Gå til innhold

Mitt hjerte alltid vanker

Anbefalte innlegg

Gjest Julebrud i mai?
Skrevet

Skal gifte meg i mai, og har så lyst å ha "Mitt hjerte alltid vanker" som en av salmene, men tror dere at gjestene hadde reagert litt på den - eller rettere sagt; Hadde dere reagert? De synger jo bl.a. om "...velsignet julenatt".

Den er så fiin, men den blir jo alltid sunget på julekonserter og sånn.. blæææ

Kom med synspunkter, jenter. Blir glad for all tilbakemelding!

Gjest antigartner
Skrevet

Den ble da framført i kronprinsbryllupet, så da skulle det vel gå bra for oss andre også :)

Den gangen var det riktignok Mari Boine som sang den på samisk, så da var det kanskje ikke så mange som tenkte på "velsignet julenatt" uansett.

Hvis dere liker den, velg den!

Gjest Pysepus
Skrevet

Vi skal ha den nå neste lørdag, men da bare at organisten spiller den - vi skal ikke synge! :) Melodien er jo kjempefin :hjerte:

Skrevet
Vi skal ha den nå neste lørdag, men da bare at organisten spiller den - vi skal ikke synge! :) Melodien er jo kjempefin :hjerte:

Enig!

Melodien i seg selv er kjempefin, og jeg ser ikke noe "galt" i å bruke den.

Skal dere ha noe diktlesning eller noe kan dere jo velge den som bakgrunnsmusikk da... Det ble gjort i et bryllup jeg var i - Kjempe fint!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi giftet oss 3. mai i år og hadde nettopp den salmen. Presten synes det var et godt valg. Synes den er helt magisk flott - og teksten passer også til ekteskap og kjærlighet om man tolker litt fritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...