Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Nå er det kun kort tid igjen til jeg skal gifte meg, og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt sliten og lei av alle forberedelsene.. Samboeren min jobber masse, så han kan nesten ikke delta i planleggingen bortsett fra et ja/nei innimellom.. :o/ I tillegg har alle i familien vår sine synspunkter og meninger.. "Skal vi gjøre det slik og slik, kan vi heller ikke gjøre det på denne måten...?" Jeg er lei spørsmål om alt skal være i helt hvitt, eller om det skal være litt offwhite, kremhvit eller elfenbenhvit.. Jeg mener, det er vel ingen andre ganger ilivet hvit kan ha så mange toner som i et bryllup!!!! Det får da være grenser for detajler!! Det rare er at jeg egentlig er en liten perfeksjonist av meg til vanlig.. Men nå kjenner jeg meg lite motivert, og mer lei enn spent.. Jeg føler at alle andre har så store forventinger til dagen, kjolen, frisyren, maten, lokalet, kakene, +++, og det virker som det blir vanskelig å leve opp til deres forventinger... Ikke misforstå meg, jeg gleder meg til bryllupsdagen, men jeg er redd for at jeg skal være så sliten av all planleggingen at jeg ikke klarer å nyte dagen. Jeg er redd for at gjestene skal bli skuffet, og at det ikke skal bli slik man ser det for seg.. Både fra gjestenes synpukt og vårt eget synspunkt.. Offf...Jeg ser at dette ble mye syting, men vet ikke om noen annen plass det passer å få dette "ut" på.. Er vel bare litt stesset og nervøs for tiden.. Hilsen lille meg..
Saeria Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Når dagen kommer, tror jeg ingen blir skuffet. Du kommer til å være nydelig, gommen kjekk som få, lokalet flott og maten god. Mange har kanskje meninger basert ut i fra egen oppfatning av hvordan ting "skal være", men når de kommer i deres bryllup vil de nok se at deres opplegg er minst like flott. De kommer nok til å blåse en lang marsj i hvitnyansen da, skal du se. Lykke til! Endret 24. juli 2008 av Saeria
Klematis Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Uff, ikke hyggelig å føle seg lei av bryllupet :klemme: Jeg er redd jeg også kommer til å føle det sånn om all planleggingen tar overhånd. Så derfor har jeg sagt ifra helt fra starten at småting ikke er så nøye for meg, og at vi ikke ønsker å henge oss opp i alle detaljer. Men om jeg får det til er en annen sak... Mor og forloveren min er veeeldig glade i detaljplanlegging og drar meg litt inn i det her. Men etter en uke der dato ble satt, lokale ble reservert, frisør bestilt og designet på invitasjoner og bordkort bestemt, så er det nå heldigvis litt pause. Jeg har egentlig ikke noen andre råd enn å prøve å distansere seg litt ifra det. Det er ikke verdens undergang om hvitfargen på bordkortene ikke er identisk med fargen på undertøyet ditt Det som betyr noe er at dere blir gift og at venner og familie samles og har en hyggelig kveld! Lykke til og NYT DAGEN!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Skjønner hva du mener. jeg bestemte meg på orhånd at jeg skule gjøre det enkelt og at detaljer var mindre viktig. Men etter hvert så ble det bare mere og mere , mye pga påvirkninng fra andre. Jeg skal ha et lite bryllup, men kjenner allikevel at jeg nå begynne å bli lei og gleder meg til å få det unnagjort. Både jeg og kjæresten min gleder oss mere til dagen etter hvor vi reiser på bryllupsreise og det bare blir oss to:D
Hønemora Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 I tillegg har alle i familien vår sine synspunkter og meninger.. "Skal vi gjøre det slik og slik, kan vi heller ikke gjøre det på denne måten...?" Jeg er lei spørsmål om alt skal være i helt hvitt, eller om det skal være litt offwhite, kremhvit eller elfenbenhvit.. Jeg mener, det er vel ingen andre ganger ilivet hvit kan ha så mange toner som i et bryllup!!!! Det får da være grenser for detajler!! Hei He vore i akkorat samme situasjon... Men våra bryllup e no på laurdag :rødme: Men i går va de faktisk tett før ej ha mest lyrt til å avlyse heile driten, å berre ta kun vielsen... Blir mykje mas å kjas frå familie, venna osv... Å de blir ikkje mindre til dagen nærma sej... Men akkorat no e ej verdens lykkligaste, å ej e utrulik gla for at ej holdt ut... Litt stress i morga igjen, men de overleve me nok Skal no tross alt gifte mej me mannen i mitt liv :rødme: Lykke til jenter... E mykje mas og kjas ei stond, men de e verdt de Helsing ei som snart blir fru :rødme:
Markjordbær Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har også det veldig sånn. Min mor legger seg oppi alt, og er så skuffa over at vi deler festen i to (familiefest og vennefest, men søskenbarn er på vennefesten). For da får hun jo ikke med seg eventuelle taler og sånn på den andre festen og blablabla. Vi har bestilt bryllupskake hos noen som ifølge mor har verdens beste marsipankake. Men vi bestilte sjokoladekake. Og hun hadde jo gledet seg sånn til marsipankaka!!! Krise. Men det er jo ikke noe i veien for at vi kan ha en marsipankake også, bare ikke som bryllupskake, for hverken jeg eller min kommende mann er noe fan av marsipankake. Og når det gjelder borddekorasjon orker jeg ikke begynne å fortelle en gang... Og hva vi skal ønske oss vil hun også bestemme. Hun mener at de skålene og fatene vi har satt på ønskeliste ikke er dyre nok, og fikk meg til å sette opp en dyr skål på lista som jeg egentlig ikke likte. Hun er iallefall fornøyd med kjolen :D Nå er det akkurat en uke igjen! Selv om jeg i perioder (pga mor) har gruet meg, så gleder jeg meg nå Lykke til, alle sammen.
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Bryllup tar frem det verste i enkelte, antar jeg. Alle er så opptatt av at det skal være perfekt, og alle ser for seg forskjellige ting. Og enkelte har mindre respekt enn andre for at det faktisk er brudeparets dag. Vi hadde også en del uenigheter. Blant annet om kaka (svigermor insisterte på at man MÅTTE ha marsipankake, noe annet var utenkelig - vi endte uansett opp med en sjokoladekake og hun bakte en bløtkake ved siden av på trass). Det var flere ganger vi hadde mest lyst å avlyse hele den store festen og heller stikke av. MEN vi gjorde det ikke. Og alt ordnet seg til slutt allikevel, selv om vi måtte bite tennene sammen til tider. Vi hadde en fantastisk dag, og det tror jeg nok dere også vil få. Bare hold ut alt maset... og si i fra hvis noen tar helt overhånd!
Gir Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 (endret) Derfor er det KUN brudgommen og jeg som skal involveres i noen som helst planer. Mødre og fedre, tanter, kusiner og venninner skal holdes heeelt utenfor og bare møte opp den dagen de blir invitert. Kun forlovere som skal involveres, og hun som skal hjelpe til med pyntingen. Edit: og så de som leser i dette forumet da Men da får man ut alle planene sine her og slipper å involvere andre Endret 28. juli 2008 av Gir
Dragonlady Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er helt enig Nå er jeg såpass heldig at min mor ikke involverer seg i planleggignen, hun er ikke så flink til å involvere seg generelt sett, og det synes jeg egentlig passer meg utmerket akkurat nå Men... min kommende svigermor vil gjerne være med og planlegge, og det samme vil hennes søstre, altså min forlovedes tanter... Foreløpig har jeg klart å holde dem på avstand, men er det noen som har en god måte å fortelle dem at jeg ikke ønsker at de skal overta planleggingen, uten at de blir fornærmet eller lei seg? De vil jo bare hjelpe, og det er jo godt ment...
Gjest Mrs Smith Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Skjønner hvordan du føler det. Vi hadde det samme problemet. Vi fant en veldig god løsning: kjempe for harde livet for det som var viktig for oss, og gi slipp på det som er mindre viktig. Husk at jo mer foreldre betaler, jo mer vil de vente å bestemme.
Jade Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Her er det kun jeg og samboeren min som bestemmer. Heldigvis ingen som har lagt seg opp i planleggingen, annet enn å komme med råd når jeg er helt rådløs (takk, mamma!) Hvis noen hadde prøvd å legge seg opp i hvordan bryllupet skulle være, hadde bare "takket for tipset - vi får se på det", eller sagt at vi ønsker å ha det "slik og slik". Veldig tydelig fra starten av at det er vi som tar avgjørelsene, så de ikke får inntrykket av at de kan være med å styre skuta (vi betaler alt selv). Og ikke søren om noen skal fortelle meg hva jeg ønsker! Hvis noen synes skålene som står på lista er for billige - ja, da får de kjøpe flere da En ting blir ikke automatisk bedre bare fordi den er dyr! Nyansene på kjolen? Jeg kommer til å prøve flere kjoler. Og hvis den er fin, så kjøper jeg den. Er den i flere farger, så prøver jeg alle på, og ser hva som er penest. Kan det være så komplisert? Kos deg med planleggingen. Si fra til de andre at det er du og din forlovede som bestemmer, og at du ber om hjelp hvis du trenger det. Hvis disse foreldrene betaler, så bør de nesten ha noe å si (ihvertfall på det de betaler, om det er noe konkret). Men å bestemme hva dere skal ønske dere, den var veldig drøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå