Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie en uke fra 4 juli, og selvfølgelig er det slik at jeg skal få mensen den 6... Dette vil jeg selvfølgelig helst slippe. Hvordan kan jeg best utsette/framskynde dette? Går på Trionetta (21) p-piller. Hva er best; å fremskynde mensen ved å slutte å ta pillene en ukes tid før jeg skal, sånn at jeg får mensen uka før jeg skal dra, eller burde jeg utsette det ved å fortsette å ta de siste pillene fra et annet brett... Håper dere skjønner hva jeg mener, og at dere har noen anbefalinger til meg. :)

Takker på forhånd for alle svar. :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Janna
Skrevet

Siste alternativ, definitivt. Ellers tror jeg du risikerer å ikke være helt godt beskyttet.

Gjest the imp
Skrevet

Jeg ville definitivt valgt å utsette mensen. Det er større sjanse for tull og at du kanskje ikke får mensfri ferie dersom du forsøker å framskynde mensen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Utsett ja, uten tvil. (å fremskynde den sånn medfører at du ikke er sikker, at det lett blir rot, og du risikerer emn ferie mde mens, eller en baby om 9 måneder.) Utsett!

*sier i alle fall jeg som utsatte min en uke denne månende for å ikke få den akkurat på to-årsdagen til meg og sambo. Det er ikke ei helg ejg vil kaste bort på vondt i magen og grinete humør nei*

anbefaler egentlig at du utsetter den DENNE månenden jeg (du rekker vel det? Jeg regner kjapt at om du venter den 6. juli, så venter du den også 8. juni, og da utsetter du den 8. juni i ei uke, eller mer, max ti dager, og dermed er du "perfekt timet" i forhold til ferien, ikke sant?) Selv opplever jeg nemlig at jeg er litt "pms-light" de dagene jeg utsetter mensen, og det er like greit å ta en måned før ferien, sant? (det er mitt arguemnt for å utsette mensen nå for å ikke få den 21. juni i alle fall)

Skrevet

Det finnes tabletter som heter Primolut, som utsetter mensen x ant. dager. Kanskje du kan høre med legen din om dem i "mensuken", så slipper du å tulle til p-pille-rytmen din?

Men du bør nok utsette mensen. Og prøv å gjøre det allerede nå, hvis du rekker. Så kan du sikre deg med å evt. fortsette med neste brett når du skal på ferie, hvis du merker at kroppen henger litt igjen.

Catzy

Gjest Zalomine
Skrevet

Det er ikek vanlig å bruke andre piller for å utsette mensen når man bruker p-piller, for p-piller funker UTMERKET til det, og det blir ikke noe stort problem dersom du bare gjør det rett. altså utsetter, ikke fremskynder. Om du liker å få den en bestemt ukedag, så fremskund akkurat en uke (jeg foretrekker lørdag, slik at de dagene jeg har mest vondt i mangen min slipper jeg i det minste å gå på jobb) Ønsker man å forskyve den til en annen ukedag, ja så funker det fint det også.

Mde trionetta (og andre trefasepiller) er det bare de siste pillene på brettet (de siste med hormoner for dem som har 28-pillesbrett er det altså de nest siste) Det er ti sånne på brettet, og det er max ti dager du skal utsette mensen, anbefales i alle fall ikke mer. Resten av brettet kaster man (med mindre du har utsatt 5 dager denne månende, og planlegger å utsette 5 dager til neste måned, da kan du bruke resten av de utsettelsespillene da, men de andre pillene kan ikke brukes, det sier seg jo selv)

Det er lett å utsette mensen med p-piller. Jeg bruker trionetta selv, og har nettopp utsatt den en uke denne måneden. Funker utmerket greit. Trur ikke legene gir deg andre piller å utsette det med når du likevel bruker p-piller, for det er det jo ingen vits i (risikerer vel at hormonene i de to pillene baer lager krøll i kroppen også)

Skrevet

Fredagsbarn har rett i at legen ikke kommer til å foreskrive Primolut-piller hvis du allerede går på p-piller, i hvert fall ville ikke legen min gjøre det. Primolut-piller fungerer veldig bra, og utsetter mensen i 10 dager, akkurat så lenge som du kan utsette mensen med Trionetta p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...