Gå til innhold

Vennskapelig klem eller....???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Letitia

Jeg har en ting jeg lurer på....

Jeg går til privatundervisning en dag i uken. Til en veldig hyggelig og kjekk mannlig lærer. Vi er begge gift og har barn. Til å begynne med var vi fokusert på fag og opplæring. Men dette har etterhvert glidd mer og mer ut. Det har blitt mer og mer snakk utenom, om familieliv osv... Han ble etterhvert ikke bare lærer, men også venn. En dag begynte han å gi meg avskjedsklemmer. Konsekvent, hver gang. Og så en dag begynte han å dele ut kyss på kinnet hver gang jeg gikk... Dette forvirrer meg noe. Er det riktig at han gjør det....? Betyr dette noe mer enn bare vennskap? Hvordan ville dere tolket dette? Hvor vanlig er dette blant venner av motsatt kjønn?Jeg følte vel selv at han krysset en grense han ikke burde ha krysset, og jeg har tillatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg tror kanskje det kan være at han ser på deg som en venn, en han kan snakke med utenom sin ektefelle og det kan i lengden føre til at han føler et dypt vennskapsbånd til deg, det gjør godt for ham, ikke sikkert at han kommuniserer så godt hjemme der det kreves så mye, barn etc. Så jeg velger å tro at han setter pris på tiden med deg, ikke nødvendigvis ute etter noe mer. Men du kan jo være litt OBS! på blikk og berøringer utenom når du går ... jeg vet ikke men ta det for å være vennskapelig og er det ikke det får du gi beskjed at han må holde seg vekke. Vi kvinner er flinke til å analysere bagateller ihjel, så .... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen fasit, men med mine veninner er det vanlig med klem når vi treffes og når vi drar fra hverandre. Men, samtidig indikerer det også at vedkommende er noe mer enn en hvem som helst, at du liker vedkommende. Så, hvis det eskalerer videre, så er det vel kanskje noe fra hans side?

Hvis jeg f.eks. har en dårlig dag, så er det ofte jeg ber om masse gode klemmer fra venninnene mine. Da blir ting bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant il å klemme vennene mine når vi møtes - enten det er mannlige eller kvinnlige. For vår vennegjeng er det helt naturlig. Jeg synes riktignok kyss er litt mer spesielt - men for noen er det det de er "vant til"... og gjøres som vi andre klemmer hverandre.

Han kan jo godt over tid begynt å se på deg som en god venn - og gjør det helt naturlig. Spørsmålet er om han klemmer deg når kona eller noen andre er der eller ikke... Er det naturlig for ham å gjøre det hvis andre er til stede - er det sikkert bare et tegn på at han setter pris på deg.

Føles det unaturlig for deg - synes jeg du skal si fra - eller tydlig indikere at dette liker du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han oppfører seg uprofesjonellt. Hvorfor er han egentlig lærer? Gjør han dette for å skaffe seg bekjenntskap på si? Vel, jeg er litt kritisk av meg, så da får du er kritisk vinkel fra meg. :blunke: Håper du finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vanlig med klemmer og kyss på kinnet blant venner........ :kysse:

- - -Men DERE er jo ikke venner!!!!!!!!! :o

Det vil altså si at han fremstår som uproffesjonell! :fy:

Pass deg for han!!!!!!! :tronderbart:

Han er nok typen til å utnytte sin stilling han...... :oops:

Vær på vakt! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyssing på kinnet er nok mer vanlig i andre land enn Norge.

Husker jeg ble veldig forvirret etter en forretningsmiddag med en nederlender. Han kysset tre ganger. En gang på det ene kinnet og to ganger på det andre. :o

Jeg ble så perpleks ut at han skyndte seg å forklare at det var vanlig kotyme der han kom fra.

Jeg ville nok ikke likt at en lærer kysset meg på kinnet. Heller ikke at han klemte meg.

Synes du skal si i fra på en høflig og bestemt måte at du ikke trives med det.

Det er lov å sette egne grenser!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med mindre han begynner "tilfeldigvis" å komme borti deg andre steder, ville jeg ikke sett på det som noe spesielt annet enn vennskap.

Observer gjerne hvordan han oppfører seg ovenfor andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig for mine venner og jeg (nære venner, vel og merke) at vi gir hverandre en klem når vi treffes og når vi reiser fra hverandre. Hvis noen har vært lenge borte fra jobb eller det har skjedd noe spesielt, gir vi hverandre en klem når vedkommende kommer tilbake; sånn for å vise at personen har vært savnet.

Min aller beste venninne og jeg gir hverandre alltid et kyss på munnen før vi reiser fra hverandre - men det ligger ikke noe mer i det enn at vi er glade i hverandre og vet det er lenge mellom hver gang vi ses.

Hadde en lærer gjort noe sånt på meg, så hadde jeg sannsnyligvis sluttet å gå dit. Jeg hadde blitt særdeles skeptisk...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende han bare har blitt glad i deg som venn, et godt menneske. Men det kan også hende at han begynner å bli betatt eller forelsket i deg. Vanskelig for meg/oss å si.

Jeg synes det viktigste i hele denne saken, var at du ikke syntes det var og er greit. Selv om det er uskyldig nuss på kinnet. Så da synes jeg at du skal si ifra at du ikke er komfortabel med at andre menn kysser deg på kinnet. Er han så hyggelig og kjekk som du sier, så forstår han deg godt og vil respektere dine ønsker. Føler du mer ubehag ovenfor han eller at du ikke vil at forholdet skal bli anstrengt, så må du vel kanskje vurdere å finne en annen privatlærer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erfaren

:o

Jeg har opplevd noe lignende og følte det litt rart av vi stadig ga klemmer eller snakket om private forhold i undervisningen…

MEN det verste var at min mann ”overrasket” oss i det vi ga hverandre klem og misforstod situasjonen.

Han stolte på at dette var BARE var en klem, men mente samtidig at det var å gå langt over streken å klemme sin lærer, spesielt i en situasjon der vi to var alene.

Jeg fikk ett ultimatum om å skifte lærer eller slutte med undervisningen!!!

I ettertid forstår jeg ham godt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uproft til tusen!

VÆR FORSIKTIG!

Min søster gikk til en kunstlærer som la sin elsk på henne.Det som i utgangspunktet virket ganske uskyldig endte opp med at han sendte til dels slibrige kjærlighets ærklæringer i posten!Mannen til søsteren min syntes det var trasig og hun følte seg forferdelig dum!

Bare et råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...