Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Del Skrevet 11. april 2002 Er det noen som kan hjelpe med noen tips til farge på kjøkken? Vi skal sette opp et Ikea kjøkken som heter ädel krem. Er veldig i tvil om hvilken farge vi skal ha på veggene. Vi har et mørkt, men ganske rødlig eikeparkett gulv (røke-eik). Benkeplatene blir i oljet bøk. Takknemlig for forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #2 Del Skrevet 12. april 2002 Hei! Gratulerer med nytt kjøkken! Jeg hadde valgt en lys/dus farge på veggene, en nøytral "hvitfarge" med varme/glød i". Feks. Lys Toscana e.l. Ikke en pangfarge ihvertfall!! Rommet kan lett virke lite om det har et mørkt gulv, nå vet jeg ikke helt hvilken farge inredningen er da men den hørtes litt kremaktig ut??..... Lyst er uansett tidløst!! Har du et lyst kjøkken, da er det bare å variere fargene på småartikler o.l til høytider og etter humør! Du slipper da å male om når du blir lei fargen på veggen, for det er ofte et tiltak... Det er nemlig slik at farger blir man lei av etterhvert... Lykke til i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 16. april 2002 #3 Del Skrevet 16. april 2002 Lys Toscana tror jeg blir for likt fargen på innredningen. Jeg tror jeg ville satset på en lys farge, men holde meg vekk fra kremhvitt. Lysgrønt eller lys grått tror jeg ville vært lekkert. Hvis du går inn på http://www.nordsjo.no/ kan du leke deg med fargeforslag til et kjøkken (gå via linken Test fargesetting og trykk på bildet av kjøkknet). Gå deretter på 2. Velg fargekart. På fargekartet "Krydder" finner du en farge som heter Vanlije, som du kan "fargelegge" kjøkkeninnredningen med. Deretter kan du prøve deg med ulike farger på veggene og rundt vinduet. Synes fargene Café, Bambus, Malaco og Lilje (fra ulike fargekart, alle er grønnfarger) ser ut til å passe bra til det kremhvite. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #4 Del Skrevet 16. april 2002 Takk for tips! Dere tror ikke at kjøkkenet vil kunne få et litt "sterilt" preg dersom veggene blir lyse når innredningen også er såpass lys (krem)? Vi skal ha hvitevarer i stål. Er også i tvil om fliser over vask/benk. De kan kanskje være i en sterkere farge for å brekke av litt? Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 16. april 2002 #5 Del Skrevet 16. april 2002 Så lenge du har parkett på gulvet, ville jeg ikke vært redd for et for sterilt inntrykk. Kremhvitt er jo en varm farge, slik at jeg tror ikke det blir noe problem. Selv har vi hvit kjøkkeninnredning (skap, benkeplate og fliser) og vegger i en farge som heter elfenben fra Jotun (beige-aktig farge) og kjøkkenet virker absolutt ikke sterilt Hvis du ønsker en mørkere farge på veggene - hva med lavendelblå eller terrakotta? Terrakotta-fargede fliser kan forresten være veldig pent over benken eller kanskje noen blå????12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #6 Del Skrevet 16. april 2002 Det med terracotta fargede fliser hørtes ikke dumt ut i det hele tatt. Det tror jeg vil "lune" det hele ganske bra om vi velger en lys farge på veggene. Nå er det bare å få dratt med mannen ut på shopping.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 16. april 2002 #7 Del Skrevet 16. april 2002 Akkurat det med å få ut gubben på shopping kan jeg nok ikke hjelpe deg med Kom forresten på at jeg har sett et kjøkken i hvitt eller kremhvit med benkeplate i bøk og terrakotta-fliser over benken - rålekkert! Lykke til med innkjøp og fargevalg! _________________ Snuppa 1212[ Dette Innlegg er endret av: Snuppa den 2002-04-17 08:35 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #8 Del Skrevet 16. april 2002 Hmmmm.....noe i kremhvitt kan være ok likevel???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. april 2002 #9 Del Skrevet 16. april 2002 På Maxbo har de noe fine og røffe terracottafliser som er ganske ujevne i stuktur og kanter. De er kjempelekre over en kjøkkenbenk. har ikke navn på dem, men de finnes i terracotta og en lys/grå/beige farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå