Gjest Gjest_nina_* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Har alltid lurt på hva man gjør når en fremmed tilbyr hans tlf.nr. En du vet du ikke kommer til å ringe. Skal man ta imot nummeret for å være høflig, eller gir det signal om at man kommer til å ringe. Vil helst være høflig og samtidig ikke gi forhåpninger.
Brunhilde Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg ville vært ærlig nok til å si "takk for tilbudet, men siden det er lite sannsynlig at jeg vil ringe deg så trenger jeg det ikke." Det er faktisk ikke verre enn det.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg ville vært ærlig nok til å si "takk for tilbudet, men siden det er lite sannsynlig at jeg vil ringe deg så trenger jeg det ikke." Det er faktisk ikke verre enn det. Uff, jeg pleier å sette meg selv i den andres sko... Hadde blitt såret hvis noen hadde gitt meg det svaret.
Supramundane Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Hvis det var mulig ville jeg bløffet og sagt at jeg har kjæreste.
Gjest regine ii Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Uff, jeg pleier å sette meg selv i den andres sko... Hadde blitt såret hvis noen hadde gitt meg det svaret. men hvis du ser litt annerledes på det: blir du ikke mer såret dersom den som tok tlf.nr. ditt faktisk IKKE ringte? Greit at det oppleves sårende - der og da - å få høre at "beklager, men jeg ringer deg nok ikke", men personlig ville jeg foretrukket det, framfor å få et håp som absolutt ikke vil bli innfridd.
SlemUlv Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har heldigvis en undskyldning som er helt sann *ler* "jeg kan godt taimot, men jeg har telefonskrekk så jeg ringer deg nok ikke"
Bokalven Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Dette er en del år siden, men ei venninne og jeg var på byen sammen, begge hadde kjærester den gang. En yr prøvde hardt å sjekke oss opp, og vi sa klart ifra om at "sorry, vi har kjærester", noe han faktisk ikke trodde på! Vi fikk telefonnummeret, men kastet det da vi gikk. Endret 24. juli 2008 av lunacia
Gjest trådstarter nina Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Men når man tar imot et tlf.nr med bare et smil og ikke sier noe... Sier det at man kommer til å ringe, eller skjønner vedkommende at dette er en kanskje, kanskje ikke .
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel mer sårende å få forhåpninger??? Og om man skal være så redd for å såre, så er det vel like greit å ligge med han også da, slik at han ikke blir såret for det og?? Og så har det kanskje noe med hvilke signaler man gir til en person. Er vel like greit å si klart i fra at man ikke er interessert spør du meg. Hadde jeg vært den som gikk og leverte en gutt mitt tlf nr(noe jeg aldri ville ha gjort), så hadde jeg jo sittet hjemme og lurt og ventet på at han skulle ringe. Eller tror du at han blir mindre såret ved at du gir han denne forhåpningen? Grow up!!
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel mer sårende å få forhåpninger??? Og om man skal være så redd for å såre, så er det vel like greit å ligge med han også da, slik at han ikke blir såret for det og?? Og så har det kanskje noe med hvilke signaler man gir til en person. Er vel like greit å si klart i fra at man ikke er interessert spør du meg. Hadde jeg vært den som gikk og leverte en gutt mitt tlf nr(noe jeg aldri ville ha gjort), så hadde jeg jo sittet hjemme og lurt og ventet på at han skulle ringe. Eller tror du at han blir mindre såret ved at du gir han denne forhåpningen? Grow up!! Jøss, går det an å gi slike svar her? Hvem har snakket om å ligge med noen? Jeg har bare spurt hva dere ville ha gjort, ikke hva jeg pleier å gjøre. Så fordomsfull du var da, og det av ingen grunn. Jeg stiller spm om høflighet her. Er ingen grunn til å angripe eller bli sur på folk for at de ønsker å ikke såre folk, og ber om råd. At det går an. Kun seriøse svar takk
Gjest Gjest_mariann_* Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel mer sårende å få forhåpninger??? Og om man skal være så redd for å såre, så er det vel like greit å ligge med han også da, slik at han ikke blir såret for det og?? Og så har det kanskje noe med hvilke signaler man gir til en person. Er vel like greit å si klart i fra at man ikke er interessert spør du meg. Hadde jeg vært den som gikk og leverte en gutt mitt tlf nr(noe jeg aldri ville ha gjort), så hadde jeg jo sittet hjemme og lurt og ventet på at han skulle ringe. Eller tror du at han blir mindre såret ved at du gir han denne forhåpningen? Grow up!! Hmmm, tror nok du må lese det hun skrev jeg før du gir et slikt svar. Har non unnlatt å ringe deg siden du er så forbanna?
Gjest Gjest_Arild_* Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel mer sårende å få forhåpninger??? Og om man skal være så redd for å såre, så er det vel like greit å ligge med han også da, slik at han ikke blir såret for det og?? Og så har det kanskje noe med hvilke signaler man gir til en person. Er vel like greit å si klart i fra at man ikke er interessert spør du meg. Hadde jeg vært den som gikk og leverte en gutt mitt tlf nr(noe jeg aldri ville ha gjort), så hadde jeg jo sittet hjemme og lurt og ventet på at han skulle ringe. Eller tror du at han blir mindre såret ved at du gir han denne forhåpningen? Grow up!! Jiiiises Ro deg ned et hakk da. Så vidt jeg forstår utifra det hun skriver har hun ikke gitt forhåpninger til noen. Hvor har du dette fra? Har det skjedd deg noe og du lar det gå ut over henne? Dette holdt ikke på greip nei
Brunhilde Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 jeg syns at det er mer uhøflig å gi noen falske forhåpninger enn det er fortelle at man nok ikke er interessert.
Humleblomst Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Jeg synes det er tull å ta i mot et telefonnummer fra en man ikke er interessert i, jeg mener helt oppriktig at å få sannheten rått og brutalt med en gang er mindre smerte enn å gå i flere dager og vente og håpe og så få smerten sakte men sikkert når man finner ut at man både er blitt avvist og lurt! Men jeg har vært i situasjoner når det har vært mer eller mindre umulig å få fred uten å få med seg et telefonnummer, men jeg har alltid gitt tydelig beskjed om at jeg ikke kom til å ringe. Og så river jeg nummeret pent i biter, før jeg kaster det. Synes jeg er snill jeg... :gjeiper:
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 Det er vel mer sårende å få forhåpninger??? Og om man skal være så redd for å såre, så er det vel like greit å ligge med han også da, slik at han ikke blir såret for det og?? Og så har det kanskje noe med hvilke signaler man gir til en person. Er vel like greit å si klart i fra at man ikke er interessert spør du meg. Hadde jeg vært den som gikk og leverte en gutt mitt tlf nr(noe jeg aldri ville ha gjort), så hadde jeg jo sittet hjemme og lurt og ventet på at han skulle ringe. Eller tror du at han blir mindre såret ved at du gir han denne forhåpningen? Grow up!! Var det seriøst ingen som tok poenget til "Gjest"? Tror poenget var at dersom man skulle bekymre seg for om man er høflig nok eller ikke ved å ta i mot ett nr eller ikke, kan man vel like gjerne begymre seg for om man ikke er høflig nok hvis man ikke ligger med en person også. Eller om man ikke spanderer en øl tilbake.. GET IT?? Det var et poeng/prinsipp! Hvis du VET at du ikke kommer til å ringe mannen, er det vel ikke noe problem å si det!? Jeeeeeeezzzzzzzz!
Gjest Gjest_Arild_* Skrevet 24. juli 2008 #16 Skrevet 24. juli 2008 Var det seriøst ingen som tok poenget til "Gjest"? Tror poenget var at dersom man skulle bekymre seg for om man er høflig nok eller ikke ved å ta i mot ett nr eller ikke, kan man vel like gjerne begymre seg for om man ikke er høflig nok hvis man ikke ligger med en person også. Eller om man ikke spanderer en øl tilbake.. GET IT?? Det var et poeng/prinsipp! Hvis du VET at du ikke kommer til å ringe mannen, er det vel ikke noe problem å si det!? Jeeeeeeezzzzzzzz! Har du byttet navn og forsvarer deg selv nå ," gjest / laila" ?? Du avslørte deg selv med å skrive på engelsk og med store bokstaver der
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 24. juli 2008 #17 Skrevet 24. juli 2008 Var det seriøst ingen som tok poenget til "Gjest"? Tror poenget var at dersom man skulle bekymre seg for om man er høflig nok eller ikke ved å ta i mot ett nr eller ikke, kan man vel like gjerne begymre seg for om man ikke er høflig nok hvis man ikke ligger med en person også. Eller om man ikke spanderer en øl tilbake.. GET IT?? Det var et poeng/prinsipp! Hvis du VET at du ikke kommer til å ringe mannen, er det vel ikke noe problem å si det!? Jeeeeeeezzzzzzzz! hallo, å ligge med noen og å ta imot tlf.nr er to helt forskjellige ting og det sier noe om den fremmede hva han tilbyr.Nå trur jeg du tar litt av her. Hold deg til tråden!
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 24. juli 2008 #19 Skrevet 24. juli 2008 Hehe, nei er ikke samme person. Jeg var vel bare en intelligent beriket person som fatta poenget.
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 24. juli 2008 #20 Skrevet 24. juli 2008 Hehe, nei er ikke samme person. Jeg var vel bare en intelligent beriket person som fatta poenget. Ikke alle beskymringer er like. Du kan ikke sammenligne den ene med den andre. Hver bekymring går på et eget prinsipp, siden du er inne på akkurat det ordet. Som noen sa lenger opp...hvis det er snakk om å ligge med noen så er det noe helt annet og det sier noe om den som tilbyr et ligg. Og da trenger man ikke å bekymre seg om å være "høflig" mot en slik person. Det går på respekt. Synes eksempelet ditt var litt...eh...det handlet ikke om tråden i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå