Silfen Skrevet 27. mai 2003 #1 Del Skrevet 27. mai 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=61232 Hva hadde nå en badedraktsdel og en ide om å finne det mest sexy barnet å gjøre i en skjønnhetskonkurranse for barn i det hele tatt? Ille nok er det at barn kjemper om hvem som er penest og at foreldrene tillater det, ja OPPMUNTRER og KREVER det, men sexy? Sexy er et ord som ikke passer sammen med små barn i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 Sykt. Har ikke så mye for de konkurransene de driver med i USA heller. 6-åringer i aftenkjole, sminke og med tupert løshår. Glem for all del ikke det påtatte, anstrengte smilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er veldig mot all form for skjønnhetskonkurranser hos barn. Jeg ser simpelthen ikke hva godt de skal oppnå. Amerikanerne er jo utrolige når det gjelder å ødelegge barndommen til unger ved å parodiere de på scenen som miniatyrvoksne. Visst syns jeg jenten min er pen, det gjør andre også. Men jeg trenger ikke pokaler og paljetter for å fortelle det til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. mai 2003 #4 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er veldig mot all form for skjønnhetskonkurranser hos barn. Jeg ser simpelthen ikke hva godt de skal oppnå. Amerikanerne er jo utrolige når det gjelder å ødelegge barndommen til unger ved å parodiere de på scenen som miniatyrvoksne. Visst syns jeg jenten min er pen, det gjør andre også. Men jeg trenger ikke pokaler og paljetter for å fortelle det til henne. Jeg er enig med deg. Dette gjenspeiler noe av problemet i dag. Unge jenter er for det meste opptatt av å se pen ut. Jeg vil hevde at noe av det viktigste i dette samfunnet blir å lære unge jenter selvtillit. Vi må lære dem å trekke grenser, spesielt i forhold til sin egen kropp. Vet om mange ungjenter som er usikker, spesielt når de er sammen med litt endre gutter. Da tør de som regel ikke si nei, fordi de er usikker og redde for å dumme seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 27. mai 2003 #5 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg må vel bare si meg enig i alt som har blitt nevnt. Bra sagt flere ab dere. :enig_animasjon: Er sterkt uenig med skjønnhetskonkurranse generelt, men når en skal ha med kategori for mest sexy, synes jeg det blir maks horribelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 27. mai 2003 #6 Del Skrevet 27. mai 2003 På siste halvdel av nittitallet var det jo et program her også, som het "småstjerner i sikte" hvor småjentene sto i utringede kjoler med spaghettistraps, høy splitt og vrikket på seg... Jeg pleide å kalle det alle pedoers drømmeshow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Støtter dere fullt ut. Det er rett og slett sykt å kalle barn sexy! Jeg har problemer med å finne ord når det gjelder noe som dette. Barn skal være barn - ikke "nesten tenåringer" eller "fremtidige voksne"!!! Barndommen har sin egen verdi, og den kommer aldri tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 27. mai 2003 #8 Del Skrevet 27. mai 2003 Er så enig, så enig med dere alle! Synes det er skremmende at alle aldre nå skal være like. Jeg tenker på at det forventes at små barn skal opptre som voksne (uansett om det er skjønnhetskonkurransene i USA eller å være sexy vi prater om) og at voksne skal kunne opptre like uansvarlig som ungdommer. Spesielt trist er det at barn ikke får lov til å være barn lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 27. mai 2003 #9 Del Skrevet 27. mai 2003 Skjønnhetskonkurranser for barn er noe av det dummeste jeg vet om. Tenk på barna, de fleste vil utvikle seg til helt normale grå mus (bare se på mødrene som stiller ut barna sine, så et tv-program.), mens ungen er oppdratt til å bli bedømt etter utseendet sitt. Og vil følgelig oppleve en alvorlig knekk. Snakk om å gjøre ungen sin en bjørnetjeneste!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 27. mai 2003 #10 Del Skrevet 27. mai 2003 At det finnes voksne som vil barna sine så vondt, det fatter jeg ikke. Hvor mange ganger har vi ikke hørt om mødre som melder på barna sine fordi de selv aldri kunne delta i slike konkurranser og "bare vil det beste for barna". Det er bare tull. De gjør det kun for å hevde seg selv, og driter i hva barna blir utsatt for. Og at det har eksistert en del av slike konkurranser som dette, det er jo helt sinnsykt. Snakk om å invitere til pedofili og overgrep. Nei, dette er helt feil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 27. mai 2003 #11 Del Skrevet 27. mai 2003 Hvordan kan en skjønnhetskonkurranse styrke selvtilliten overhode? :o Verden er vanvittig. Slutter meg til dere andre her. Galskap i fri utfoldelse med "sexy" barn. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. mai 2003 #12 Del Skrevet 28. mai 2003 Barn har ingen ting å gjøre i en skjønnhetskonkurranse. Jeg blir flau på vegne av foreldrene når jeg ser innslag fra barne skjønnhetskonkurransene i USA. For meg virker det som om det ofte er mor som har drømt om å være miss universe eller noe. Men så nådde hun ikke opp, og må leve drømmen via sin datter. Og så kalle barn for sexy, nei det hører ingen steder hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 28. mai 2003 #13 Del Skrevet 28. mai 2003 ( dette er en kommentar helt på siden og trenger ikke svares på. Jeg ble litt overrasket over meg selv nå, når dere snakker om teite ting fra USA, som jeg er enig i men fant meg selv i å reagere defensivt fordi det har vært så myye anti am spesielt det siste halvåret.. stakkars kjæresten min som får kjeft av gud og hvermann for at de har en teit president.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 28. mai 2003 #14 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg stemmer i med andre her, og finner det usmakelig at barn skal se sexy ut! Det er hårreisende og perverst. Det er ille nok at det er missekonkuranser for svært unge barn, men å skulle ha badedraktnummer og kalle det sexy body, er for meg KVALMT :o :o La nå de unge ha en normal oppvekst! De kommer nok til å få seg en smell når de blir eldre med en slik oppdragelse. Alt som betyr noe er å være pen og vakker! Det er jo flotte verdier å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 28. mai 2003 #15 Del Skrevet 28. mai 2003 Nok et bevis på hvilken verden vi lever i... Barn er ikke sexy, og de har ikke noe å gjøre i noen form for skjønnhetskonkuranse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 28. mai 2003 #16 Del Skrevet 28. mai 2003 Slikt burde nesten vært straffbart! Tenk å ta fra ungene barndommen på den måten. La barn være barn, den tida er alt for verdifull til å ødelegges! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 28. mai 2003 #17 Del Skrevet 28. mai 2003 det er vel sånne ting som gjør at barn blir sett på som små voksne, og blir utnyttet. selvfølgelig er det ikke så enkelt, men man må jo begynne og lure. man er ikke sexy som barn, man er vakker, søt og sånt, men ikke sexy. det er helt greit at barn har en seksualitet, men de er ikke sexy, og de skal da vel ikke kle og oppføre seg som små fristende selskapsdamer. synes det er kjempe trist at det er slike konkurranser for barn, det er vel ikke så rart at det er spisevegring, mobbing, osv når vi voksne ikke tar mer ansvar enn at vi lar barn delta på sånne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mai 2003 #18 Del Skrevet 28. mai 2003 Dette er helt fryktlig! Barn og ting som er inærheten av sex, sexy osv hører ikke sammen!!! Så en gang et programm om slike konkurranser, og det var rett og slett tris og se!! Stakkars barn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. mai 2003 #19 Del Skrevet 28. mai 2003 I disse pedofilitider burde en alarmklokke ringt hos både arrangører og foreldre. :evil: Ikke bare det - men hva med "taperene"... Blir de mindre verd for sine foreldre? :-? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 28. mai 2003 #20 Del Skrevet 28. mai 2003 Hm, dette får meg til å tenke på den lille skjønnhetsprinsesse fra Usa som ble sexuelt misbrukt og drept i sitt eget hjem uten at man fant gjerningsmannen... Noen som husker den saken? ...skrekkelig, men slike konsekvenser kan det ofte ha å stille ut barn i utfordrende klær for allemanns skue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå