Petruska Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Bilderedigering er ikke min sterke side! Jeg forsøkte for et par dager siden å bytte ut avataren min med et bilde av meg selv men klarte ikke å få bildefila liten nok! Hvordan går jeg frem for å få til det uten at bildet blir helt uskarpt? Fikk det ikke til... Håper det er noen som kan forklare meg hvordan.
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Prøv på www.gifworks.com Der kan du stille bildet i den størrelsen du vil. Om det blir uskarpt eller ikke, kan jeg ikke si - men akkurat denn elinken er praktisk fordi du bare setter inn verdien du skal ha - og vips!
Crazee Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Kva program brukte du? Generelt sett, slik eg forstår problemet: 1. Du beskjærer biletet for å kutta vekk det unødvendige 2. Du forminskar biletet for at det skal passe inn - og då blir det uklart? I så fall, bruk Sharpen (eller kanskje - i Photoshop - Unsharp Mask) før du lagrar. Har du Photoshop (ein av dei siste versjonane) så bruk 'Save for web' - sikkert tilsvarande funksjonar for andre program. Då kan du lett prøva deg fram og sjå kva kvalitet du får ved ulike valg. Lagrar du som gif-format, kan du elles bruke www.gifworks.com Lagrar du som jpeg, så misser du fleire detaljar (utydlegare) jo dårlegare kvalitet du brukar.
Petruska Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2003 Jeg hadde bildet i jpeg format. Når jeg gjorde det om til gif ble fila automatisk liten nok så jeg trenget ikke å redigere ytterligere! Tusen takk for tipset med GIFworks forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå