Snehvit Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Jeg bruker vanligvis størrelse 36 i bukser, men har problemer med å finne ut hvilken størrelse jeg egentlig tilhører i jeans. Har opplevd å måtte bruke alt mellom str. 27 og 30, men synes det er slitsomt å risikere å prøve fire ulike størrelser før jeg finner den som passer. Derfor lurer jeg på hvilken jeansstørrelse som egentlig ligger nærmest en normal 36-størrelse?
Gjest Lea Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Det kommer veldig an på hvilken fasong buksa har. Jeg bruker venligvis 38 i bukser og har jeans i størrelser fra 30 til 34, men stort sett 32. Vil tro at du kan finne noe i 28 eller 30 som passer.
Retz Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 26 tilsvarer i hvert fall sånn noenlunde 34, så da er kanskje 36 lik 27?
Leo Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Husker jeg ikke feil, regnes vanligvis 27 - 28'' som tilsvarende 36, men det varierer voldsomt fra merke til merke og faktisk fra bukse til bukse. (Prøv å mål to identiske jeans i samme størrelse :o ) Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor noen måtte ødelegge dagen min med å minne meg på alle de jeansene jeg har liggende i størrelse 27'' og som jeg så vidt får over knærne
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2003 Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor noen måtte ødelegge dagen min med å minne meg på alle de jeansene jeg har liggende i størrelse 27'' og som jeg så vidt får over knærne Beklager, det var ikke meningen å ødelegge dagen din! :oops: Nå er det riktignok de aller færreste jeans jeg har muligheten til å gå ned i str. 27 - vanligvis går det nok mer i 29 og deromkring. Har mer enn en gang forsøkt å dra på meg jeans som bare rekker meg til halvveis opp på lårene... Men jeg føler liksom at jeg er litt unormal - at de fleste andre som vanligvis bruker 36 i "normale" bukser trenger mindre størrelser enn det jeg gjør i jeans. I forhold til en "typisk" 36-størrelse har jeg muligens litt bredere hofter (mer mot 38 ) og smalere liv (mer mot 34), og kanskje det er dette som gjør det litt vanskelig for meg å finne en "standard" jeansstørrelse.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 Jeg kommer meg nok snart igjen ... Sannsynligvis har du rett siden jeans vanligvis er rettere i overgangen mellom lår/hofter/liv enn andre bukser. Superfasonsydde jeans finnes, men jeg synes det ser usedvanlig tåpelig ut! Litt av greia med jeans er at det er et unisex-plagg. Slutt å tenk på størrelsen og finn en modell som passer deg uavhengig av tommestørrelse. Var i USA for en stund siden og kjøpte masse jeans siden de opererer med lengder som passer mine raseben. Fire forskjellige jeans og fire forskjellige størrelser... Moral: JEANS MÅ PRØVES!
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2003 Moral: JEANS MÅ PRØVES! Søren også... Jeg er ikke glad i prøverom - har nærmest en slags fobi mot dem! Trang plass, sprekker i forhenget som gjør at alle kan titte inn på min bleke rumpe, ingen krakk slik at jeg må legge alle klærne mine på gulvet, ekkel belysning osv. osv. Hvorfor kan de ikke bare ha en størrelse som heter Snehvit???
Leo Skrevet 28. mai 2003 #8 Skrevet 28. mai 2003 I perfectly know what you mean... Jeg hater å prøve i butikker og har funnet ut at jeg gjør de mest vellykkede kjøpene når jeg deponerer på klærne og prøver dem hjemme før jeg bestemmer meg. (Forutsetter at man virkelig leverer tilbake bomkjøpene da...). Fant "mine" jeans i USA (Har ikke funnet noen her hjemme på årevis) og kommer til å skaffe mine derfra heretter.
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2003 har funnet ut at jeg gjør de mest vellykkede kjøpene når jeg deponerer på klærne og prøver dem hjemme før jeg bestemmer meg. Jeg passer alltid på å deponere på de klærne jeg kjøper, ettersom jeg har en lei tendens til å skifte mening ett eller annet sted på veien mellom butikken og speilet hjemme! Så ettersom jeg ikke ser vitsen i å beholde klær som jeg likevel vet ikke kommer til å bli brukt, er det endel klesplagg som har blitt levert tilbake. Hva slags jeans er det forresten du har kjøpt i USA da (og som tydeligvis ikke finnes her hjemme)?
Gjest søta Skrevet 28. mai 2003 #10 Skrevet 28. mai 2003 Jeg bruker vanligvis størrelse 38 i bukser, og har str. 30 i jeans. Da jeg prøvde jeansbukser, var det såvidt jeg fikk de på meg, men damen i butikken sa de går ut veldig mye, så jeg kjøpte de likevel. De gikk ut veldig, og er nå passe. Husk at det er forskjell på hvor mye de går ut også, hvis du skal ha en som er "slitt" er de oftere tynnere i stoffet, og dermed går de ut mer. Det gjorde min iallfall, den er nesten for stor... Dette er da Levis bukser jeg snakker om, Disel går også ut mye...
Leo Skrevet 28. mai 2003 #11 Skrevet 28. mai 2003 Har dem på meg orker ikke ta dem av for å se på merkelappen, men det er Ralph Lauren jeans og husker jeg ikke feil heter de "Strech Kelly Jean". De inneholder 2% lycra og det gjøre at de sitter fint, er gode å ha på uten at de får knær og ser "strechaktige ut" (Strecheffenken kan bare anes når man har dem på og synes ikke i det hele tatt). Skal ikke si at de ikke finnes i Norge, men garantert ikke i min benlengde, så jeg gidder ikke å lete en gang. Kjøpte også et par Calvin Klein Jeans "Boot Cut" i samme materiale og de er også kjempegode.
Gjest eminel Skrevet 28. mai 2003 #12 Skrevet 28. mai 2003 Jeg bruker vanligvis størrelsene XS, 34 og 26 (i vidde) og 30 (i lengde) på buksene mine. Jeg er liten... Du må prøve deg frem helt sikkert!! Jeg tror likevel at en 36 vil tilsvare ca. 28 i vidde...
Gjest Virvel Skrevet 28. mai 2003 #13 Skrevet 28. mai 2003 Jeansstørrelser er helt syke. Jeg har lært nå, og tar alltid med meg tre-fire ulike størrelser når jeg prøver bukser. Noen ganger er 28" for stort i livet, andre ganger får jeg ikke igjen knappen på en som er 32".
myagi Skrevet 29. mai 2003 #14 Skrevet 29. mai 2003 På Vero Moda er jeansen i str. 36. Slipper å lete etter tommer m.a.o.! Og du kan deponere i 14 dager.... 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå