Gå til innhold

Norlevo (angrepillen)

Fremhevede innlegg

Skrevet

På pakken står det at pillen ikke bør brukes to ganger i samme syklus eller hva det nå står beskrevet. Angrepille tok jeg for litt over 2 uker siden da jeg hadde rota med tablettene og nervøsiteten tok overhånd. I ettertid ser jeg at det sannsynligvis ikke hadde vært nødvendig, men sikkerheten føltes godt der og da. Jeg får ingen bivikninger av tabletten heldigvis, og det er jeg glad for.

I går hadde jeg ubeskyttet samleie med kjæresten min, men jeg er litt nervøs fordi jeg har rota sånn med pillene, og i går glemte jeg til og med å ta pillen (p-pillen) - men den tar jeg nå i øyeblikket jeg skriver.

Bør jeg ta angepille?

I bruksanvisningen til Yasmin28, som jeg bruker, henviser de til lege dersom du har glemt p-pille og ikke tatt en ny etter 36 timer. Noen som vet hva som skjer dersom man har glemt dette? - greit å vite.

Har dere noen gode råd, kanskje bekymrer jeg meg for mye ettersom han ikke kom inni meg (noe jeg ba om). Vi hadde to runder den kvelden og den siste virka det som om han slapp bittelitt - og hey, d skal ikke mye til.

som dere sikkert da har forstått så er jeg nervøs..

Håper på råd. D er ikke lett når nervøsiteten tar overhånd, skal jeg si dere.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er tydeligvis litt mer nervøs enn meg, jeg har glemt to piller på det brettet med piller jeg driver med nå, og jeg har ikke brukt noe ekstra beskyttelse. Den første gangen var det riktinok ikke nødvendig, da var kjæresten litt for langt borte, men den andre gangen fant vi ut at sikkerheten ikke faller så ekstremt, så vi orket ikke begynne å stresse.

Det som er (om vi bruker litt logikk), så vidt jeg har forstått får folk som skal prøve å få barn, beskjed om å slutte på pillen, også vente en stund før de forsøker, fordi de fremdeles er ganske sikre en stund. Selvsagt, sikkerheten synker litt, men ikke noe ekstremt så vidt jeg har forstått. Så jeg tror du kan ta det med ro, og anbefaler virkelig ikke at du tar enda en angrepille. Kryss fingrene og sats på å få mensen i stedet, du. Det ville i alle fall jeg gjort. =)

Gjest Gjest
Skrevet

Ved perfekt bruk blir ca en av 300 gravid pr år, mens ved slurv, en av 13. Så jeg vil si sikkerheten synker "litt" ;)

http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf

TS: siden han ikke kom inni deg, så vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjordt. Det kan alltids ligge sædrester på eller i penis, men om han ikke hadde hatt utløsning på et døgns tid før dette så er det ikke stor sjans for at noen sædceller har klart seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...