Gå til innhold

Hesten MIN!

xeyes

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si at jeg er litt stolt av gullet mitt, som dere ser til venstre her :D

Fikk vite i dag at jeg ble den nye eieren hans! *Juble* :hoppe:

Han er en Araber, 2 år gammel, hingst, med et pittelite bliss :D

Er han ikke søøøt?

Dette blir mye jobb for meg, men jeg gleder meg vilt! Dette skal jeg virkelig klare. Har aldri eid en unghest før.

Noen andre heste-eiere her?

xeyes :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefin! Og så kjempeheldig du er!!! :D

Mye jobb ja, men ikke om du er veldig interessert, for jobben er jo en del av det. (Dessuten kan du etterhvert skaffe medhjelpere du kan stole på, dersom du ikke bor helt øde til...)

Er han hingst eller vallak? Anbefaler deg å vente ett år med å kastrere - dersom du skal kastrere ham, da får han mer hingstpreg over personligheten sin. (Hvis han ikke alt har det, er jo hest og ikke ponni, og de utvikles jo fortere.)

Har ikke hest, har hatt, men det er noen år siden. Men kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er en smule misunnelig ja! :D

Nyyyyydelig hest!

Selv har jeg ingen, men en venninne av meg kjøpte seg en varmblods tre-åring i fjor. Dessverre var den ikke helt ferdig utviklet i alle musklene på rygg/rompe så hun måtte slutte å ri den i en periode.

Nå har han heldigvis vokst litt mer, men kan fremdeles ikke brukes til sprangridning.

Hun er selvfølgelig veldig glad i hesten sin og vil ikke bytte ham bort for all verden, men jeg vet at hun er litt skuffet over at hun ikke får ridd ham så mye som hun vil.

Håper du er heldigere med din!

Lykke til!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milosh heter han :hjerte:

Ja er han ikke bare nyydelig :briller:

Jeg skal bare ha han som brukshest. Mulig litt sprang etterhvert.

Det er en hingst. Er litt sta, så jeg lurer på om jeg skal fortsette å la han være hingst.. Liker dem litt mer krevende ;)

Skal ikke ri han inn før neste sommer/høst. Han er jo tross alt bare 2 år. Vil ikke skade han med å begynne å ri han inn for tidlig.

Litago: Det var synd det med venninnen din da.. ikke noe morro for eieren og ikke minst hesten :( Godt at den har blitt bedre da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kinga

Xeyes :hjerte: Milosh

En litt sta (men må være passelig snill nok) hingst er det vanligvis fart i. Gleder meg til å høre fra deg etterhvert hvordan det går med innridingen, ikke glem å fortelle.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempe snill faktisk, venninna mi kjøpte broren hans i fjor, og han er rampete og sta i forhold til min lille Milosh gutt :hjerte:

Kommer til å fortelle masse mer etterhvert ja!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott hest :D

Han var kjempenydelig :)

Keep us updated:)

Klemmer fra Diva, sånn halvveis skaphestegal... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig! Skjønner godt at du er stolt!

Har hatt hester i mange år, men ikke nå dessverre... Har store planer om å begynne å ri igjen, må bare få litt mere tid og penger først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig :P

Har for det meste holdt meg til kaldblodshopper jeg da..

(t.o.m sprang og dressur)

Men passet en araber hingst en stund..

Han var utrolig flott, stolt, liten og morsom :wink:

Tenkte å kjøpe hest igjen når barna blir større,

om de blir like hestegale som jeg "var"..

(Var i stallen døgnet rundt, og jobbet i stall i mange år)

Før jul ble jeg oppringt pga mangel på folk på

en "viss stall"..

Ridde da 4 hester, og kjørte tre på en dag..

Var ikke gangbar på mange dager etterpå.. :ler:

Så det sier litt om hvor sjelden Jinx setter seg i salen for tida..

Kos deg Exeyes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en staselig kar! Gratulerer..... :D

Har ikke hest nå, men det blir igjen når jeg får bedre tid. Kanskje om et par år kanskje. Men det er kaldblods på meg. Helst travere, men det er gøy med ridehester også :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefin liten gutt dette her!

Fikk nesten lyst til å ta opp heste-basillen igjen ...

¤drømmer¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Det var jo mange her inne som hadde interesse av hester :D

Jinx: Kan skjønne du var ganske støl etter all den ridingen ja :ler:

Jeg hadde tenkt til å være med på å se hingste-sleppet i slutten av juni. Han skal nemlig på hingstebeite og det er visst litt av et syn har jeg hørt :briller: Gleder meg :hjerte:

xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milosh er jo bare såååååååååååå nydeli :D

Har dessverre ikke hest selv, men skal være med å ri inn et nydelig hoppeføll (Fjording) neste sommer...glede meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du han hjemme hos deg selv, eller oppstallet?

Jeg har litt lyst å kjøpe hest. Men. Det er et stort men. Den nærmest fanatiske interessen jeg hadde for hester da jeg var ung (hele barndommen og ungdomstida), gjorde jo at jeg ikke hadde noen problemer med å ha ponni da. Men nå?

Tror det vil bli mye, er jo på en måte en livsstil. Så jeg er avventende, mulig jeg prøver å ha en gamp på fôr først, en nordlandshest, islands, eller lettdøl. Sambo kan også mye hest, er bedre enn meg på hesteryggen (drev sprang), men verken han eller jeg har den tidligere ildsjela - som jeg er overbevist at må til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...