Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 Må bare høre hva dere mener... Jeg og sambo skal være faddere for hans brors barn. Kjempehyggelig! Og nå er vi på utkikk etter gave. Nå er det sånn at søsteren til barnets mor også har fått barn nettop og broren til sambo og kona er faddere for henne. Og i dåpsgave ga de barnet 1000 kr. Satt inn på BSU-konto. Og nå foreslo sambo at vi skal gjøre det samme. Men jeg syns det blir litt galt siden vi er faddere. Jeg mener at en gave fra faddere skal være et minne, noe man kan ha glede av hele livet, en ting altså. Man får jo glede av penger på BSU-konto også, men det er sånt jeg heller ville gjort til bursdager, kanskje til konfirmasjonen. Hva mener dere? Er det vanelig å gi penger i dåpsgave? De får jo ofte mye tull, men likevel? Vi er faddere til en gutt fra før, og han fikk en bunadskniv for barn i sølv. (han kommer fra et sted der alle har bunad.) Dette er jo noe han også kan gi vidre til evt. barn og barnebarn i fremtiden. Det er sånne gaver jeg liker å gi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Datteren min skal snart døpes og vi ønsker oss heller penger til henne enn f eks noe ubrukelig i sølvplett. Hvis du vil ha et tips til en kanskje litt mer varig gave, ønsker vi oss Asbjørnsen og Moes eventyrbøker til henne. Der kan du også skrive inn en personlig hilsen i permen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dronning Skrevet 28. mai 2003 #3 Del Skrevet 28. mai 2003 tja...litt vanskelig. Men tror jeg heller litt til din side.Hvis foreldrene til dette barnet er flinke til å ta vare på ting,synes jeg en gave-ting er best(pga minne) Men eg har opplevd at mange foreldre ikke er så flink til dette,og da ville det vært synd om det skulle blitt "tutlet" bort!! I det tilfellet synes jeg en konto er mer passende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 28. mai 2003 #4 Del Skrevet 28. mai 2003 Man trenger jo ikke å bare gi en ting? Du kan lage BSU konto med 500 på (det har jo noe med å starte ungen opp for fremtiden) og samtidig kjøpe en håndfast dåpsgave. Et gullsmykke eller en eventyrbok er jo kos da i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå