Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi leier en sokkelleil, leien er inkl. strøm. Vi skal reise bort i 10 uker til høsten. Lurer på å spørre huseier om reduksjon i leia siden vi da ikke vil bruke strøm. Er dette noe vi kan kreve, håpe på eller bare glemme. Huseieren er ikke av den helt enkle typen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan dere nok bare drite i, ja. Har aldri hørt om noen som har fått reduksjon i husleie på grunn av at man er bortreist.

Gjest lillagubban
Skrevet

Nja, du kan jo spør, noen jeg kjenner fikk halv pris en måned når de ikke var hjemme, og det var heller ikke av den enkleste huseieren. Jeg aner ikke hvor mye strøm det går på to måneder, men det skader da ikke å spørre?

Skrevet

Skader ikke, men jeg gruer meg. Hadde vært greiere om jeg hadde noe å banke i bordet med liksom

Skrevet

Husk at storparten av størmregninga for små leiligheter er nettleie, og den må man betale samme hvor lite strøm man bruker.

Gjest lillagubban
Skrevet
Skader ikke, men jeg gruer meg. Hadde vært greiere om jeg hadde noe å banke i bordet med liksom

Kanskje hvis du kan finne ut hvor mye strøm det går på 10uker, også spørre om å få avslag på det beløpet? Da har du noe konkret ihvertfall! :)

Gjest Forbruker
Skrevet

Betaler du virkelig en fast pris på strømmen, uavhengig hva du bruker? Kommer det ingen avregning i løpet av året? Hvorfor er folk så dumme at de inngår sånne leiekontrakter?

Når man inngår kontrakt bør man inngå en som spesifiserer hva de forskjellige delene av husleien er og dersom oppvarming og strøm er med bør det være en selvfølge at dette blir avregnet i forhold til forbruk. Jeg er selvsagt klar over at mange utleiere legger strøm i leien fordi huset ikke har egen måler til leieobjektet, men man vet da størrelsen på både hus og leieobjekt og kan ut fra det lage en oppstilling som viser andel av fellesstrømmen man skal betale. Dermed vil en leieboer som er bortreist i 10 uker automatisk få lavere regning for strømforbruket den perioden de er bortreist - også den andelen av nettleien som er basert på forbruket.

Men, med mindre du betaler 1000vis av kroner i strøm hver måned, hvor mye kan 10 uker utgjøre i strøm? Kr 500? Er det virkelig bryet verdt å lage oppstyr om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...