Gjest Janna Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 Har fått med meg at forskjellige klesbutikker opererer med HELT forskjellig størrelse Medium/38... Hvilket "system" har buksene på B-young, og hva tilsvarer str 38/Medium (H&M-38 ) der?
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 Uansett bør du prøve dem da - fordi snitt og modell kan være avgjørende. 38 og 38 trenger ikke være det samme i samme butikk, hvis modellene er ulike...
Suzy Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Sant og si er vel ikke 38 lenger 38 heller... Har lest et eller annet sted at størrelse 38 bare blir mindre og mindre slik at den nå egentlig tilsvarer en str 36. Finnes ikke grenser for hva disse kleskjedene gjør for å appelere til tenåringene... Blæh Suz - større :-?
Gjest Lea Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 B-young har mye i normale størrelser, men også enkelte franske plagg som man må regne med å gå opp en størrelse eller to på. Uansett har de ofte disse små klærne i større størrelser.
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2003 #5 Skrevet 28. mai 2003 Nå har jeg vært der og prøvd bukser. Måtte ha 29 i livet og 32 i lengde. Annet størrelsessystem enn jeg er vant med, så jeg måtte ha hjelp til å finne en som passet, sånn at jeg slapp å prøve alle buksene som lå der... Fant uansett ingen modell som jeg likte, så jeg gikk på Vero Moda istedetfor. Fant en kjempefin bukse der, ONLY jeans, str. 40. Satt lavt på hoftene, var ganske ettersittende og med boot cut, akkurat sånn jeg liker å gå med. Suz: Det stemmer at størrelsene har minsket. Dama på Vero Moda sa at str. 40 i ONLY-bukser tilsvarer 38 i vanlige veromoda-jeans og de fleste andre bukser. Forstå det den som kan. Jeg bryr meg ikke så mye om størrelsen, bare buksa sitter fint på og ser bra ut.
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 B-young har mye i normale størrelser, men også enkelte franske plagg som man må regne med å gå opp en størrelse eller to på. Så franske damer er generelt mindre enn oss skandinaver? :o (Har aner fra Portugal så helt urnorsk er jeg ikke, men likevel da) Ante ikke at de opererte med mindre størrelser i Frankrike.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #7 Skrevet 28. mai 2003 Plagg fra italienske og franske merker er som regel smalere i fasongen enn f.eks. skandinaviske og tyske. Og, ja italienske og franske damer er gjennomgående mindre og mer smalbygde enn oss skandinaver. Her i Skandinavia har vi også en litt annen holdning til at jenter opparbeider muskler gjennom trening, noe som bl.a. bidrar til at vi er bredere over skuldrene. En helt annen sak er at mange kvinner rundt Middelhavet later til "å eksplodere" når de får sitt første barn.
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2003 #8 Skrevet 28. mai 2003 Jeg har også lagt merke til at størrelsene varierer innenfor samme butikk. En bukse i 38 kan passe helt perfekt, mens en annen er for liten. Det har vel med modellene å gjøre det, da.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #9 Skrevet 28. mai 2003 Oj, så nå at den siste kommentaren min kunne misforståes til at du nå kom til "å eksplodere" siden du har portugisiske aner og nettopp har fått ditt første barn. Det var absolutt ikke det jeg mente!
Rapitap Skrevet 28. mai 2003 #10 Skrevet 28. mai 2003 Jeg er helt enig med mange her...38 er ikke alltid 38, eller 36 eller 40. Så mitt problem kommer først når jeg er hjemme, med kvitteringen i posen. Kan ikke fordra å prøve klær....så det er en god del bukser som gjerne ville tatt seg bedre ut på veggen en på ett av mine lår.... Det samme med BH..jeg vetta søren hva jeg er ....og når jeg endelig har skjønt det og kjøper det jeg tror jeg er, så er det også feil! Skulle vært rik, så hadde jeg kjøpt meg en personal assistant!! På dagen!!
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2003 #11 Skrevet 28. mai 2003 Oj, så nå at den siste kommentaren min kunne misforståes til at du nå kom til "å eksplodere" siden du har portugisiske aner og nettopp har fått ditt første barn. Det var absolutt ikke det jeg mente! Det skjønte jeg, Leo! Skjønner det ikke helt, men jeg er faktisk blitt slankere etter fødselen enn før.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #12 Skrevet 28. mai 2003 Regnet med at du forsto det, men det er viktig å være føre var... :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå