Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Datteren vår fyller 5 år i dag og nå ringte pappa`n fra jobben og gratulerte henne med dagen.

Han spurte meg om jeg hadde vekket henne med frokost, kake og gaver på sengen.

Jeg svarte som sant var at hun fikk frokost med engang hun stod opp og kake venter vi med til litt senere i dag.

Svaret jeg fikk var som følgende; "Du er en forferdelig dårlig mor!" "Datteren vår må føle seg uelsket og bla bla bla...."

Han ble alltid "vartet" opp slik på hans bursdager da han var liten.

Mulig jeg er nærtagende, men nå sitter jeg her med skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jenta vår :(

Er jeg virkelig en så dårlig mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare tull.

Alle har sin måte å gi andre oppmerksomhet på, og det betyr ikke at din måte å feire henne på er noe dårligere enn hans.

Selvfølgelig gjør det deg ikke til en dårlig mor, det må du vel vite innerst inne?!

Skrevet

Nei, du er ingen dårlig mor!

Sånn "oppvartning" fikk vi kanskje om bursdagene våre havnet på en lørdag eller søndag, dog uten kaken..

ellers ble vi gjerne vekket av bursdagssangen istedenfor vekkerklokke, men frokosten ventet fint på oss på kjøkkenet der den hørte hjemme!

Så det er nok heller mer normalt å ikke ha sånn oppvartning! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Selvfølgelig gjør det deg ikke til en dårlig mor, det må du vel vite innerst inne?!

Joda, jeg gjør det, men dette er ikke den eneste gangen han har påpekt at jeg er en dårlig mor..

Jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha det bra, men han gjør ikke annet enn å kritisere meg for alt jeg gjør.

Men han selv, gjør ingen verdens ting.

Setter seg ved PC`n når han kommer fra jobb og der blir han sittende til han går og legger seg :forvirret:

Skrevet
Datteren vår fyller 5 år i dag og nå ringte pappa`n fra jobben og gratulerte henne med dagen.

Jeg svarte som sant var at hun fikk frokost med engang hun stod opp og kake venter vi med til litt senere i dag.

Svaret jeg fikk var som følgende; "Du er en forferdelig dårlig mor!" "Datteren vår må føle seg uelsket og bla bla bla...."

Mulig jeg er nærtagende, men nå sitter jeg her med skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jenta vår :(

Du er motsatt dårlig mor, du er god mor! Hvis du hadde gjort det hver gang hun har bursdag hadde hun blitt bortkjemt. Barn blir for bortkjemte. Feirer burdagen til barna mine på "vanlig" måte, altså helt vanlig dag til festen begynner og da er all oppmerksomhet til deem. Selv om de får gave av meg først når de våkner.

Så ikke tenk på hva han sier du er moren og vet hva som er best for dattern din! Husk det!

Skrevet (endret)
Joda, jeg gjør det, men dette er ikke den eneste gangen han har påpekt at jeg er en dårlig mor..

Jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha det bra, men han gjør ikke annet enn å kritisere meg for alt jeg gjør.

Men han selv, gjør ingen verdens ting.

Setter seg ved PC`n når han kommer fra jobb og der blir han sittende til han går og legger seg :forvirret:

Du skal ikke gjøre noe datteren deres for å imponere ham. Eller anstrenge deg for mye slik at han ikke kritiserer. Foreldre skal da støtte hverandre om barn og ikke kritisere hverandre! Og i og med han ikke gjør noe særlig for jenta som far, så burde han vært stolt av hva du gjør for datteren deres, synes jeg nå da.

Endret av Jojo
Skrevet
Så ikke tenk på hva han sier du er moren og vet hva som er best for dattern din! Husk det!

Jeg må bare si at jeg er enig i dette tilfellet, men ikke i det generelle budskapet ditt. Jeg ser ikke at en mor nødvendigvis vet noe bedre hva som er best for datteren, kontra barnets far. De to skal være likestilte foreldre. Det er i alle fall ingen automatikk i at hun skal vite best kun fordi hun er barnets mor, og ikke barnets far.

Gjest missLady
Skrevet

NEI!!

Jeg gikk ikke frokost og gave på senge. Fikk velge hva jeg ønsket til middag, så spiste vi kake etterpå, men gaver. Synes det var flott! Aldri følt meg uelsket!

Folk gjør da ting forskjellig:)

Skrevet
Jeg må bare si at jeg er enig i dette tilfellet, men ikke i det generelle budskapet ditt. Jeg ser ikke at en mor nødvendigvis vet noe bedre hva som er best for datteren, kontra barnets far. De to skal være likestilte foreldre. Det er i alle fall ingen automatikk i at hun skal vite best kun fordi hun er barnets mor, og ikke barnets far.

har erfart endel at mammaer er mer tilknyttet til barna sine enn pappaer, men det fins unntak selvfølgelig. Men er enig i det du sier om at de skal være likestilte foreldre. Og i så fall har ts indikert at barnets far ikke gjør verdens ting til ho, så dette var med mer eller mindre til henne. Og ikke noe øvrig påstand :)

Skrevet

Skremmende at han kan si noe sånt til deg!

Noe sånt må være utrolig sårende å få høre :klemmer:

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Dere har bare foreldre som har feiret bursdagene deres forskjellig da dere selv var små. Utrolig hvor dypt det sitter hvordan ting skal være på bursdager... Synes han reagerte litt krast ja, men trur nok det er en sannhet fra barndommen hans om hvordan bursdager skal feires.

Skrevet
NEI!!

Jeg gikk ikke frokost og gave på senge. Fikk velge hva jeg ønsket til middag, så spiste vi kake etterpå, men gaver. Synes det var flott! Aldri følt meg uelsket!

Folk gjør da ting forskjellig:)

Jeg fikk aldri frokost eller gaver på sengen, men jeg fik som missLady sier velge meg hva enn jeg ville ha i hele verden til middag (alltid fiskeboller). Jeg er ikke noen kakeperson, så jeg fikk faktisk vafler med litt vaniljeis istedet.

Det er omtanken, og tanken bak noe, som sier noe om hvor høyt man er elsket - uansett hva det måtte videreføres i. Syns jeg.

har erfart endel at mammaer er mer tilknyttet til barna sine enn pappaer, men det fins unntak selvfølgelig. Men er enig i det du sier om at de skal være likestilte foreldre. Og i så fall har ts indikert at barnets far ikke gjør verdens ting til ho, så dette var med mer eller mindre til henne. Og ikke noe øvrig påstand :)

Da er vi enige. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er klart at du vet hva som er best for barnet! Du er jo MAMMA!

Fedre har ikke peiling på hva som er bra for unger og burde holdes langt borte fra dem så fort kvinnen er befruktet!

Kanskje på tide med en "HOLD MANNSSVINA BORTE FRA UNGENE" aksjon?

Når det er sagt så er det ingen fasit på hvordan man feirer bursdag. Dersom dattere din smiler så gjør du det helt sikkert riktig.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at du er en dårlig mor. Dere har bare ulike måter å feire bursdager på.

Det med å vekke bursdagsbarnet om morgenen er en tradisjonssak synes jeg. Hvis du hadde gjort det for datteren hvert år og plutselig sluttet er det annerledes enn om du aldri har gjort det. Jeg hadde nok stusset litt hvis familien min plutselig ikke vekket meg et år siden de har gjort det hver eneste bursdag. (Når jeg bodde hjemme vel å merke.)

Skrevet

Hvorfor kunne ikke han bakt kake og overrasket henne med det, gave og bursdagssang da?

Jeg har aldri hørt foreldrene min syne bursdagssang, de har aldri vekket meg med gave (alltid fått den i løpet av dagen, om den i det hele tatt var kjøpt inn da) og de lagde kanskje en litt bedre middag, men fikk ikke en gang det jeg ville ha den ene gangen de sa jeg skulle få velge selv. Kake kom den dagen bursdagen ble feiret.

Så er nok litt forskjellig hvordan man gjør det, og det gjør deg så absolutt ikke til en dårlig mor at du ikke gjør som foreldrene hans!

Gjest jauda
Skrevet

Hvis du klarte å få et smil på din datters munn, er du langt ifra en dårlig mor. :) Du er en god mor, og ikke la noen fortelle deg at du er noe annet enn nettopp det!

Skrevet (endret)

Hei, jeg synes ikke du er en dårlig mor, som en del andre her har sagt at man feirer på forskjellige måter. Det som er viktig er at hun ble glad og ga uttrykk for det, ikke hvordan pappa'en hennes reagerte. Du sa at han selv ikke gjøre noe særlig når det gjelder henne, tror han prøver å fokusere på deg slik at det ikke skal være så tydelig hva han IKKE gjør spør du meg...

Endret av lille_lam
Gjest Gjest
Skrevet

Selvsagt er du ikke noen dårlig mor. Men min eks ville hatt fullt støtte hos barnevernet om han hadde sagt noe slikt. Noe han gjorde ofte.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

ffdbdf

Endret av Oxford
Skrevet

Jeg fikk gave ved kjøkkenbordet når jeg stod opp, fikk vanlig frokost og fikk bestemme middag. Kake hørte med til barneselskapet.

Mitt barn får gave ved kjøkkenbordet når h*n står opp, får sjokolademuffins (kjøpt på butikken dagen før) til frokost, og får velge middag...

Tror vi har vært fornøyde med bursdagene våre, begge to.

Du er ingen dårlig mor, ts, slapp helt av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...