Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Forstår utenlanske dyr, for eksempel en engelsk gris, vil den forstå hva en norsk gris sier? Norske griser sier jo nøff, de gjør ikke det i alle land. Norske kuer sier mø, hva sier en spansk ku?
Gjest Lacuna Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Dyr har ikke språk på den måten du skisserer, så de ulike lydene de lager betyr ikke noe i og for seg, men er et lite ledd i et helt nettverk av signaler de kommuniserer med. Endret 24. juli 2008 av Lacuna
primadonna Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 (endret) jeg er usikker på om de forstår hverandre jeg tror de forstår hverandre slik vi forstår svenske/dansker såklart de har språk har ikke du vokst opp med dyr? har selv vokst opp med huset fult. feks i går gjekk en av hønene inn og fant ett eple hu begynner å "kakle" og pluttselig står alle man utenfor. bare for vi ikke forstår betyr ikke de at de ikke forstår Bildet er fjernet iht KGs regler. mrs_bond, mod Endret 24. juli 2008 av mrs_bond
Gjest Lamia Lenis Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har hørt at fugler av samme slag ikke alltid forstår hverandre, fordi de har forskjellige dialekter...
Gjest er mitt navn Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 jeg er usikker på om de forstår hverandre jeg tror de forstår hverandre slik vi forstår svenske/dansker såklart de har språk har ikke du vokst opp med dyr? har selv vokst opp med huset fult. feks i går gjekk en av hønene inn og fant ett eple hu begynner å "kakle" og pluttselig står alle man utenfor. bare for vi ikke forstår betyr ikke de at de ikke forstår Bildet er fjernet iht KGs regler. mrs_bond, mod det er jo sant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå