Gjest Étoile Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Jeg har et lite problem... I gården jeg bor i, bor det en familie med samme etternavn som meg (ganske uvanlig navn faktisk). Av en eller annen grunn klarer postmannen ytterst sjelden å legge min post i min postkasse, derfor får jeg nesten all post brettet og trykkt gjennom den tynne glipen i postkassen dagen etter. Jeg abbonerer på Elle, og for 3. gang har jeg ikke fått bladet mitt... De to første gangene purret jeg på Elle og fikk forlenget abbonementet. Nå har jeg begynt å lure på om de ikke havner hos naboens tenåringsdatter... Hva gjør jeg? Sende klage til Elle igjen, eller høre med naboen først? Har ikke mye lyst til å ringe på døra, blir jo nesten som å anklage dem for tyveri føler jeg. Men det er jo tross alt jeg som betaler for bladene... Hva hadde du gjort? Det må neves at jeg ikke kjenner dem i det hele tatt, og vi har ingen spesielt god tone pga en del problemer i sameiet.
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Lat som de ikke finnes. Ikke bland naboene dine oppi det. Eller Elle, for den saks skyld. Sett opp en lapp med "kjære postmann" over postkassene - "det har flere ganger skjedd at jeg ikke får posten min"... Jeg satte opp en slik lapp til avisbudet der jeg bodde før, da ble det slutt på at avisen min forsvant - eller var full av naboens brødsmuler da jeg endelig fikk den...
Leo Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Kan hende du har gjort det allerede, men du kan jo merke postkasse tydelig med fornavn samtidig som du gjør postverket oppmerksom på problemet. Det kan også være en ide å legge en lapp eller et lite brev til postbudet hvor du i en hyggelig tone forklarer problemet og ber pent for deg. Har hatt stor suksess med sistnevnte fremgangsmåte. Postbud er stort sett greie folk :blunke:
Gjest Étoile Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Vel det rare er at min postkasse er merket MYE tydeligere enn deres... Men de bor i den eldre delen av bygget og da åpner postmannen 3 bokser på en gang, imens min postkasse er på siden av alle de andre. Men det var en god idé henge opp lapp til postmannen, tror jammen jeg skal gjøre det sporenstreks!
Gjest Alette Skrevet 28. mai 2003 #5 Skrevet 28. mai 2003 Du kan også ringe til posten å klage, så videreformidler de klagen dit den skal. Det har jeg gjort før.
Tusenfryd Skrevet 29. mai 2003 #6 Skrevet 29. mai 2003 Du kan også ringe til posten å klage, så videreformidler de klagen dit den skal. Det har jeg gjort før. Men da ser ikke naboene det...
starie Skrevet 29. mai 2003 #7 Skrevet 29. mai 2003 Hvis du både henger opp en lapp OG ringer for å klage burde det vel skje noe?
Gjest Étoile Skrevet 29. mai 2003 #8 Skrevet 29. mai 2003 Kanskje best å gjøre begge deler ja... Tusen takk for hjelpen jenter! :D
Gjest Scarlet Skrevet 30. mai 2003 #9 Skrevet 30. mai 2003 Jeg hadde rett og slett ringt på døren til naboen det gjaldt og forklart situasjonen, og deretter spurt om de tilfeldigvis hadde fått noe som hørte meg til ettersom vi har likt etternavn. Det er vel ikke å anklage noen det? Det kommer jo helt an på hvordan man ordlegger seg...
Suzy Skrevet 30. mai 2003 #10 Skrevet 30. mai 2003 Først av alt hadde jeg ringt posten og klaget på at postmannen (eller ombæreren som det så flott heter) slurver med utdelingen :-? . Jeg fikk post som ikke var til meg i det hele tatt og ringte for å klage. Det er helt slutt på problemet nå Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå