Gå til innhold

For varmt VS for kaldt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er egentlig verst, et rom der det er litt for kaldt eller et rom der det er lit for varmt?

Akkurat nå så er 27 grader inne på kontoret mitt (hjemme). Det er alt for varmt.

Tror ikke jeg hadde hatt så veldig mye i mot å legge meg i en fryser.

Til vinteren så blir det vel omvendt. Da er det vel å klage på kulda. Heldigvis så er det lettere å gjøre noe med så jeg tror det er bedre når det er alt for kaldt på rommet. I hvertfall nå da jeg holder på daue av denne varmen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg foretrekker at det er litt for kaldt enn for varmt, for da kan jeg ta på meg en jakke. Det er ikke alltid det passer å gå i singlet eller at jeg har noe å ta av meg til.

Skrevet

Jeg foretrekker også at det er litt for kaldt. Det skal litt til før jeg fryser, så en genser - i verste fall en cardigan over genseren - vil hjelpe på det meste for min del.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

dd

Endret av Oxford
Skrevet (endret)

Helt enig. Jeg begynner å svi på kroppen hvis jeg er for varm og ikke kan kle av meg - som nå, på jobben. Fikk akkurat beskjed om at a/c ikke virker når vinduet er oppe, hvorpå mitt svar var "er det aircondition HER?" - jeg har nettopp målt tempen på plassen min til 25,7 grader. Jeg åpnet altså vinduet likevel. Det hjelper med litt trekk!

Jeg pleier alltid å ha det litt kjølig hjemme, selv om vinteren. Er glad i pledd, ullsokker og gensere!

Ellers er jeg veldig glad i å ha det varmt - ute. Inne syns jeg ikke noe om det.

Endret av tineline
Skrevet

I og med at jeg kommer fra Brasil, hvor gjennomsnittemperaturen forsiktig sagt er relativt høy, foretrekker jeg varme fremfor kulde. Når det er kaldt fryser jeg som bare det, så jeg er ikke glad i vinteren.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er så deilig at det er litt for varmt nå! Litt for kaldt har jeg nok av ellers i året.

Skrevet
Hva er egentlig verst, et rom der det er litt for kaldt eller et rom der det er lit for varmt?

Akkurat nå så er 27 grader inne på kontoret mitt (hjemme). Det er alt for varmt.

Tror ikke jeg hadde hatt så veldig mye i mot å legge meg i en fryser.

Til vinteren så blir det vel omvendt. Da er det vel å klage på kulda. Heldigvis så er det lettere å gjøre noe med så jeg tror det er bedre når det er alt for kaldt på rommet. I hvertfall nå da jeg holder på daue av denne varmen.

Jeg fortrekker rom som er for kaldt fremfor for varmt. Som regel er det en naturlig begrensning på hvor mye en ønsker å kle av seg i offentlighet.

I tillegg er det koselig å sitte med et teppe, en god bok eller film og en kopp med noe varmt å drikke.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Liker å ha t-sjorte temperatur hjemme jeg, sommer og vinter. Men bør kanskje tenke mer miljøvern...

Men som nordmenn flest: Heller litt for kald så lenge jeg har en god, varm genser tilgjengelig. Synes det er forferdelig når man er så varm at man ikke orker å gjøre noe selv om man knapt har på seg klær...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de i varme land overlever. De har vel kanskje air condition nå i dag, men tenk på for 50 år siden.

I Tyrkia er det vel nesten opp mot 40 varmegrader?

Gjest Lamia Lenis
Skrevet
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de i varme land overlever. De har vel kanskje air condition nå i dag, men tenk på for 50 år siden.

I Tyrkia er det vel nesten opp mot 40 varmegrader?

Ja, enig! Her er det så varmt nå at man er like svett når man kommer ut av dusjen igjen, som når man gikk inn! Kaldt er bedre enn varmt, men kaldt er ikke noe fint det heller...

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet

Jeg synes det er bedre at det er litt for varmt enn litt for kaldt. Jeg begynner fort å fryse, mens tåler mange varmegrader før jeg synes det blir ubehagelig. Når gradestokken nærmer seg 40 grader synes jeg at det bare er deilig. Hvis jeg kan gå i shorts og topp eller bikini vel å merke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fungerer ikke i varmen, når det er sånn varme som nå ligger jeg bare rett ut i senga med vifta på fullt med så mye kald drikke som mulig. At folk orker å jobbe eller sitte ute nå fatter jeg ikke! Jeg foretrekker kulda, for om vinteren koser jeg meg :)

Skrevet

Heller for varmt enn for kaldt! 27 grader inne og 34 grader ute er kjempedeilig, men gaar det over det kan jeg vaere enig i at det blir litt for varmt. Men som sagt - jeg har det bedre naar det er for varmt enn naar det er for kaldt.

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet

Heller for kaldt enn for varmt ..

.. folk som reiser til syden om sommeren fremstår som litt halvgalne for meg :ler: Har gjort det en gang - og jeg kan trygt si at det ikke kommer til å gjenta seg. Heldigvis så har jeg flott aircondition på jobben :)

Setter forresten større pris på varme nå når ferien min starter .. da tar jeg med kaffen ut i hagen om morgenen og bare koser meg under parasollen, vel og bemerke. Liker også varme kvelder hvor vi kan sitte og kose oss på terrassen til sent på kveld ..

Neste uke er det ferietur som står på programmet - men IKKE syden :ler: Norge - og resten av Skandinavia er supre sommerferie-mål for meg ..

Tyrkia kan jeg ikke i min villeste fantasi forestille meg at folk reiser til av egen fri vilje .. hva er så kjekt med å ikke orke gå utfor døren på dagtid?

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Det blir aldri for varmt i Norge. For varmt blir det ikke før ved minst 45 grader

Gjest Gjest
Skrevet

Som de fleste her foretrekker også jeg at det er litt for kaldt heller enn for varmt. Hvorfor kan ikke dere være representative for folk flest? :fnise:

For på alle skoler, arbeidsplasser o.l. jeg har vært, har det krydd av frossenpinner som skriker opp hvis noen åpner et vindu, og som fryyyser selv om det er flere og tjue grader inne. Og det ser ut til å være en standard at hvis noen fryser og noen er varme, ja så må man ta hensyn til de som fryser, og stenge vinduet :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...