Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Hei! Vet det allerede er mange tråder om dette emnet, men... Jeg har lest et tips som går igjen i mange tråder; bad føttene i grønnsåpevann, fil dem, smør med fet krem og pakk dem inn i plastposer. Det har jeg også lyst til å prøve :o) Jeg sliter med veldig mye tørr hud på føttene, og må bade og file minimum en gang i uken, ideelet sett flere ganger, hele året rundt. Og det tar hvertfall en halvtime å file (med fin fil fra sholl). Er så misunnelig på samboen, han har så myke og fine føtter! Men, det jeg egentlig lurte på. Jeg har atopisk hud, og generelt sett på hele kroppen tørker liksom ikke kremene inn i huden. De ligger som et lag utenpå huden, og derfor sluttet jeg med fotkrem etter flere nestenulykker hvor jeg gle på gulvet :-O I tillegg er det jo sånn at fuktig hud kan fremme fotsopp, og får jeg det i tillegg til mine andre fotproblemer (som jeg ikke skal gå innpå her) blir jeg rett og slett gal.... Kanskje et litt ekkelt spørsmål, men er det noen av dere som har brukt å pakke føttene inn i plastposer som har fått fotsopp? Eller kjenner noen som har fått det? Trekker kremen helt inn hos dere, forresten? Huff, mange spørsmål.... Sliter også med klamme føtter, og ser for meg at det blir verre inni plastposer... men gjør resultatet etter for eksempel en halvtime i plastposer opp for at man er klam? Og joda, jeg har vært hos fotterapeut også, men det er lenge siden.... og hun har flere måneders ventetid, tenkte det kunne gå fortere og spørre her :o) Håper noen kan svare meg! :o) Takketakk!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg personlig tar heller og smører inn føttene mine hver kveld (når jeg gidder) med en krem. Det holder dem myke og de trenger ikke å files. Sliter selv med psoriasis under føttene og får derfor tørre føtter og stygge negler. I steden for plastposer kan du prøve sokker, noe a la de du kan se på side 86-87 i denne katalogen. De er fine å ligge med om natta, og da bør kremen trekke ganske bra inn. Noen kremer har jeg fortsatt kjent dagen etterpå, men de er det mye olje i. Selv bruker jeg akkurat nå en krem som heter nbg 24:7 ansiktskrem, på føttene, har brukt den ca. en uke og føttene ser faktisk bedre ut enn på lenge. Det er også viktig å bytte krem innimellom fordi virkningen gjerne avtar. Jeg smører meg også med en lett krem om morgenen noen ganger, og tar bare sokker utenpå, da sklir jeg ikke på gulvet. Fotsopp får du nok ikke av plasposer, men du må ikke smøre mellom eller rundt tærne da.
FangeLiv Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Enig i at det er bedre å la forkremen virke om natta. Ta fotbad som det siste du gjør om kvelden og smør inn kremen mens du ligger i senga. Smør et veldig tynt lag først og se om dette trekker inn i huden, hvis det gjør det tar du litt mer. Så ser du om morgenen om det har trukket inn. Prøv flere typer kremer for å finne den som passer best. Jeg har ikke helt tro på plastposer siden huden trenger luft også, særlig mellom tærne og den tynne huden oppå foten. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå