Fun Light Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Eddik er for meg forbundet med mammas husvask og puss av vinduer, i tillegg til skåler rundt om i huset for å skjule smugrøyklukta.. Selvsagt vet jeg at dette kan brukes i mat også, men setter det ikke mye smak på tomatene? Kjøpte ei pakke på Rema med inntørkede tomater, altså uten noen form for lake, og etiketten sier at de skal legges i eddik før bruk.. Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg pleier å kjøpe tørre soltørkede tomater. Bruker riktignok litt eddik når jeg tilbereder dem, men ikke bare eddik. Det jeg gjør er å ha tomatene i en skål, og så heller jeg over kokende vann og litt eplesidereddik. Lar det stå og trekke en stund. Så siler jeg av vannet og lar tomatene renne godt av. Har de over på et reint glass sammen med tørkede chillier, og så fyller jeg glasset opp med olje. De holder seg gode kjempelenge.
Gjest makelig anlagt Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Men går det ikke an å bare ha de i et glass med ren olje, og la det stå å godgjøre seg? Kan tenke meg det tar noen uker, men lettvindt
Fun Light Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2008 Hvilken olje er å anbefale til sånt bruk? Olivenolje..? Føler meg helt noldus jeg..
Gjest Elfrida Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Hvis du bare legger dem i olje så blir de ikke så myke som når du fukter dem med vann først. Det er ikke så mye jobb å legge dem i en bolle og helle kokende vann over, og så vente en times tid. Olivenolje er helt ok. Kjære makelig anlagt: det mest makelige er å kjøpe de som allerede ligger i olje.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Jeg pleier å skylle dem i vann, legger dem i olje og krydder i en time. Aldri eddik. Snækks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå