Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Jeg var 30 år for kort tid siden, og i den anledning sa jeg til alle at jeg orker ikke å organisere noe. Jeg har organisert så mange fester for andre at hvis min dag skulle feires ville jeg at noen andre tok seg av det. (Hintet egentlig om et supriseparty!) Jeg har mange veldig mange venner, både nye og gamle, og en typisk tilbakemelding om meg som person er at jeg er veldig snill og en person som alle kommer til når de trenger hjelp! (Veeelig koselig å høre!) Jeg prøver så godt jeg kan, og vennene min betyr utrolig mye for meg!! Dagen kom og INGENTING skjedde! Jeg ble så utroolig skuffet! :cry: Dette var veldig sårende! Ingen hadde tatt seg bryet med å finne på noe, og flere glemte å ringe meg for å si gratulerer med dagen! :cry: Ingen gaver heller annet av min nærmeste familie. Og ingenting personlig! Jeg hadde satt myyye mer pris på en enkel rose, kjøpt med kjærlighet enn en pengegave som ble gitt pga rund dag! :-? Tenkte kanskje de hadde tenkt å overraske meg en annen helg, i fall det ikke passet for alle, men nå er det godt en del uker siden og ingenting! Forrige helg ble en av vennene mine 30 og gjett hvem som ble satt til å organisere supriseparty for henne? ;MEG! Jubilanten og gjestene utbrakte en skål til min ære, for velorganisert party og jeg som person med mine kvaliteter. Det var på en måte godt å bli satt pris på, og på en annen måte trist med tanke på min egen bursdag! :cry: Jeg har sagt fra at jeg ikke vil markere dagen min på noen som helst måte flere ganger, jeg vil ikke oppleve dette flere ganger; det var virkelig fælt! Så til alle dere som har orket å lese dette klagende innlegget mitt; ta godt vare på gode venner! Ikke glem slike dager, det er forferdelig vondt å bli glemt på denne måten! :cry:
Ruby Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Dette var dårlig gjort synes jeg. Synes godt at de kunne ha gjort noe for deg, og i det minste gitt deg litt oppmerksomhet på dagen din..... *Gir deg en trøsteklem* Venner skal man sette pris på uansett!
MarianneE Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Uff....jeg hadde blitt skikkelig lei meg! Dette var trist og høre. Jeg tror jeg hadde hinta litt om årsaken til mine nærmeste, for selvom du ikke ville arrangere et kjempeparty, så skulle man jo trodd du ihvertfall ble husket på! Nei, dette var dårlig gjort! Sender deg en trøsteklem, jeg!!!!
Gjest stine* Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Dette var dårlig gjort ja, så jeg føler med deg!! Kanskje har vennene dine blitt så vant til at det alltid er du som fikser og ordner, at de rett og slett ikke greide å få ut fingeren uten deg? Men uansett, en telefon og en liten gave er jo ikke all verden, så jeg skjønner godt du ble lei deg.... (Var det slik at noen misforstod kanskje? At de trodde du mente du ikke ville ha noen form for oppmerksomhet i det hele tatt? Det er jo enkelte som er slik, at de vil late som sine egne bursdager er helt vanlige dager, og spesielt ved runde tall. Kanskje enkelte trodde dette?) Uansett, her får du enda en liten trøsteklem
Suzy Skrevet 28. mai 2003 #5 Skrevet 28. mai 2003 Kjempeleit!!! Samtidig tar jeg meg i å lure på om du ikke lar deg tråkke på av vennene dine. Om du alltid stiller opp uten spørsmål og yter alt for vennene dine kan det nok hende at de tilslutt tar deg for gitt (noe som er drittdårlig gjort) :evil: Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok tatt for meg noen av disse såkalte vennene mine og spurt dem hvorfor det ble slik. Kanskje du også bør tenke på å si ting i klartekst og ikke bare hinte? *sympati og klem* Suz
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 Skjønner godt at du ble skuffet... Har ikke så mange trøstende ord til deg, men gratulerer på etterskudd! (på etterskudd)
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #7 Skrevet 28. mai 2003 Beklager masse - dette var ikke noe kjekt å høre! på etterskudd. Ikke noe hjelp i det nå, men... Mange mennesker er sånn, de setter stor pris på at folk gjør noe for dem, men å gi noe tilbake, er helt umulig. Fikk senest mandag en masse mail av en venninne som skulle være der for meg, og satte pris på meg og ville være tilgjengelig omtrent døgnet rundt. Dagen etter sendte jeg en mail hvor jeg ba om noe helt konkret - har ikke fått svar en gang! Sånn er folk, dessverre. Man må ta det opp, og det kan man gjøre ved at neste gang du blir bedt om å arrangere noe, så bare si nei. Ferdig - enkelt og greit. Blir du spurt hvorfor, kan du selvsagt si det. Men hvis du ikke blir spurt - nei. Det holder. Og du - nå vet du hvem som er vennene dine... ikke glem det. Tøft og jævlig - helt klart - men nå vet du. Stooor trøsteklem til deg som tydeligvis er en god venninne som virkelig er til å stole på - og med masse dårlige venner.
Musemor Skrevet 28. mai 2003 #8 Skrevet 28. mai 2003 Huff nå fikk jeg vondt i hjertet mitt!!! med overstått!
*Lavendel* Skrevet 29. mai 2003 #10 Skrevet 29. mai 2003 Du kan hvertfall få en vel-overtått-hilsen fra meg! ...(som snart blir 30....skrekk og gru....) Ta å spark "vennene" dine i r*** fra meg!
Redhead Skrevet 29. mai 2003 #11 Skrevet 29. mai 2003 Gratulerer med overstått bursdag fra meg også! Hadde blitt skuffa over sånne venner jeg og.
MarianneE Skrevet 29. mai 2003 #12 Skrevet 29. mai 2003 Tror jeg hadde revurdert hvem som var mine venner, jeg...... Uff.....ta det opp med dem, og fortell hvor skuffa du ble. Det hadde jeg gjort
Retz Skrevet 29. mai 2003 #13 Skrevet 29. mai 2003 Hvorfor ba du ikke vennene dine om å organisere et eller annet? Hvis dette betyr såpass mye for deg, så er det kanskje best å sikre seg på forhånd? Forrige helg ble en av vennene mine 30 og gjett hvem som ble satt til å organisere supriseparty for henne? ;MEG! Dette oser av martyrrolle. Satt til? Get real; du valgte det.
Rapitap Skrevet 29. mai 2003 #14 Skrevet 29. mai 2003 Du sier ta vare på gode venner (at vi alle må gjøre det...og det er jo fint.....det høres desverre ikke ut til at du har noen. Stakkers deg!! Det er uakseptabelt at du organiserer noe for henne. Ikke gjør det. Fuck her! Hva i svarte tror hun at hun er. Vet du folk med dårlig utviklet reddferdighetssans, høflighet og moral har jeg lite til overs for. Og hadde hun hatt disse kvalitetende så hadde hun gjort noe for deg...Helt alvorlig!!!!! Ikke gi etter, stå opp for deg selv jente!!! Kom igjen!!¨ Raska på!!!
Rapitap Skrevet 29. mai 2003 #15 Skrevet 29. mai 2003 Vil bare nevne at at jeg orget min egen dag. 30 års dag. Jeg sendte ut invitasjoner, fikk alle parene til å ta med seg en hjemmelaget pizza. Vi har tilsammen 12 personer. Så det var mye pizza (regner dette ut på forhånd....hehehe) Jeg dekket bordet med en gave til hver av dem. Jeg hadde laget en CD hvor jeg leste inn ett dikt for så å spille den personens yndlingsmusikk. 12 sanger og 12 dikt. Ikke sånne dype, men med humor og halogen stemme. Det ble en koselig kveld. Jeg fikk smykkesett fra dem alle hvor de hadde gått sammen om å 'shippe' inn. Det var en fin dag! Tenkt på når du er 40! Gjør noe artig da... *urk!..nå ble jeg dårlig....40... :o herregud...jeg er snart..40?.....* *shit*
Gjest Poirot Skrevet 29. mai 2003 #16 Skrevet 29. mai 2003 Tror ikke jeg ville satset på at andre hadde surpriseparty... Man må nok være tydligere enn som så. Føler veldig med deg, og skjønner godt at du for en gangs skyld ville slippe unna, og at du ble skuffet.
Gjest Embla s Skrevet 29. mai 2003 #17 Skrevet 29. mai 2003 Så trist å bli glemt! Hvis du er den som alltid ordner opp og organiserer, så er det ingen som tenker på å organisere noe for deg når det er din bursdag
Gjest Diva Skrevet 29. mai 2003 #18 Skrevet 29. mai 2003 Det med suprisepartyet var kanskje litt vagt uttrykt ? Det vet jo du bedre enn meg, men kanskje de misforstod ? Jeg hadde nok dradd i gang noe selv, men ikke noe stort. Bare kom og ta med drikke, hadde jeg sagt, og evt håpet at de gjorde litt mer stas på det. MEN, at de ikke GAV DEG OPPMERKSOMHET i det hele tatt, er sjokkerende og dårlig gjort! Synes de virker svært egosentriske i oppførsel og handlinger. Det er som flere sier her, at mange setter pris på personer som deg, som ordner opp og er flink og dyktig til å fikse party og sammenkomster, mens de selv gjerne sitter på ræva og ikke gidder å bidra med noe tilbake :o :o Sånne mennesker er det verste jeg vet i allefall. Håper du nå ser hvem som er dine venner og hvem som ikke er det, . de som bare venter og venter og venter at alle andre enn dem selv skal gjøre noe og bidra, burde du kutte ut. Altfor mange kaster bort ellers fine år av livet på slike mennesker. Vet om flere eldre familiemedlemmer som har hatt det sånn i årevis, og endelig har våknet opp. Det er bedre å ha ingen venner enn dårlige venner,- og heller prøve å bygge opp en ny vennekrets.... Trøsteklem fra Diva :D
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #19 Skrevet 30. mai 2003 Tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger! Hadde ikke forventet at "fremmende" kunne gi så mye, og glede meg så mye med svarene sine! Jeg blir alltid fortalt at jeg er den sterkeste av oss (venner), kanskje det er derfor ingen ser at jeg også har en sårbar side?! Jeg lar meg ikke tråkke på, men må vel som noen sa (lære meg) å si nei! Jeg skrev et dikt for en tid tilbake da livet var vanskelig, dette er veldig personlig for meg, men jeg vil likevel dele det med dere! :D "Klovnens tårer! Klovnens tårer renner stille nedover ansiktet. Ingen hører, ingen ser! Klovnen, den sterke, selvsikre kvinne! Hun har ingen svak side! Eller er det ingen som lar henne være svak? Hun er en trofast venn, hun har alltid tid til deg! Hvem lytter til Klovnen? Hun er en støtte, en klippe som står stødig! Eller er det ingen som ser henne svaie? Hun er humørfyldt og blid, et midtpunkt! Er det ingen som ser hvor ensom hun er? Hun har skuldre sterke nok til å bære alles problemer på! Er det ingen som ser at knærne svikter? Hun rekker ut en hånd og hjelper deg opp! Hvem ser når Klovnen faller? Hun føler alles smerte, hun føler alles sorg! Hvem leger Klovnens sår? Klovnen lider - men i stillhet! Noen som vet hvem Klovnen er?" Sånn er bare livet av og til! Ha en nydelig helg alle sammen! :kysse:
Gjest Poirot Skrevet 30. mai 2003 #20 Skrevet 30. mai 2003 Flott dikt, som jeg ttil ne viss grad kjente meg godt igjen i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå