Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det riktignok 10 år siden jeg var i Nice, men det var iallefall ikke noe problem at jeg ikke kunne fransk. Vi prøvde riktignok, men da f.eks servitøren på rest. skjønte at vi ikke kunne så mye slo han over på engelsk med en gang. Slik var det stort sett overalt.

Ellers vil jeg anbefale dere å ta en tur til Provence mens dere er i Nice.

Dere burde ikke reise i juli eller august pga varmen og den franske fellesferien. September skal være fint, fortsatt varmt og ikke så mye folk. Eller har jeg selv vært der ut i slutten av juni. Det begynner å bli temmelig varmt, men det er nå bare deilig. Ikke for mye folk heller. Og mai er jo nydelig, men det kan være småkjølig.

loolaa

Gjest Anonymous

Vi var der i august og det var ikke ubehagelig varmt, men med et lite barn kan det kanskje bli i meste laget. Dessuten er det jo fellesferie for syd-Europa i august.

Vi dro på pakketur med Star Tour. Husker ikke hva vi betalte, men på siden deres kan du velge reisedato og hotell osv. og så kommer prisen opp. Hotellet vårt var helt ålreit, men litt lite rom. Dessuten hadde vi et stykke å gå til stranden. Det ligger noen hotell nærmere stranden (ved gamlebyen) som jeg tror er bedre for familier, men de er muligens litt dyrere og det er litt mer trafikkstøy der.

Det går ganske greit å bare snakke engelsk, men å kunne noen gloser på fransk kan være greit. Kjøp i det minste en lommepalør slik at du kan lese menyene riktig. Etter å ha fått et rått egg på pizza'n lærte vi oss fort at egg heter "ouf"....!

Kan også anbefale å ta toget langs kysten (f.eks. til Monaco eller Cannes). Billig og behagelig!

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...