ringblomst Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 Lurer på hvilken fotograf dere har valgt og hvor h*n holder til. Hva betaler dere og hva inkluderer det (ute-innefotografering, antall bilder, album, farver - sort-hvitt etc.) Undersøkte dere flere fotografer før dere tok valget, og når bestilte dere fotograf? Hva slags type bilder ønsker dere ( klassiske, røffe, moderne etc). Til slutt hvor lenge har dere fotografen til rådighet? PS! har søkt på tidligere tråder, men vil gjerne ha litt mer "komplette" svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Nordstrandsfotografene. Ligger på Hauketo. Valgte dem pga rykte. Betaler 20.000kr, men får da ALT inkludert, også et MEGET spesielt album - spesialtrykket til oss. Bissevoffser og forlovere er et must! Vi får det vi trenger av bilder, både klassiske og moderne. Vi har 1,5 time på dagen og kan få tatt bilder en dag til om vi vil (inkludert i den pakken vi kjøpte). Vi hadde tenkt til å bruke bekjente, men ingen kunne stille opp (Ferder'n...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 28. mai 2003 #3 Del Skrevet 28. mai 2003 Hos Fame-fotografene her nå så har de utstilling som har helt hvit studiobakgrunn, men bildene ER SÅ TØFFE! Det kalles visst "livet i bilder" eller noe. Den må dere se. Tror jeg må ha studiobilder også, og ikke bare utebilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mai 2003 veslebråka: var innom fame sin hjemmeside, var masse flotte bilder ja 14062003: vi har faktisk tenkt litt på nordstrandsfotografene, men håper de har rimeligere alternativer enn dere valgte. Sikkert verdt pengene, men fattige studenter eier som kjent ikke mye penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. mai 2003 #5 Del Skrevet 28. mai 2003 14062003: vi har faktisk tenkt litt på nordstrandsfotografene' date=' men håper de har rimeligere alternativer enn dere valgte. Sikkert verdt pengene, men fattige studenter eier som kjent ikke mye penger [/quote'] Dersom vi skulle ha valgt enkelt, men pent album og fotografier ute og inne med bissevoffser og forlovere, hadde dette kostet oss ca. 8.000kr. Samtaletime først, 1,5 time på dagen og samtaletime etterpå - sammen med betaling. De tar IKKE betalt på dagen eller før brudeparet er fornøyd med arbeidet de har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 29. mai 2003 #6 Del Skrevet 29. mai 2003 Vårt valg av fotograf var enkelt: faren til en barndomsvenninne av meg er fotograf. Vi betalte 4250 for et av de dyreste albumene med 18 bilder i 14x18 og 4-5 bilder i svart/hvitt. (Inkludert bilder med forlovere). Vi skulle egentlig ha utefotografering, men dette ble ikke noe av pga. kald vind (ikke pent med gåsehud og blå lepper på bildene). Vi valgte å bare ha klassiske bilder, da det er mer oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. mai 2003 #7 Del Skrevet 29. mai 2003 Vår fotograf ligger i Hokksund i Buskerud og heter Holden foto og var et klart valg for oss allerede fra den dagen vi satte bryllupsdatoen. Vi undersøkte ikke flere fotografer, fordi vi visste at Holden foto var utrolig flinke. Vi visste også at vi ville ha veldig tradisjonelle bryllupsbilder og det fikk vi også. Vi betalte 6500 kroner for alt sammen. Dette var: -fotografering -skinnalbum med våre navn + dato i gullskrift på utsiden -22 bilder (derav 4 i sort-hvitt som vi betalte ekstra for) Bildene vi tok var både ut og inne. Siden vi ville ha flest bilder ute, ble det også sånn. Fotografen hadde satt av 1 time til oss, men vi holdt på i 1 1/2 time siden han hadde så god tid. Ellers kan jeg fortelle at vi også fikk 10% rabatt på alle bilde-bestillinger vi gjorde etter 10 dager fra vi hentet bildene våre. Dermed fikk vi takkekortene våre litt billigere. For de som er nysgjerrig, kan de se takkekortet vårt her som et eksempel på hvordan bildene fra Holden ble: http://www.kvinneguiden.no/bryllup/4images...hp?image_id=351 Å bruke så mye penger på fotograf er faktisk en av de beste investeringene vi gjorde i forhold til bryllupet. Det er bildene man sitter igjen med i ettertid og det er utrolig kjedelig om man skulle få dårlige bilder fordi man satset på å ta bilder selv eller valgte en dårlig fotograf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. mai 2003 #8 Del Skrevet 29. mai 2003 Vi bruker en kollega av en kamerat som er fotograf i Scanpix. Han tok min kamerats bryllupsbilder i fjor og de ble dødslekre. Betaler et par tusen og får bildene på CD dagen etterpå!!! Så er det bare å trykke og gjøre hva man vil!!! Det passer oss veldig bra, det eneste jeg er litt redd for er alternativer hvis det regner... Får tenke litt, vi ordner nok det også! Orker ikke bruke tusenvis av spenn på fotografering, synes det er bortkastete penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charly Skrevet 30. mai 2003 #9 Del Skrevet 30. mai 2003 Det er opp til hver enkelt å finne ut om man synes det er verdt å bruke tusenvis av kroner på fotograf. Vi brukte Ståle Dalsberg på Lambertseter, han er kjemåpeflink. 3500,- for sånn til å slå opp med 8 bilder. Vi fikk 6 bilder til som vi betalte 300,- for som de kalte gode 'b' bilder. Vi brukte faktisk et av de til takkekort. Det kostet mellom 25 - 18,- pr takkekort ettersom hvor mange man bestiller. Vi måtte ha hele 75 takkekort og det kostet 1350,- Dessuten kjøpte vi et av bildene forstørre i str A4 og det kostet 365,- Når jeg da senere bestilte 10 til i samme kom det på 150,- pr bilde. Jeg er veldig fornøyd med servicen og kvaliteten. Det ble nydelige bilder! Anbefaler han gjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 30. mai 2003 #10 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi brukte fotograf Gripstad i Drøbak - kjent for sine bryllupsbilder. Vi betalte 3000,- for selve fotograferingen, 3000,- for stort bilde m/ramme, 2500,- for album og 22,- pr takkekort. På en eller annen årlig fotokonkurranse vant fotografen premie på det ene bildet av meg! *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Po Pi Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi skal bruke fotograf Murstad i Kristiansand, og vi bestilte fotografen ca 1 år i forveien. Vi bestemte oss for denne fotografen etter å ha besøkt studioet for å se på bryllupsbilder han har tatt tidligere. Vi skal betale ca 5000 kr. Dette inkluderer fotografering ute, og fotografen har satt av 1 time og 15 minutter til seansen. Vi vurderte å ha innebilder i tillegg (noe som koster 1500 kr ekstra) men av praktiske årsaker tar vi kun utebilder. Vi har valgt fargebilder, og vi får 20 bilder i et pent skinnalbum. Jeg tror vi kommer til å ende opp med noen klassiske bilder, samt noen litt mer moderne bilder. Hilsen fra Po Pi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Po Pi Skrevet 30. mai 2003 #12 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi skal bruke fotograf Murstad i Kristiansand, og vi bestilte fotografen ca 1 år i forveien. Vi bestemte oss for denne fotografen etter å ha besøkt studioet for å se på bryllupsbilder han har tatt tidligere. Vi skal betale ca 5000 kr. Dette inkluderer fotografering ute, og fotografen har satt av 1 time og 15 minutter til seansen. Vi vurderte å ha innebilder i tillegg (noe som koster 1500 kr ekstra) men av praktiske årsaker tar vi kun utebilder. Vi har valgt fargebilder, og vi får 20 bilder i et pent skinnalbum. Jeg tror vi kommer til å ende opp med noen klassiske bilder, samt noen litt mer moderne bilder. Hilsen fra Po Pi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. juni 2003 #13 Del Skrevet 4. juni 2003 Vi brukte Ståle Dalsberg på Lambertseter, han er kjempeflink. Han har jeg prøvd også, og det ble skikkelig dårlig!!!! Bildene har en stygg hvit flekk i bakgrunnen fra blitzen og det ødelegger alt. Jeg ville valgt en annen fotograf neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå