Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over et år siden ble jeg kjent med en jente. Vi var begge i en dårlig periode. Vi støttet hverandre veldig. Hun var nylig kommet til Norge, kunne ikke språk, jobbet ikke og så videre, men hun fikk hjelp fra Kommunen.

Vi var alltid der som venner var til, trodde jeg i hvert fall. Selv om hun skrøt mye og det hele, tenkte jeg at det var hennes måte å føre samtaler og sånt. Festet meg ikke så veldig mye på det.

Etter hvert så jeg at det ikke bare var skryting, men at hun så ned på meg. At hun mente hun kunne mer enn meg. Når det gjalt: Mote, menn, sosiale manerer, alt man lærer fra barndommen av. Hun mente at jeg burde lære fr henne akkurat som hun hadde lært fra andre. Og fordi hun er akkurat fra det bestemte landet kunne hun bedre enn meg. At jeg var for ung, at jeg kommer til å lære mer om livet, enda jeg har vært gift og har to barn, studerer, har mine intresser og mine andre venner. Og hun er single. Hun er eldre enn, men bare fire år og jeg mener ikke det har noe særlig å si. Sant man lærer og opplever nye ting hele tiden, men likevel.

Det endte opp at hvis jeg blir uenig med henne om et eller annet, at det ble til den støste krangel. Hun begynte å oppføre seg veldig rart ettersom hun begynte å stå på egne bein, fikk seg leilighet bedre inntekt osv.

Hun kontaktet meg mindre enn før. Hvis vi kranglet oppsøkte hun meg aldri,. måtte gjøre det hele tiden. Og hun har en tendens til å gjøre om ordene mine, snu på dem og så videre.

Vi reiste sammen. Jeg skulle bo på et hotell, men hun syntes at det var uhøflig av henne og annen gammel venninne av henne å la meg bo på hotellet, så jeg fikk bo hos venninnen sammen med ho. Det var koselig dag 1, men så glemte hun meg helt, selv om jeg var gjest og ikke kjente nye venninnen. "venninnen min" var alt for sarkastisk mot meg. Dyrket hun andre, og sa "det og det har jeg lært av henne. Når jeg sier du bør høre på meg, så mener jeg det fordi jeg har også blitt opplært, bla bla bla" Det, og hele reisen syntes jeg var helt jævlig. Jeg kjente ikke henne lenger i det hele tatt,.. krangling + kranglig +kranglig.

Vi kommer hjem. Tre måneder senere oppsøker jeg henne. Hun blir glad og gråter, jeg og. Vi legger alt bak oss.

Men hun er den samme som etter at hun "ordenlig liv". Lite kontakt, vil ikke finne på noe sammen. Besøker henne en dag og så krangler vi om, land og kart og beliggenhet til land. Uvanlig krangel, som om det var noe veldig viktig! Vi blir stille. Jeg går hjem. Hun tar ikke kontakt. Ikke et pip. Jeg må gjøre det hele tiden.

Jeg føler meg brukt, at hun var venninne da hun trengte meg, selv om hun var nedlatende ifh til meg. Men så snart hun var på egne bein, trengte ikke hun noe å gjøre med meg.

Er det vanlig at bestevenner oppfører seg slikt? Hva bør jeg gjøre med henne. Nå har vi helt generelt kontakt, vil si: hun ringer meg hvis hun lurer på generelle ting som ikke innvolverer meg eller henne personlig. Hun hadde bursdag for en måned siden og jeg ga henne en verdifull gave. Både matrieltsett og mening. Hun var veldig takkenemlig. Men det forandret ikke noe stort, det var heller ikke meningen. Det var fordi hun også kjøpte gave til meg på bursdagen min og fordi jeg var blitt glad i henne. Det er også derfor jeg skriver dette innlegget, at jeg er glad i henne, men ikke vet hvordan jeg kan forholde meg til henne. Jeg vet bare ikke det. Om hun er verdt det eller om jeg er så naiv. Skal jeg droppe henne i det hele tatt?

Ser at mine innlegg som trådstarter blir utrolig lange, men liker å få med litt detaljer sånn at dere forstår bedre. Men kan også være slitsomt å lese, men trenger deres meninger. Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Hei trådstarter!

Det at du i det hele tatt må skrive et innlegg om at du lurer på om hun burde kuttes ut av livet ditt er et klart tegn i seg selv. Jeg tror du vet innerst inne om hun nærer deg som venn, eller tapper deg.. Venner ska støtte hverandre, gjøre hverandre sterkere. Man må føle at ens venner respekterer en, det er et minstekrav..

Skrevet
Skal jeg droppe henne i det hele tatt?

Hun er ingen god venninne, du er det men hun er det ikke!

Du fortjener bedre :klemmer:

Syns hun virker overlegen, egoistisk og utnyttende!

La henne kontakte deg, ikke gjør det du!

Skrevet (endret)
Hun er ingen god venninne, du er det men hun er det ikke!

Du fortjener bedre :klemmer:

Syns hun virker overlegen, egoistisk og utnyttende!

La henne kontakte deg, ikke gjør det du!

Takk! :) Hun er veldig overfladisk og HVIS hun kontakter meg later som hun er høflig og hyggelig for ikke å virke "the bad guy" til samtalen er over. Bestevenner trenger da IKKE å være SÅ HØFLIG mot hverandre. Heller ikke kort i språket. Jeg kjenner ikke henne lenger og gidder ikke å anstrenge meg heller.

Endret av Jojo
Skrevet
Hei trådstarter!

Det at du i det hele tatt må skrive et innlegg om at du lurer på om hun burde kuttes ut av livet ditt er et klart tegn i seg selv. Jeg tror du vet innerst inne om hun nærer deg som venn, eller tapper deg.. Venner ska støtte hverandre, gjøre hverandre sterkere. Man må føle at ens venner respekterer en, det er et minstekrav..

Helt riktig! Og innert inne tenker jeg at hun ikke fortjener hyggeligheten min. Man må da være nice to each other. Jeg må ikke være snill og hyggelig mot henne dersom hun ikke er det mot meg?

Takk for svaret!

Gjest Gjest
Skrevet

Hun er ingen god veninne.Kutt henne ut for hun bare utnytter deg , dine kunnskaper, din snilisme og din vennlighet!

La være å ta telefonen på en stund når hun ringer og når du først tar den, vær kort i dine svar!

Hun vet selv at hun utnytter deg så etterhvert vil hun angre om hun har et snev av følelser.

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

jeg synes du skal ta dette litt opp med henne, pröv og prate med henne, eller bare buse alt, eller ikke skikkelig buse det ut sånn men pröv og inndirekte si hva du tenker om oppförselen hennes..

jeg har en slik venninne selv, men selv om hun er slik kan hun også være veldig snill og god og ha.

vi har hatt krangler om nettopp dette. og det er bedre at hun får vite hvordan hun er eller oppfattes, kanskje hun ikke er klar over dette selv og tror at hun bare hjelper deg.

virker som hun bruker deg ja.

men konfronter henne med dette.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

df

Endret av Oxford

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...