flickan Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Har i dag fått sykemelding for første gang i mitt liv pga betennelse. Fikk et skjema med fra legen, og han sa jeg måtte sende en del til arbeidsgiver, mer sa han ikke. Jeg har skjønt at jeg skal beholde det rosa eksemplaret, og at det gule skal til arbeidsgiver. Men hvem skal ha det siste grønne? NAV eller arbeidsgiver? Eller er det bare i spesielle tilfeller det skal brukes? Er sykemeldt 100% i en uke, og 50% i de to påfølgende ukene hvis det har noe betydning.
Chiquita Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Det står på arkene hvem som skal ha de forskjellige. En del skal du ha, en til arbeidsgiver og en del til den som betaler ut sykepenger. Dersom arbeidsgiver betaler sykepenger så skal arbeidsgier ha denne delen, ellers skal den til nav
flickan Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Okei, da spør jeg sjefen hvem som skal ha det når jeg leverer det andre. Vet nemlig ikke hvem som betaler ut sykepenger.. Er det vansligvis arbeidsgiver?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Om du pleier å få lønnen på forskudd er det arbeidsgiver som skal ha den gule og den grønne delen.
Sol79 Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Vanligvis bistår lønningskontoret med å videresende den delen som eventuelt skal til NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå