Gjest Pjusk Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Skal på handeltur til Sverige og det er leeeenge siden sist, så jeg er ikke helt oppdatert på hva det lønner seg å kjøpe. Vi kjøper seff kylling, bacon og hvitost, fors. kjøtt og kjøttdeig. Litt vin kanskje? Er det andre basisvarer som er spesielt billige over grensa? Noen tips?
Gjest Lea Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Smågodt er alltid med i handlekurven vår. Og annet snop! Ellers brett med brus og de vanlige kjøttvarene. Pleier også å kjøpe med litt kaffe, men vet ikke om det er billigere.
Gjest Solskinn Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Kaffe er helt klart billigere - og bedre smågodt også! hermetikk med mais og tomater etc er ufattelig dyrt i Norge (sammenliknet med søta bror, da, syns jeg) ellers er jeg ganske dårlig på priser - til tross for at jeg har bodd i Sverige i flere år... mannen min har i alle fall med seg kaffe, kyllilngfilé og eplejuice når han kommer, men det er mest fordi eplejuicen er så god...
Gjest Pjusk Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 Sist vi kjøpte kyllingfilet ("Guldfågelen") i Sverige var den seig og helt anderledes enn Prior. Hvilke merke kyllig bruker dere å kjøpe?
Gjest Lea Skrevet 28. mai 2003 #7 Skrevet 28. mai 2003 Jeg synes at de svenske filetene er bedre enn de norske jeg. Kjøper som regel to forskjellige (en i eske og en i pose, husker ikke hvilke), men de er annerledes i konsistensen og større. Vi bruker dem mye i gryteretter o.l. og der er de perfekte.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #8 Skrevet 28. mai 2003 Har vært gjennom hele "rangen", tror jeg, men jeg synes alle er litt annerledes i konsistensen enn Prior sine. (Kanskje fordi Prior sine er temmelig blodfattige og smakløse greier?). Personlig synes jeg at de danskproduserte er bedre enn de svenske. Litt dyrere enn de absolutt billigste, men mye bedre. Husker noen i hvit pose med "hønemønster" og bare en liten merkelapp med "Marinerad Kycklingfile" som var gode... (De var danskprodusert, men med svensk merkelapp).
Gjest Solskinn Skrevet 28. mai 2003 #9 Skrevet 28. mai 2003 Prior sine er jo ekle, de svenske er mye bedre! Kronfågel anbefales
Liza Skrevet 28. mai 2003 #11 Skrevet 28. mai 2003 dill/gressløk-potetgull og capri sonne (små saftposer i aluminium, kjempegode!)
liv Skrevet 28. mai 2003 #12 Skrevet 28. mai 2003 e det lov til å ha med meierivarer nå? vet det ikke var lov før- Vurderer en tur til søta bror i morgen men det er jo sikkert ikke folk på vei dit da heller da!
Gjest Jamila Skrevet 30. mai 2003 #13 Skrevet 30. mai 2003 Du får tak i Creme Fraiche med 5% fett og en annen lett-variant (omtrent 20 % tror jeg) som begge kan kokes og er veldig ok for de som bryr seg om kalorier :-) Pleier også å kjøpe med cottage cheese med smak. De har også noen ok sauser i meieri-hylla, de er verdt et forsøk. Ellers pleier jeg å kjøpe pålegg i store pakninger og fryse de i porsjoner. Veldig greit å finne igjen i fryseren. I tillegg kommer div. kjøtt, karbonadedeig, kylling, pasta og krydder ned i vogna her også, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå