Gå til innhold

Åpne sko - strømper?


Pusekatt

Anbefalte innlegg

Håper på litt gode innspill her igjen, jeg.

Jeg skal ha åpne sko,

og lurer på om jeg kan/bør ha strømper? Og hva blir i så fall penest - hvite eller hudfargede?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuupi

jeg skal også ha åpne sko, men jeg skal ikke ha strømper. Tar heller en tur til en fotpleie salong dagen før + legger på en stilig neglelakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke hvite strømper i åpne sko! Det er absolutt penest uten strømper i det hele tatt, men hvis du synes du må ha bør du velge et par som er så tynne og hudfargede som mulig og selvfølgelig uten tåforsterkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er ikke meningen at du skal ta strømper i slike sko, ta pedikyr dagen før dagen og legg på neglelakk så blir det perfekt. Husk fjerning av hår på tærne hvis du har det.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var utrolige stilige sko. Jeg ville ikke hatt strømper. Som flere her har skrevet, dra til en fotsalong og få pedikyr. Disse skoene kommer til å bli mye stiligere uten strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det eneste som kanskje taler for strømper er jo at de hindrer deg i å bli klam i beina, med det er jo du som kjenner dine føtter best og hvordan de reagerer "innesperret" i en sko en lang, varm dag.

I så fall bør strømpene være uten sømmer og hudfargende slik de andre skriver.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatt! Vil du ha strømper så gå på Tatler i Bogstadveien. De har et godt utvalg, og vil helt sikkert finne strømper uten tåforsterking i matchende farge. Champagne, ivory e.l.?

Hvis du ikke vil ha strømper syntes jeg det er lekkert med french pedikyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatler er et godt tips m.h.t. strømper, men IKKE KJØP HVITE/KREMFARVEDE! Det er, for å si det rett ut, BLODHARRY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode tips! Ideen om hvite strømper er hvertfall forkastet, skal sjekke ut Tatler (hadde ingen _anelse_ om at de hadde godt utvalg av strømper!) mtp strømper og så vurdere litt.

Jeg synes det egentlig høres veldig fornuftig ut å ikke bruke strømper, men heller få stelt føtter og ikke minst negler ordentlig (takk for tipset om tå-hårfjerning, Minnie - har ikke veldig synlige hår, men det er et par hårstrå der, og de må selvfølgelig bort!) før Den Store Dagen.

Da skaffer jeg meg også et annet problem, nemlig 'something old, something new...'. Skal låne et blått strømpebånd av bestevenninnen min, men strømpebånd blir kanskje litt søkt å bruke når man ikke har strømper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt rart med strømpebånd uten strømper, ja, men hvis det betyr noe spesielt for deg kan du jo bruke det likevel. "Oppunder der" er det jo bare mannen din som skal se likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg hadde forsåvidt det "obligatoriske" blå stømpebåndet, men jeg hadde også safirer i øredobbene mine, så de burde telle som "something blue".

Alternativt kan du ha blått på et lommetørkle e.l.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si... jeg synes det ser helt latterlig ut med french manicure på tærne. Ser jo ut som du har lange tånegler..... :lol:

Velg heller en fin lys farge på neglelakken.... det er nå min mening! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Må bare si... jeg synes det ser helt latterlig ut med french manicure på tærne. Ser jo ut som du har lange tånegler..... :lol:  

Velg heller en fin lys farge på neglelakken.... det er nå min mening! :D

Enig! Er opptatt av å ha velstelte bein, føtter og negler - men french manicure på tærne har jeg aldri vendt meg til. Synes det ser ut som om man har glemt å klippe/stelle dem... Synes det er mye penere med velstelte tær med eks. blekrosa gjennomsinnelig neglelakk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madden

Jeg kommer definitivt til å ha strømper (uten tåforsterkning ja! :roll: )

i mine sko.. Litt fordi det vil se dumt ut med strømpeholder uten strømper.. :ler: og litt fordi det gjør det mere behagelig å bevege seg i skoene på en varm sommerdag (med mye tråkking) med strømper på!!! :D

Det er selvsagt en smakssak..så prøv både med og uten på forhånd, og kjenn etter hva som føles bra på din fot! skoene bør en vel gå inn på forhånd uansett...har jeg hørt iallefall!!

Pedikyr er et must uansett tilfelle både for utseendet sin del og for ditt eget velvære! ingenting som kjennes bedre enn en skikkelig overhaling av HELE kroppen! :D Ved slike anledninger kan en vel unne seg det! også når det gjelder fotpleie og pedikyr!

Lykke til med den store dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Jeg er helt enig med Madden. Det er litt mer behagelig under den store kjolen med strømper. Og så er det mer behagelig oppi skoene. Jeg hadde faktisk hvite strømper jeg. Mine hvite strømper var så tynne at de nesten ikke syntes heller da og selvfølgelig uten tåforsterking (jeg hadde også åpne sko).

Lykke til :)

PS. Solbrune strømper er faktisk litt ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...