Gå til innhold

Kabel-TV og leilighet og litt til

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte inn i en ny leilighet om ikke så lenge, og har fått vite at det er kabel-TV der.

Nå lurer vi på, er det vanlig at prisen / avgiften på dette inngår i husleien ?

Isåfall, bør man ikke informeres på forhånd hvis det ikke er inkludert ?

Er det ikke inkludert hos oss, så er husleien plutselig en smule dyr....:o

(Vi skal selvfølgelig ringe med huseier imorgen og høre hva han sier....)

Er egentlig interessert i å høre deres erfaringer med dette.

Må vi betale noe i måneden eller er det årlig avgitf, hvis dette ikke er inkludert i leia ?

Sikkert litt rotete sagt, hjernen er på sovemodus, men er takknemlig for hjelp :D

Dessuten så må en montør fra Telenor komme og fixe og trikse litt. Det ER telefonlinje der, men da den ikke har vært i bruk på halvannet til to år, må montøren ordne og "lukke opp" linja igjen.

Skal vi betale for dette ? Noen som vet ? (de forrige leieboerne valgte å ikke ha fasttelefon, derfor er den ikke brukt på så lenge)

Det er jo tross alt noe som huseier selv får bruk for i de leilighetene han eier, så vi taper jo litt hvis vi må betale dette selv.

Mener det er en selvfølge at det er innlagt fasttelefon til en relativt dyr leilighet med høy standard....

Superhyggelig om noen har synspunkter :D

God kveld : - )

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har kabel-TV inkludert i husleien (vi har det), andre velger å la leietagerene betale. Dette kommer gjerne an på om kabel-TV er delt mellom husstandene. Desom det er et eget abbonement for denne leiligheten, så vil jeg tro at det kommer i tillegg til husleien.

Telefonen må dere nok betale for å åpne. Den har ikke huseieren noe med og telefonen stenges når dere flytter ut. Netsen leietager må så betale for å få åpnet den igjen. Er usikker på prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker ang kabeltv, men det er litt forskjellig fra leilighet til leilighet

En venninne av meg hadde dette inngått i leien.

For å åpne telefonen, så må dere betale. Dere får eget telefonnr, og det koster. Er ikke sikker hvor mye.

Dette er DERES telefonnr, og deres oppkobling, så det er ikke utleier som skal betale.

Huseier taper ikke på dette, for han har innlagt telefonlinje. Om de velger å bruke leiliheten der selv en gang, så må de betale, ellers er det de som leier som må betale for å åpne telefonen.

Så det er ingen selvfølge at det er innlagt fasttelefon. Det er som regel lagt til telefonoppkobling, men som sagt, å koble seg opp, betaler dere!

Klem til deg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for kvikke svar :D

Da vet jeg hva jeg ikke skal si til huseier :lol:

Søren heller asså!

Vi trengte jo ikke betale noe da vi kom hit vi er nå....

Alt koster så sinnsykt! Koble opp og ned og bort og fram,- måtte bare sjekke om muligheten til å slippe unna EN utgiftspost av de tusen :-P

Men, men....

Takk skal dere ha, og ha en god dag :D :D

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...