Gå til innhold

lasagne av annen pasta?

Anbefalte innlegg

Gjest Donna
Skrevet

Går det an å lage en slags lasagne uten lasagneplater? Kan man ha f. eks pastaskjell i formen sammen med saus? Må de da kokes først? lasagneplatene er jo harde ......har nemlig glemt å kjøpe lasagneplater - og i morgen er butikkene stengt - og jeg har lyst på lasange og har mye saus som skulle vært brukt til noe ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint.

Jeg pleier å koke pastaen først og koke sausen ferdig i en kjele.

Så legger jeg kjøttsaus og pasta lagvis, strør på ost og stapper i ovnen noen minutter (til osten smelter).

Skrevet

Det går helt fint uten å koke dem først, og! Det er jo samme konsptet i all pasta.

Piglet

Gjest Brunhilde
Skrevet
Det går helt fint uten å koke dem først, og! Det er jo samme konsptet i all pasta.

Piglet

Ikke heeeelt.... Lasagneplater er ofte forkokte - jeg ville nok gi annen pasta en omgang i kokende vann før jeg brukte den som erstatning for lasagneplater, ja. Dersom du kjøper lasagneplater som IKKE er forkokt står det faktisk på pakken at de skal kokes før bruk....

Skrevet

Jeg pleier å forkoke lasagneplatene også - synes lasagnene blir bedre av det.

Skrevet

Ikke heeeelt.... Lasagneplater er ofte forkokte - jeg ville nok gi annen pasta en omgang i kokende vann før jeg brukte den som erstatning for lasagneplater, ja. Dersom du kjøper lasagneplater som IKKE er forkokt står det faktisk på pakken at de skal kokes før bruk....

Beklager! Jeg må ha misforstått noe... :oops:

Piglet

Gjest Donna
Skrevet

kokte pastaen litt, og så hadde jeg alt i formen og inn i ovnen. Steikte 15 min for å få osten stekt - og så ferdig. gikk fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...