Gå til innhold

Kan røyskatter spise kattunger?

Gjest kattungeeier

Anbefalte innlegg

Gjest kattungeeier

Jeg vil gjerne ta med kattungen (ca 4 måneder) på fjellet og vil gjerne la henne ha muligheten til å leke litt ute (under oppsyn selvfølgelig). -Men jeg vet at det bor røyskatt under hytta og jeg vet ikke helt om de vil prøve seg på henne som fôr. Jeg antar at de har mer enn nok med mus og evt fugler og jeg vet at de ikke ville prøvd seg på en voksen katt (da røyskatthunner sjelden blir større enn en liten katt og det vi har obserert under hytta har vært hunner med barn), men jeg er litt usikker med en litt mindre katt.

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror ikke røyskatten ser på katten som bytte, men den kan kanskje angripe om katten er nysgjerrig eller får snusen i røyskattungene :klø: Men så lenge du er ute sammen med kattungen skulle jeg tro det går bra og at røyskatten holder seg unna, de er jo veldig sky. Katten vår har forresten tatt snømus og antagelig røyskatt (noen år siden, så husker ikke 100% om det var det ene eller andre), men det var i voksen alder. De har skarpe tenner og er innmari kjappe, så jeg skjønner skepsisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...