Gå til innhold

Måneds lønn

L@dy

Anbefalte innlegg

Min samboer har nå fått tilbud om fast månedslønn fra der han jobber. Tidligere har han kun jobbet på timer. Noen "super" lønn er det ikke snakk om, men nå vil han vertfall få mer stabil inntekt. Men det jeg lurer på er hva er det egentlig som er "ordinær" arbeids måned? Dette tilbudet som han fikk var på 18200 brutto, og alt over 162,5 timer i månden skulle være overtid. Synest det hørtes litt snålt ut....Tidligere når jeg jobbet, så fikk jeg overtid utover 150 timer mnd. Altså 37,5 timers uke. Jeg trodde det var det vanlige, så sant en ikke jobber turnus. Noen som vet hva som er riktig i forhold til "normal" arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg tenker meg om så stemmer det kanskje :roll: .... Han får betalt for lunch, og det gjorde ikke jeg når jeg jobbet 150 timer på en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at reglene for overtid er endret nå nylig, men før skulle man i hvert fall ha betalt for overtid dersom man jobbet over 37 1/2 time pr uke (samme som 40 timers bare at pausene er trukket fra), evt over 9 timer pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...