Jade Skrevet 29. juli 2008 #21 Skrevet 29. juli 2008 (endret) AnetteR: Besteforeldre 10000 kr?? Er dette vanlig? Om min mormor skulle kjøpt så dyr gave, måtte hun ha solgt huset. Hun er trossalt minstepensjonist. Jeg håper ikke hun bruker mer enn noen hundrelapper på gaven vi får fra henne! Eller mente du foreldre? Jeg synes uansett dette var et veldig høyt beløp :O Endret 29. juli 2008 av Jade
AnetteR Skrevet 29. juli 2008 #22 Skrevet 29. juli 2008 AnetteR: Besteforeldre 10000 kr?? Er dette vanlig? Om min mormor skulle kjøpt så dyr gave, måtte hun ha solgt huset. Hun er trossalt minstepensjonist. Jeg håper ikke hun bruker mer enn noen hundrelapper på gaven vi får fra henne! Eller mente du foreldre? Jeg synes uansett dette var et veldig høyt beløp :O Litt feil av meg å bruke ofte, erfaringen min består av meg selv og 4-5 venninner... Var det vi fikk, og vet om venner som har fått mer. Foreldre ga en del mer. Vet at for mine nærmeste var bryllupet stort,og de ville gi mye selv om jeg ba om at de heller brukte mer penger på seg selv (typiske pensjonister - sparer som bare det) Men poenget var ikke summen, poenget var at besteforeldre ofte strekker seg langt for å gi en flott gave, og derfor ikke skal føle at de må gjøre dette flere ganger =)
Dragonlady Skrevet 29. juli 2008 #23 Skrevet 29. juli 2008 Hvorfor ikke bruke hvit kjole andre gang...?Som sagt ovenfor,vi lever i 2008:) Kan gifte seg i sort om en vil..Na om dagen er ikke hvitfargen linket til uskyld og jomfrudom.. Na kan en gjore akkurat hva en vil og det er digg det!Da far vi vise var egen personlighet pa denne store dagen og det er fantastisk bra det. Hvit,rosa eller svart kjole.Gjor akkurat som du vil,det er deres dag! Og lykke til med resten av familien..ma vaere innmari kjipt for dere!Haper virkelig at de tar til vettet nar de far litt tid pa seg.. I gamledager var det svart brudekjole som gjalt, og faktisk har ikke den hvite brudekjolen egentlig vært så nært knyttet til uskyld og jomfrudom, men til glede over å få gifte seg med den man er glad i (tradisjonen med hvit kjole ble startet av en av de engelske dronningene - som jeg i farten ikke kommer på navnet på). Og uansett... jeg er av den oppfatningen at det er DERES bryllup, og dere må få gjøre som dere vil. Det er ikke opp til foreldrene dine å legge føringen. Det virker som om de ikke har tenkt på at det er to som skal gifte seg... Begges ønsker må jo respekteres, og da tenker jeg ikke på foreldrenes, for å si det sånn... Hadde mine foreldre reagert på den måten hadde jeg faktisk sagt akkurat hva jeg mener til dem, og sagt at dersom de velger å ikke komme i mitt bryllup, bare fordi det skar seg med den forrige mannen, så får de vær så god holde seg langt unna! (Steike... jeg blir så provosert... *puh*)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå