Gå til innhold

Se videoen - jeg grøsser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har heldigvis aldri opplevd slike mennesker på nært hold selv.

At han krever førerkortet tilbake er til å le av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd dette en 4-5 ganger. Og det var ikke jeg/vi som var idiotene! :frustrert:

Jeg er forbanna på disse idiotene, og syns ikke de burde ha sertifikat. *puh* Typisk meg å bli irritert etterpå... er så 'chicken' at jeg ikke ringer politiet når det skjer. Nå blir jeg irritert på meg selv. Ok, man er jo mest sjokkert og man får som regel ikke med seg bilnummer, farge, merke eller noe. Likevel :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AijAijAijAijAij....

Jeg har faktisk opplevd en del råkjøring som har vært direkte jævlig.

Jeg var alene ute en kveld på biltur, husker ikke hvor jeg skulle.

Kjørte i 50-60km/timen opp en bratt og uoversiktelig bakke, foran meg hadde jeg en lastebil som sperret en del for utsikten. Hadde ikke hatt biler bak meg på en stund, da det plutselig dukket opp en jallabil, rød bmw, typisk harry rånebil med spoiler og alt rett bak meg, han lå maks 15 cm ifra ræven på min bil. Bak ham kom enda en rånebil, en volvo 240, liten sedan, som lå seg opp i hans ræv igjen.

Da vi kom til toppen av bakken, backet jeg av fra lastebilen, prøvde å signalisere til de bak at jeg synes de var for nært, men neida, gjett hva de gjorde, på toppen av bakken hiver først bmw'n seg på siden min, det var mørkt og det regnet, skikkelig uoversiktelig, i et trangt parti med fjellvegg på hans side. Mot ham, rett mot ham kom en trailer, vroom, var han inne foran meg, uten å signalisere det, og jeg fikk volvoen tett oppi ræven. Hadde ikke jeg backet vekk ifra lastebilen foran da jeg gjorde det, ville bmw'n garantert ha krasjet med traileren!! Da ville det vært 3 personbiler, 1 lastebil og 1 trailer innblandet i en stor kollisjon. DET ville vært makabert.

Ikke nok med det, han gjorde enda flere slike forbikjøringer på denne trange og uoversiktelige veien vi kjørte på, og tett oppi bak lå såklart volvoen og fulgte etter. Hva er det med at gutter alltid MÅ kjøre forbi?

Fy faen, jeg blir så forbanna når folk kjører slik. Det er alltid, og jeg mener _alltid_ gutter som kjører slik. Det var nesten så jeg hadde lyst å skyve ham av veien...så forbanna ble jeg.

GRRRRR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen skulle aldri ha hatt lappen i det hele tatt. Det er skremmende hvor magne syke folk som er ute på veiene! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe slikt.. Og jeg håper virkelig at jeg slipper å oppleve det også...

Det er sinnsvakt mange gale mennesker som aldri skulle hatt lappen i utganspunktet. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører hele dagen når jeg er på jobb så jeg opplever sånt stadig vekk...Enten er det unge gutter med rånebiler eller voksne menn i dyre biler som har det fryktelig travelt.

Har opplevd mange ganger å måtte bremse ned fordi det kommer en bil imot som er i ferd med å kjøre forbi et eller annet. De kan være glad jeg ikke kjører vogntog, da hadde jeg knapt nok merket det om de kjørte på meg.

Har også sett vogntog råkjøre midt i byen! Var på vei inn i en rundkjøring men vogntoget som kom fra venstre hadde en så vanvittig fart at jeg fant ut at det var best og stoppe.

Det er mange idioter på veiene, det skal være sikkert og visst! Og de kommer som regel ikke så mye fortere fram selv om de stresser sånn. Noen kommer ikke fram i det hele tatt...men det værste er når de tar med seg andre i døden pga. villmannskjøringen. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg opplevde senest i går kveld å bli forbikjørt i grøften!!!

På venstre siden!! Hvor det var TO felt som gikk SAMME vei!!

Hadde nettopp kjørt ut av en rundkjøring, lå et par biler bak, og en på siden, litt skrå bak. Plutselig dukket det opp en Lexus fra rundkjøringen, som kjørte mellom to biler, minst i 100 km/t, og kjørte i full fart opp i baken på oss, på venstre siden, hvor det var grøft, så videre aksellererende fortsatt, vroom gjennom enda en rundkjøring og videre.

FY FAEN, noen mennesker!

Bare fordi de har en "rask" bil, må de kjøre farlig.

"Joyride" my ass. Jeg var bare passasjer, men hadde jeg kjørt, ville jeg ikke nølt, jeg ville svingt mer inn mot venstre, slik at de hadde fått skrapt opp bilen sin....kanskje ødelagt den....så kunne de kjørt videre i full fart, og følt seg megakul med oppskrapet bilside.

Syke tanker fra min side?

Nei, forbannelse.

Hadde vært best om jeg hadde fått ham rett i baken. Han ga ikke tegn til å stoppe i det hele tatt...

Er det så kult å ha kjørt fort om man får livsvarige skader?

I don't think so.

Ville han kanskje lært seg noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Dette skjer hele tiden, jeg tilbragte påsken på sykehus nettopp fordi jeg unngikk en slik forbikjøring - FØR en bakketopp hvor ingen kunne se noe. Hadde jeg ikek vært klar over at det kom alt for mange lys mot meg, og hadde ikke jeg hatt en stor bil jeg KAN bruke - så hadde jeg selv endt front mot front.

Med trailer, så opplever man sånt til stadighet. Det er faktisk en del mennesker som kan takke meg for at de lever idag, hadde ikke jeg vært observant og reagert slik jeg gjorde - så hadde flere havnet under traileren min. Bare fordi de har det travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WildThing:

Uff, husker du han særingen på østlandsområdet?

...som var kapabel til å følge etter oss helt til Bergen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Heldigvis ikke.

For meg er lykken nå, at her i byen er det en råkjører mindre. Naboen mistet lappen i forrige uke etter å blitt tatt i 100 i en 50 sone.

Det er ikke bare idioti det er toskeskap( som er et mye brukt uttrykk her i bergen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Jepp, vært ut for det flere ganger. Verst den gangen en BMW gjennomførte flere gærne forbikjøringer i alt for stor fart, og det siste vi så av den var et par barnehender i baksetet. Han svinkjørte med UNGER i bilen! Steike, blir sint enda når jeg tenker på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike sjåfører har ingenting i trafikken å gjøre,er riktignok vokst opp med pappa som er taxi-sjåfør,og elsker biler,så jeg er helt rystet!Ikke at det overrasker meg.. :roll:

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden kjørte jeg og min daværende kjæreste fra Oslo til Nord Norge. Det jeg så på denne turen av villmannskjøring sitter støpt i mitt sinn. Ikke rart at det er så mange som dør hver år i trafikken. Det er totalt meningsløst :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig forundret meg over at så mange får lappen,

når det tydeligvis er så mange som ikke klarer holde seg innenfor grensene som er satt. Det er jo en grunn til at man har fartsgrenser.

Ikke kom med "jeg har alderstillegg"

...så om man er 30 år kan man kjøre 80km/t i 50 sone.

Hahaha....hva er det for en slags tankegang?

Selv om det er ment som spøk, pleier det komme fra mennesker som konstant ligger langt over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det siste vi så av den var et par barnehender i baksetet. Han svinkjørte med UNGER i bilen! Steike' date=' blir sint enda når jeg tenker på det....[/quote']

Jepp, de mest alvorlige nestenulykkene jeg har vært med på, så var det fedre med hele familien i bilen. Jeg blir også ekstra sint på de som gjør slikt med ungene sine.

Jeg synes det er veldig bekymringsfullt at så mange har problem med sinne, raseri og mangel på kontroll i trafikken. Jeg må bare si; det hjelper absolutt ikke å "provosere" allerede aggressive kjørere - de blir bare enda mer aggressive som fører til enda farligere situasjoner.

Problemet med mange aggressive og dårlige sjåfører er at de tror selv de er verdens beste sjåfører, at det er alle andre som er elendige. Jeg mener at det burde bli mye mer lettere og bedre kontroller for å ta førerkort til disse bilistene. Og så synes jeg ikke at de burde få tilbake førerkortet etter seks måneder heller. Men det jeg ønsker mest er at førerkortundervisningen burde satses mer på holdning enn på tekniske ferdigheter. Det aller viktisgte til å bli en god sjåfør er at en er flink til å lese trafikken. Så slutt med disse få lappen-i-en-fei-kursene på kjøreskoler. Å lære ferdigheter til å lese trafikken og skape rette holdninger tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg synes ALLE bilførere burde gjennomføre jevnlige tvungne oppfriskingskurs/kjøretreningskurs. Nekter å tro at det ikke ville ha hatt sin virkning på ulykkestallene. Èn ting er å kunne lese trafikken, noe annet er det å reagere riktig om man uforskyldt og plutselig kommer opp i en farlig situasjon på veien. DER tror jeg det er mye å hente. Panikkreaksjoner har krevd mange menneskeliv, DER er det mye å hente. Om du skulle oppleve å møte en bil i ditt kjørefelt, og du ser at føreren ikke har kontroll, dra deg til h**** ut av veien. Uansett om du møter fjell. Det har ihvertfall ikke fart mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der er jeg uenig med deg i.

Til og med de beste "motorkjørere" som har bedre reaksjonsevne bla, bla, bla har vanskeligheter å komme seg unna slike situasjoner når du er i de. Selvfølgelig skal man prøve, for det er det eneste som kan redde deg. Den aller beste måten å overleve slike situasjoner, er å se/lese slike situasjoner før de oppstår. Min kjøreskole satset veldig mye på dette. Tror vi fikk se alle mulige ulike opptak av ulykker og mange innspilte realistiske scenarioer. Slik viste de at om man ikke leser godt nok trafikkbildet, så ender det fort galt.

Jeg er hellig overbevist at det var dette som reddet meg og mine (og mange andre!) alle gangene da jeg så situasjonene før de oppstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg
Jeg synes ALLE bilførere burde gjennomføre jevnlige tvungne oppfriskingskurs/kjøretreningskurs. Nekter å tro at det ikke ville ha hatt sin virkning på ulykkestallene. Èn ting er å kunne lese trafikken' date=' noe annet er det å reagere riktig om man uforskyldt og plutselig kommer opp i en farlig situasjon på veien. DER tror jeg det er mye å hente. Panikkreaksjoner har krevd mange menneskeliv, DER er det mye å hente. Om du skulle oppleve å møte en bil i ditt kjørefelt, og du ser at føreren ikke har kontroll, dra deg til h**** ut av veien. Uansett om du møter fjell. Det har ihvertfall ikke fart mot deg.[/quote']

Heh, det var nå den merkeligste teorien så langt. Svinger du av veien og rett i fjell - hvor havner du da? På veien så klart! Og blir utsatt for to smell, kanskje fler. Etter den første smellen så har du deformert sikkerhetsburet i bilen, det er ikke sikkert at du overlever den neste. Du kan IKKE kjøre gjennom autovern, fjell, andre biler etc. Det beste du kan gjøre er å bremse, og komme deg inn igjen på din egen plass bak den du forsøker å kjøre forbi. Derfor er det drit viktig at den som BLIR forbikjørt HOLDER sin hastighet hele tiden, hverken bremser eller akselererer. Og ikke minst at ingen bak følger ETTER den som velger å kjøre forbi.

Og tenk deg nå godt om før du velger å kjøre forbi et vogntog - det er minst 13 meter frem, vogntoget holder garantert lovlig (om ikke mer) hastighet og så er det en ting folk har en stygg tendens til å helt glemme - dragsuget mellom din bil og vogntoget. Det er ikke umulig at du blir dratt under mellom bil og henger, slike nestenulykker har jeg vært borti flere ganger. Vogntoget stopper ikke med en gang bare fordi du havner mellom hjulene - det pløyer seg rett gjennom bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...