Gå til innhold

Løpe fra regningen...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Leste for en stund siden om en utendørsrestaurant der folk løp fra regninger for tusenvis av kroner, fordi det plutselig begynte å regne. Jeg syntes det hørtes merkelig ut, men det kom til og med frem i artikkelen at de ansatte på restauranten hadde forståelse for det. Spesielt at de med barn "bare måtte løpe". Tåler ikke barn regn lenger? Er det ok å løpe fra en regning rett og slett pga det begynner å regne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er det ok å løpe fra en regning rett og slett pga det begynner å regne?

Nei, jeg synes ikke det er ok. Jeg hadde aldri gjort det. Hvis det kom en tornado måtte jeg jo løpt, men da hadde jeg kommet tilbake og betalt etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet
Leste for en stund siden om en utendørsrestaurant der folk løp fra regninger for tusenvis av kroner, fordi det plutselig begynte å regne. Jeg syntes det hørtes merkelig ut, men det kom til og med frem i artikkelen at de ansatte på restauranten hadde forståelse for det. Spesielt at de med barn "bare måtte løpe". Tåler ikke barn regn lenger? Er det ok å løpe fra en regning rett og slett pga det begynner å regne?

Hehe, husker dette ja. Det var et av de kraftigste regnskyllene med tilhørende storm som kom plutselig! Og det stedet det gjelder har KUN utendørsservering og folk holdt på å blåse til sjøs! Så dette har man forståelse for, tror ikke det har hendt så mange ganger

Skrevet

De burde jo absolutt ha kommet tilbake og betalt ja! Det skulle jo bare mangle. Men jeg skjønner godt at de i den saken det er snakk om ønsket å komme seg under tak: det var vel på Lekteren når all juli-nedbøren kom i løpet av en halvtime elns. Det var ikke snakk om litt vanlig regn rett og slett.

Skrevet

Det var fullt kaos over hele byen akkurat da. Jeg søkte tilflukt under tak og sto der sammen med foreldre som prøvde å trøste unger som fikk panikk når lynet slo ned like ved slik at bakken ristet. Da forstår jeg at det ikke er særlig koselig å sitte på uterestaurant og vente på regningen. Men å gå tilbake og betale etterpå er en selvfølge.

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er ok å løpe fra regningen fordi det regner. Hvor sto dette?

Skrevet

Jeg har stor forståelse for de som løp fra regningene på steder som feks lektern. Men så ser jo jeg på det som en selvfølge og gå tilbake og betale for meg etterpå da :)

Skrevet

Forstår at folk løper, men man må da gå tilbake å betale. Synes det er så vanvittig frekt av mennesker å la være å gjøre dette, og føle at de har spart penger...

Jeg klarte en gang å gå fra en regning et sted vi hadde tatt noen øl, fordi de vanligvis tok betalt i baren men plutselig tok opp bestillinger ved boret.. Vi gikk tilbake, og de bare lo litt og takket så mye. Var visst ikke vanlig at det skjedde.

Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke at man bare måtte løpe. Hadde det vært en haglstorm, ja, men kraftig regn? Man dør ikke av det. Uansett er det minste at man kommer tilbake og betaler. Det er faktisk tyveri hvis ikke.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Skjønner godt at de måtte løpe, men hadde det vært meg hadde jeg garantert kommet tilbake. Hadde ikke hatt samvittighet til noe annet!

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere lest npoen plasser at de ikke kom tilbake?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var selv på uteresturant på dette tidspunktet. Vi hadde faktisk ikke annet valg enn å løpe... var ingen muligheter å gå inn. For egen trygghetsskyld så måtte man evakuere siden parasoller, glass og bestikk fløy vilt rundt ørene.

Jeg hadde for min del nettopp betalt da det braket løs. Men jeg er naiv nok til å tro at de fleste er ærlige nok til å gå tilbake for å betale.

Men snakket så vidt med en som jobbet der og de regnet selv med tap - men de sa jo at det ikke var så veldig rart med tanke på det været som kom så brått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...