_Nida_Michelle Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg personlig tror at det finnes "noe",vet ikke om det er noe i nærheten av det vi forbinder med spøkelser og gjenferd,men noe fins det..tror jeg Har opplevd endel selv,men har også familiemedlemmer og venner som har opplevd "merkelige"ting.Det må da være noe som har blitt sagt som er sant,eller kanskje vi alle bare har en j**** bra fantasi? Nei,vet ikke jeg,men det var en spesiell hendelse som skjedde med tanta min som absolutt fikk meg til å tenke. Det var når vi bodde i Thailand for ca 5 år siden.Jeg,mamma,tante+ noen fettere og kusiner osv var på vei til et buddist-tempel.Jeg husker ikke helt,men tror tante skulle kjøpe noe å spise,så hun sa vi bare kunne gå i forveien.Hun fortalte senere at når hun hadde kommet frem til tempelet så hadde hun sett 2 sinnsykt høye og tynne spøkelser/gjenferd(i THailand så tror de at disse typer spøkelser er mennesker som tidligere har levd ,men har gjort så mye galt/ondskap at når de da dør blir de spøkelser som er veldig høye og tynne)Hun ble da selvfølgelig utrolig redd og løp hjem.Men det som skremte meg mest var at etter det hadde skjedd så mistet hun så og si alt håret og hun snakket ikke på 5 mnd. Hun klarte ikke gjøre noe som helst,satt bare inne hele dagen fordi hun nektet og gå ut.Det som da skjedde etterpå var at det begynte og brenne i huset.Pga reddsel greide hun å redde seg selv ut av huset.Etter den hendelsen begynte hun heldigvis å snakke og få igjen håret sitt. Hvis jeg hadde hørt det fra noen andre så hadde jeg antaklig vis aldri trodd på det,men siden jeg var der og fikk se hvordan hun reagerte og hvor UTROLIG redd hun var.Så ja,jeg tror på spøkelser eller gjenferd,alt etter hva du vil kalle det. Tror dere på spøkelser/gjenferd og i så fall,hvorfor? Og har dere eller vet om noen som har opplevd noe som får dere til å tro det dere gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg tror på selvsuggesjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tease Skrevet 28. mai 2003 #3 Del Skrevet 28. mai 2003 Tviler på at man kan suggere seg selv til å se "spøkelser" når de plutselig dukker opp av løse luften, uten at man engang har tenkt tanken. :blunke: Har nok sett "noe" etpar ganger. Såh; yes, I'm a beliver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau Skrevet 28. mai 2003 #4 Del Skrevet 28. mai 2003 Åjada, det er utenfor all min tvil at det finnes mye rart vi ikke kan forklare vitenskapelig, men det viser ser jo gang på gang at det er hendelser som er vanskelig å motbevise. F.eks. når du hver torsdag hører en klinkekule falle på gulvet i rommet over deg, og du vet at du er alene i huset, og du ikke finner noe som kan ligne en klinkekule engang der 2 sek etterpå... (tatt fra en sann hisorie fra en jeg kjenner). Hører hisorier om gjenferd fra krigen, som her i tromsø, som er ganske skumle.. Jeg tror på alt!!!! :kissfan: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 28. mai 2003 #5 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg tror det finnes, noe, men vet ikke hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 28. mai 2003 #6 Del Skrevet 28. mai 2003 Glemte en ting; Jeg tror på hallusinasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 28. mai 2003 #7 Del Skrevet 28. mai 2003 Bø! Spøkelser. Selve ordet forbinder jeg med noe som ikke finnes, noe alla julenissen. Men tror vi er i stand til å oppfatte både bilder og lyd fra en gufsete fortid ... eller ikke så gufsen, alt ettersom. Noen kan se fram i tid, mulig noen kan se bakover, og dette kalles spøkelser ... Men. Ville ikke likt å bo i et hus med for mye styr. Orker ikke fortelle selvopplevde historier, jeg kan bli gjenkjent ... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 29. mai 2003 #8 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg tror på energi, og jeg har jo lært det der om at energi ikke forgår - men bare forandrer form. Alt liv er energi, visstnok. At vi ikke forstår alt, ja det er jeg med på. Men at det kommer onde ånder for å spise opp barna dine og tømme kjøleskapet - det var nok litt værre å svelge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 29. mai 2003 #9 Del Skrevet 29. mai 2003 Den eneste onde ånden hjemme hos oss som tømmer kjøleskapet er min mann... Ja, jeg tror på spøkelser. Har opplevd for mye til å ikke tro at det finnes mer enn vi kan bevise. Forøvrig lurer jeg på hvor det blir av energien ( de elektriske impulsene ) i hjernen vår når vi dør ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. mai 2003 #10 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg er ikke i tvil om at det finnes gjenferd. I min mors familie har de opplevd en del overnaturlig, særlig litt tilbake i tid. En del sterke personlige opplevelser, som min mor fortalte meg allerede da jeg var liten. Hendelser som ikke hadde noen naturlig forklaring overhodet, og som av ulike fysiske årsaker og begrensinger var nødt til å være "overnaturlige". Dessuten kjenner jeg folk som selv har besøk av avdøde, kan se skikkelser i rommet, og vet om flere hus her i byen hvor det er noen som går igjen. Selv om jeg ikke har vært i disse husene selv, og ikke har planer om å gå dit, så har jeg hørt forskjellige ting fra helt forskjellige personer som kjenner huseierne uavhengig av hverandre, og alle har sett, hørt eller opplevd noe. Jeg finner slike historier utrolig fasinerende og spennende, men jeg må si jeg mildt sagt er livredd for å se et gjenferd, uansett hvor lite de kan skade meg. Tror jeg hadde blitt vettskremt! Det sies jo at de som er redde "slipper" å møte noen, så antagelig er jeg godt forsikret i så måte... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #11 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg er heller ikke i tvil. Å kalle det spøkelser og slikt, blir litt feil for min del. Har på følelsen av at spøkelser er mer "morro-betegnelsen" på det, og at man ofte da tenker på personer i hvite laken og klippet hull til øynene. Men gjenferd eller gjengangere / hvileløse sjeler, tror jeg absolutt på. Jeg kjenner flere jordnære personer som har opplevd ting og jeg har opplevd litt rare ting selv og. Finner emnet spennende, skummelt og jeg kunne gjerne tenkt meg å utforske dette, bare ikke i min egen bolig Det spøker visst i Brekke gård, dvs. Telemark museum, her i Skien, og det sies å være en grå dame som har gått igjen i lange tider. Vet ikke historien bak, men i huset vårt et steinkast derfra, har jeg opplevd uforklarlige ting som har gjort meg redd, men i ettertid har det ikke vært skummelt. Vi har ikke SETT gjenferd i allefall - takk&lov Tror en tur til England / Irland / Skottland hadde vært interessant, med alle slottene og borgene som rommer årevis med ganske heavy historie. Synes det å høre spøkelseshistorier og fortellinger om uforklarlige ting er skrekkblandet fryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 29. mai 2003 #12 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg er åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare, men i og med at jeg ikke har opplevd noe overnaturlig så har jeg ingen bestemt mening om det, men jeg er åpen for at det finnes, ja det er jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Serena Skrevet 29. mai 2003 #13 Del Skrevet 29. mai 2003 Forskjellen mellom gjenferd og ånder: Sitat: Gjenferd er IKKE ånder eller åndelige veiledere fordi de ikke er klar over deres eteriske tilstand, de tror ikke at de er døde. Ånder har dødd, gått over og så kommet tilbake for å assistere oss på det jordiske plan. Ånder er vanligvis slektninger og/eller venner som er klar over sin egen tilstand, og som er klar over hva deres rolle er som guider. De hjelper oss å ta beslutninger og å få erfaringer og ferdigheter til å takle det menneskelige erfaringsplanet. Gjenferd har aldri gått over til den Andre Siden og har ikke evnen til å se situasjonen klart nok til å kanskje hjelpe oss på dette planet som guider. De lever i en følelsesmessig tåke og selvpåført drama. Som et resultat av det vet de ikke hva som virkelig foregår, og er ofte forvirret og noen ganger til og med redde eller sinte. Gjenferd er viklet inn i sitt eget tidligere drama. Ånder er vanligvis viklet inn i VÅRT drama. Det tror jeg faktisk er tilfelle, slik jeg har opplevd det. Noen synspunkter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 29. mai 2003 #14 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg synes åndene skal ta seg litt av de stakkars forvirrede spøkelsene. Invitere dem på et party eller noe sånt. Være litt medmennesk...ehh..medåndelige(?). Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. mai 2003 #15 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg synes åndene skal ta seg litt av de stakkars forvirrede spøkelsene. Invitere dem på et party eller noe sånt. Være litt medmennesk...ehh..medåndelige(?). Ja. Det var en god ide! Kan ikke du lage en slik fest da, hjemme hos deg selv f.eks.? De kommer sikkert i hopetall, fra fjern og nær. Åndene vil jo da hente gjenferdene til festen din, så du trenger jo bare be åndene og fortelle om planen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 29. mai 2003 #16 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg tror åndene er en smule pissed på meg, Vega. De henger seg opp i småting som at jeg ikke tror på dem. Tar seg selv litt vel høytidelig, disse eteriske skapningene. De tar nok ikke telefonen når de gjenkjenner mitt nr på displayet. Oi. Må stikke. *Pofff* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 29. mai 2003 #17 Del Skrevet 29. mai 2003 At det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi sanser med våre 5 sanser er det vel ingen tvil om. Om jeg derfor tror på spøkelser? Kanskje, men ikke på sånne som en kan lese om i spøkelsesbøker og filmer. Men at enkelte hus er hjemsøkt, og at visse mennesker kan sense dette, helt klart. Det finnes alt for mange slike historier til å tro at dette fenomenet ikke eksisterer. Men hva det er, og hvorfor aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 30. mai 2003 #18 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg tror at våre kjære er her sammen med oss selv om de er døde. Og jeg tror at de kommer til oss for å hjelpe oss når vi virkelig trenger dem, som når det er vår tid til å dø. Jeg er ærlig talt litt fornærmet for at ikke mine avdøde kjære har vist seg for meg (forutsatt at min teori stemmer, da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå