Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 har ligget i sola og svetten siler. må jeg da smøre meg hele tida? eller går det på det om den er vannfast eller ikke? i ansiktet bruker jeg en fra dermalogica, det står ikke om den er vannfast. oil free matte block spf 20, heter den. normalt smører jeg meg sjeldent og blir heller ikke brent. men i dag er det altså ekstra varmt.
Jean Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Att ligga och "pressa" i solen är katastrof för ditt ansikte oavestt hur du gör. Visst kan du smörja lager på lager för att skydda huden, men räkna kallt med utslag sedan. Det finns bättre laternativ här. Du bör ha ett mer fysiklaiskt skydd där du blir vit i ansiktet, det är mycket svårt för strålar att tränga igenom detta och det är totalt vattenfast, även svårt att få bort med rengöring på kvällen, så du får tvätta med löddrande rengöring minst två ggr för att få bort det. Detta rek. jag personer som inte kan hålla sig ifrån solen trots alla varningar: http://www.skin-etc.com/eluvphspf41.html Och detta som även innehåller kemíska substanser och blir något mindre vitt i ansiktet. Bägge är icke komodogena, om man är noga med sin hudvård efteråpt vill säga. http://www.skin-etc.com/elmduvspspf5.html Och det här även: http://www.skin-etc.com/elmduvshspf4.html MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 takk for svar, jean. jeg ligger ikke så lenge i slengen før jeg går lei. 20 min her og 20 min der. så jeg tror ikke huden min tar skade av det. jeg er 36 år og har foreløpig ingen pigmentflekker/skader. jeg har brukt en solkrem fra md formulation før, men likte den ikke.
Jean Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Ditt svar är mycket vanligt. Men riktiga solskador uppstår även om du inte bränner dig vid tillfället. De kommer att synas efter några år. Sedan har givetvis arv den största orsaken till hur vår hy kommer att se ut. Men miljön påverkar negativt. Det är inte bara UV-strålningen i det här fallet, syraradikaler påverkar cellerna. Jag kan gissa att du inte har ett C-vitaminserum, ex i ansiktet innan solkrämen? Man gör som man vill. Men fläckig blir man förr eller senare om man solar så hårt. Jag var ute lite på fm och gjorde ordning bassängen, men både jag och tösen fick gå in efter 10 min. Då hade jag trots allt ett fysikaliskt spf 41 , samt att jag ej hade ansiktet mot solen. Idag är vi hemskt upplysta, och produkter tillverkas som aldrig förr, för att vi ska hålla oss bruna och fina även om vi avstår solen, så fin färg kan man välja att få med en frisk hy. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Ditt svar är mycket vanligt. Men riktiga solskador uppstår även om du inte bränner dig vid tillfället. De kommer att synas efter några år. Sedan har givetvis arv den största orsaken till hur vår hy kommer att se ut. Men miljön påverkar negativt. Det är inte bara UV-strålningen i det här fallet, syraradikaler påverkar cellerna. Jag kan gissa att du inte har ett C-vitaminserum, ex i ansiktet innan solkrämen? Man gör som man vill. Men fläckig blir man förr eller senare om man solar så hårt. Jag var ute lite på fm och gjorde ordning bassängen, men både jag och tösen fick gå in efter 10 min. Då hade jag trots allt ett fysikaliskt spf 41 , samt att jag ej hade ansiktet mot solen. Idag är vi hemskt upplysta, och produkter tillverkas som aldrig förr, för att vi ska hålla oss bruna och fina även om vi avstår solen, så fin färg kan man välja att få med en frisk hy. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Bør man bruke c-vitaminserum under solkremen? Hjelper det mot utvikling av pigmentflekker o.l.?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 hm, må innrømme at jeg ble påvirket av det siste innlegget ditt, jean. så nå har jeg gått inn for i dag. huden har jo fått en stor dose sol, tross alt. joda, kommer sikkert til å gå ut, men da ikke for grilling av hud.
Gjest *lucky* Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Bør man bruke c-vitaminserum under solkremen? Hjelper det mot utvikling av pigmentflekker o.l.? Se her http://www.obagi.com/article/forpatients/o...obagipro-c.html Jeg bruker c vit serum hver dag under solkremen. Kunne ikke gått en dag uten!
Jean Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Haha, vilket tur att du ej tog illa upp. Många gör just det då man påpekar farorna. Men det är ett faktum! Det var bra tänkt, ingen mer grillning om du vill behålla en fin hy! Ja, C-vitamin som är enbart fettlösligt ska det vara då (funkar INTE med vanliga c-vitaminkrämer). Finns i serum som både Marini, Janson Beckett och Obagi har ex. Finns i fler märken iof då. Det är just antioxidanten i stark form som lägger sig som ett extra skydd på huden men även går ned i huden om du har rengjort med en syrarengöring, ex innan då, så det når ned i dermis. Mycket bra mot pigmentförändringar och solskador överlag. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Det er riktig at solkremene man blir hvit av har fysisk beskyttelse, og at dette er det beste jean. sink gjør fargen. Det derimot alle ikke vet at man nå har klart å produsere fysiske filtre med sink som man ikke blir hvit av. Man ser kanskje at man blir litt lysere med en gang man smører, men ikke mer enn at det går an å bruke dem hver dag. sinken er spaltet for at man ikke skal bli så hvit. Dermalogica har kjempebra spf-kremer, på lik linje med md-formulation. Disse kan sidestilles helt enkelt. -Hudterapeut-
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Dette serumet med c-vitamin; er det bra for alle aldersgrupper? Jeg er 22 år.
primadonna Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 jeg pleier å ta på solkrem ti minutt før jeg går i sola så sol kremen har tørket litt inn på huden. men hvor lavere faktoren du bruker hvor mindre tid tar det før solkremen tørker inn bruker selv faktor 2 og 4. så når solkremen har tørket så gjør det ingen ting om du svetter/bader
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 jeg pleier å ta på solkrem ti minutt før jeg går i sola så sol kremen har tørket litt inn på huden. men hvor lavere faktoren du bruker hvor mindre tid tar det før solkremen tørker inn bruker selv faktor 2 og 4. så når solkremen har tørket så gjør det ingen ting om du svetter/bader Faktor 2 og 4 kan vel knapt kalles beskyttelse? Hvorfor bruker du så lav?
Gjest Hudterapeuten Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 jeg pleier å ta på solkrem ti minutt før jeg går i sola så sol kremen har tørket litt inn på huden. men hvor lavere faktoren du bruker hvor mindre tid tar det før solkremen tørker inn bruker selv faktor 2 og 4. så når solkremen har tørket så gjør det ingen ting om du svetter/bader Javel.... Hvor har du hørt det? Det handler vel strengt tatt om kosistens, og har ingenting med faktiren å gjøre. Selv tror jeg ikke tiden fra man smører på til man går ut i solen har noen betydning for beskyttelsen. I alle fall ikke når det gjelder fysiske faktorer, med en gang de er på beskytter de. Med de kjemiske faktorene kan jeg heller ikke se noen grunn til at de skulle virke senere, men dette har jeg ikke noen dokumentasjon på så jeg tør ikek være for påståelig på det. Når det gjelder bading anbefales det å smøre på nytt etterpå UANSETT hvilken type solkrem som brukes. Når det så gjelder det at du sier du tåler mye sol, ja det kan så være at du ikke bli brent... Det er UVB strålene som brenner. UVA strålene aldrer og brenner ikke i samme grad, så disse merker du nok ikke før om noen år når du vil begynne å se linjene i ansiktet og på brystet ditt... Utrolig at folk ike begynner å forstå dette nå... Sol ER sunt!!!! Men med beskyttelse når vi solbader!!! Og ikke overdriver solingen!
Jean Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 EXAKT. Egentligen borde det stå hela värden på solskyddskrämerna, dvs även det som är mest viktigt för de strålar man inte blir röd av men som ger cancer - det är PPD-värdet som är av vikt. Det är väldigt svårt för oss konsumenter att veta de värdena, men står det på en produkt att den är "fotostabil", är den betydligt säkrare att använda som UV-skydd. Och jag säger om igen: använd därför solskydd året runt. UVB och UV-C finns alltid omkring oss (det sista från strålning av tekniska apparater). Och, JA: det är beklämmande att folk ännu inte begripit att man får skador av allt UV-ljus, även det som inte syns på huden. Men kanske har media fokuserat på fel debatt. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå