vel ordentlig vel ????? Vi prøver bare å hjelpe vaffal....
Sister Blue Skrevet 28. mai 2003 #8 Skrevet 28. mai 2003 Og jeg vil ha en EKTE kinesisk/japansk kimono.. (Får nok spare opp en 30-50 000 først ja..)
Gjest Adina Madeleine Skrevet 29. mai 2003 #9 Skrevet 29. mai 2003 Jeg bruker ofte kinesiske overdeler, importert, sydd i Kina, 100 % silke... Det må da være dette du mener med "ekte"? Var inne på den siden på den øverste linken og de kjolene de hadde der er samme type som de klærne jeg har, så tror du trygt kan bestille derfra. Drar du til Oslo noen så gang har de også slikt på Shangri-la rett over Oslo S, nedenfor Karl Johan.
Miew Skrevet 29. mai 2003 #10 Skrevet 29. mai 2003 Må være av ekte kinesisk silke du tenker på....det forstår jeg godt at du vil ha Det er ikke så vanskelig å få fatt i, det lureste er å selv kjøpe silken du vil ha, så gå til skredder og få kjolen sydd. :blunke: Lykke til!
Tusseline Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #11 Skrevet 29. mai 2003 Takk for svar dere! P.S: hva vil du si er "ekte" egentlig ? Ekte kinesisk kjole er hundreprosent silke, med orginalt kinesisk mønster.
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #12 Skrevet 29. mai 2003 Ta deg en tur til Kina :D DER har de vel ekte vare Vi visste lissom ikke hva du mente da du skrev det første innlegget Lykke til! D : -)
Gjest Paff Skrevet 29. mai 2003 #13 Skrevet 29. mai 2003 Du bør absolutt skjekke ut butikken i Hollendergaten i Bergen. De har masse lekkert og skreddersyr til deg også..
Nitha Skrevet 29. mai 2003 #14 Skrevet 29. mai 2003 Dette har vi diskutert mange ganger før jenter. Bruk søkeknappen! Men bare til opplysning så minner bilder, modell, og kjoler på eastwestimport VELDIG mye om hva du finner på www.silk4you.com! I så fall kan du handle til godt under samme prisen på eksempelvis ebay. Jeg bestilte en kjole som kom rett i postkassa på tre dager fra denne leverandøren og betalte snaut 180 kroner, mener jeg det var. Nitha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå