Gå til innhold

Tabbe på jobben...

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Har klart å tabbe meg ut på jobben...igjen! Sitter her med en diger klump i magen og håper at noen kan komme med noen gode råd og helst litt oppmuntring. :cry:

Vi har prosjektert et stort prosess-anlegg som er under bygging. I november var jeg i kontakt med en leverandør med endel tekniske spørsmål som han skulle gi meg tilbakemelding på. Kan ikke huske at jeg noengang fikk dette, og glemte også å purre på det siden det ikke var viktig på det tidspunktet.

Nå kom plutselig en kollega inn og viste meg en faks som jeg skulle ha fått i november (står mitt navn og nummer på). Der står det en detaljert beskrivelse av noe de leverer, og siden vi aldri ga noen tilbakemelding på dette regnet han med at det var OK (den som tier samtykker osv.). Jeg kan ikke huske at jeg har fått denne faksen, men kan ikke garantere det siden det er så lenge siden. Hvis jeg hadde fått den skulle jeg snakket med min kollega og arkivert faksen slik vi gjør med alt vi får. Men vi finner ingenting! Og kontordama har nettopp kastet fax-loggen fra i fjor. :o

Så sitter jeg her da og kan ikke bevise at jeg ikke har fått faksen, jeg må ha kastet den og framstår som en idiot. Vi har allerede et frynsete rykte i dette prosjektet, og nå har jeg altså klart og drite oss ut nok en gang.

Frustrert og lei meg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann!

Syns jeg kjenner den ekle følelsen du må sitte inne med akkurat nå.

Hadde det vært meg hadde jeg sagt at den faksen har jeg aldri mottatt, nå når faxloggen er kastet av kontordamen, så blir det påstand mot påstand. Bare si at hadde jeg fått den så hadde selvfølgelig jeg diskutert den med ... henvis til kollegaen din, da kan jeg ikke skjønne at de andre ikke begynner å tro at du aldri har mottatt den faksen. Men på en annen side, så vet jeg jo ikke hvor mange ganger noe ligende har skjedd før med deg at du kanskje har mistet troverdigheten i firmaet du jobber i. Jeg har selv jobbet på kontor og mye viktige dokumenter, enten pr. fax, post o.l. forsvant, da alle rappa med seg sitt og kanskje andre sitt i samme slengen, så gadd de ikke eller glemte å levere det til rette vedkommende, så kanskje det er på tide å ordne et mottagelsessystem, der all innkommen post blir loggført?

Håper det ordner seg, håper du kommer tilbake og forteller hvordan det har gått. Stå på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen, gjest. :D

Jeg tror ikke jeg har mistet troverdigheten på jobben... enda! Har selvfølgelig gjort tabber før, men følelsen er like ekkel hver gang for det.

Kommer nok til å si at jeg ikke har sett faksen, aner ikke om det er noen måte de likevel kan finne ut at faksen er kommet hit. Men det er utrolig dårlige rutiner på mottak av faks her, og når det er over 40 ansatte så er det rart at det ikke forsvinner mer enn det gjør..

Virker ikke som kollegaen er sint på meg ihvertfall. Så får vi se om det blir noen stor "sak" utav det etterhvert, eller om jeg lager storm i et vannglass.

Ubehagelig er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Ja, med så mange ansatte så må det bli kluss i systemet, så stå på ditt du. Jeg har gjort det samme en gang, sendte ut endel anbud på en jobb som skulle bli gjort, og dette var litt hemmelige saker og ting, så jeg bytta om innholdet og sendte feil anbud til motsatte adressanter om du forstår meg rett... kjempegreier, samme følelsen som deg, klump i magen, tårene sitter og bare venter på å slippe løs, for ikke å glemme den ekle kvalmen som sniker seg innpå... men alt løser seg, så imorgen er idag forbi... Lykke til! :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjenner veldig godt følelsen.

For noen år siden ble jeg oppringt av en selger som skulle selge oss domenenavn. Han var veldig overbevisende og det hørtes lurt ut, så jeg var lutter øre. Da jeg hadde lagt på røret fikk jeg en følelse av at jeg kanskje hadde bestilt noe uten at jeg egentlig ville det, men jeg husket ikke navnet på firmaet eller selgeren, men han skulle fakse meg en bekreftelse på noe. Siden jeg fikk en litt ekkel følelse gikk jeg med en gang inn til sjefen og sa at jeg lurte på om jeg hadde bestilt noe jeg ikke burde. Sjefen var forståelsesfull og vi ble enige om at jeg fikk vente på faksen og se hva som sto der og så ta kontakt og i tilfelle avbestille.

Så jeg ventet og ventet men ingen faks kom. Hos oss har vi ikke noe rotete system i faksen, og siden jeg ventet så var jeg spesielt oppmerksom. Men det som kom en stund senere var en regning. I samarbeid med sjefen ble vi enige om ikke å betale siden vi ikke hadde bestilt. Men det kom purring og helt til inkasso, og de ga seg ikke. Jeg måtte ringe og snakke med denne dusten av en selger som mente jeg var helt teit og hadde "fucka opp" i forhold til sjefen min, og at vi bare måtte betale. Det nyttet ikke å snakke med ham, så etter mye om og men (og mange ekle følelser i magen min) så skrev jeg et langt og saklig brev om situasjonen, og siden hørte vi ingenting.

Etter det har jeg blitt veldig skeptisk til alt som lukter av selgere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...