Gå til innhold

Plaget av synsforstyrrelser!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har jeg vært ganske plaget av synsforstyrrelser, ved at det plutselig dukker opp flimring i synsfeltet. Dette resulterer i at det jeg fester blikket på "forsvinner", slik at det bare er det rundt jeg ser (sidesynet blir altså det eneste som fungerer). Det blir dermed umulig å lese, ettersom deler av teksten rett og slett blir borte. Dette kan gjerne vare i et par timers tid, og er utrolig vemmelig. Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg hører bare morsomme stemmer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan være aura-migrene. Finner sikkert noe om det på nettet.

Skrevet
Det kan være aura-migrene.

:o Det har jeg aldri hørt om før, men skal sannelig lete det opp!

Skrevet

At jeg har migrene med aura (synsforstyrrelser) er nok temmelig sikkert etter at jeg fant informasjon om dette, for jeg er nemlig også plaget av mange symptomer som er vanlig for denne migreneformen:

*Synsforstyrrelser (med "blinde" flekker)

*Nummenhet i hender og føtter

*Hjertebank

*Kvalme

Tidligere har jeg ikke forstått sammenhengen mellom disse plagene, og trodde det bare hadde med stress å gjøre.

Skrevet

Jeg hadde nok tatt en tur til legen likevel jeg... greit å få vite om det virkelig er den diagnosen du tror, samt hva legen anbefaler for å bli kvitt det.

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg skal nok bestille en legetime - for sikkerhets skyld. Jeg leste at symptomene kunne forveksles med hjerneslag, så da er det vel like greit å få sjekket det opp.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Det er allerede nevnt her, dette med såkalt auramigrene. Synsforstyrrelser er noe jeg opplever noen ganger før jeg får migreneanfall. Jeg opplever det samme som du beskriver, at det jeg fokuserer på forsvinner mer og mer, og at jeg på en måte får en "blind flekk". Jeg får ikke alltid synsforstyrrelser før migreneanfall, og får heller ikke alltid hodepine etter synsforstyrrelsene (får gjerne bare synsforstyrrelser altså, og ikke noe mer). Finnes heldgvis gode midler å ta når man får anfall.

Ta kontakt med legen din! :) Lykke til!

Skrevet
Jeg får ikke alltid synsforstyrrelser før migreneanfall, og får heller ikke alltid hodepine etter synsforstyrrelsene (får gjerne bare synsforstyrrelser altså, og ikke noe mer). Finnes heldgvis gode midler å ta når man får anfall.

Jeg får heller ikke så ofte hodepine etter et slikt anfall med synsforstyrrelser, men etterpå blir jeg fryktelig sliten og øynene verker omtrent som om det skulle være noe bakenfor som presser på.

Hva slags midler er det du tar?

Skrevet

Snehvit: Du er nok helt sikkert plaget av aura migrene ja..jeg har det slik også, og når jeg har hatt slikt innsnevret synsfelt en stund, så får jeg FRYKTELIG hodepine... :(

Det er ikke godt, så jeg anbefaler å ta deg en tur til legen å få noen tabletter eller sprøyte for å forebygge smertene. Det finnes som sagt mange gode midler for å forebygge det.

Lykke til! :lol:

Klem fra meg :vinke:

Skrevet

Takk for gode ord, IngerLise! :) Det var leit å høre at du er plaget av det samme, for det er skikkelig plagsomt når det står på som verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...