Gå til innhold

hva er galt med first price?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting jeg pleier å kjøpe fra firstprice: paprikaen, tortillalefsene (sprekker ikke!), kokt skinke, makrell i tomat, håndsåpe, mais (beste jeg har smakt), sjampinjong i skiver, bacon, sånn blå wc-blokk, bananer, bind og truseinnlegg. Sikkert flere ting.

Vaskepulveret ødela klærne mine. Det var enkelte plagg som reagerte med pulveret, så det luktet muggen kjeller av dem. Osten smakte veldig lite. Majonesen var heller ingen suksess. Dansk salami er OK, men den orginale er bedre.

Min erfaring er at enkelte ting er firstprice bedre på, andre er verre. Men det skader ikke å prøve ihvertfall :)

Skrevet

og sjokoladepulveret (til å ha i melk) er veldig godt. :)

Skrevet

Enig i at sjokoladepulveret er godt!

Jeg kjøper alt jeg kan (bortsett fra is, makrell i tomat og ketchup) fra FirstPrice siden jeg er "fattig" student. men ikke vits i å bruke ekstra penger for "det lille ekstra" synes jeg når "det lille ekstra" faktisk er så lite. Jeg synes at i forhold til prisen er FirstPrice kjempebra!

Noen produkter jeg har positiv erfaring med fra FirstPrice:

Toalettpapir, tunfisk, frokostblanding (kjenner ingen vesentlig forskjell på denne og Go'Dag), skinkepålegg, fiskeboller og mais. Stå på! :briller:

Skrevet

Jeg prøvde hamburgerryggen fra First Price i dag, og er meget fornøyd så langt! (I motsetning til kokt skinke, som er full av fettrander og brusk). Er generelt skeptisk til kjøttvarer fra FP, men denne likte jeg!

Skrevet (endret)

Isen, tannkremen, shampooen og potetsalaten styrer jeg LAAAANGT unna! Synes spes potetsalaten smakte dritt og billig erstatning! :spy:

Men osten, pommes fritesen, hermetisk ananas o.l, frukt, noe syltetøy, qtips, tørkerull osv, har jeg ikke noe problem med! :) Kjøper det gjerne! :) Og TACOEN ER KANONGOD!!! :) 10 kroner for et dinnerkit!!! :D :hoppe:

Kjøper riktignok ekte ost hvis vi skal kose oss skikkelig, men på sparebudsjett gjør meg det ikke noe å spise first price.. :)

First price dopapir er rørleggerens beste venn, siden det kan danne en geléklump i rørene som tetter det. Når rørleggeren så kommer og staker for å åpne, lager han bare et hull i denne klumpen, og han må tilbake før du får betalt regninga! ;) Dette gjelder forøvrig alle disse resirkulerte, billige papirene..

Men synes generellt first price er ålreit, jeg! :)

JO, også ville jeg gjerne dele et genialt utsagn min mann kom med da vi kikket på 18-pakning med first price egg til 26kr vs 6pack med prior til 18kr: "herregud! Det er jo ikke som om det finnes first price-høner heller!" ;) Synes det var ganske genialt påpekt, og satte ting litt i perspektiv for meg! :P

Endret av kaprifolen
Skrevet (endret)

Synest det er dumt at First Price (eller noen av de andre billigmerkene for den sags skyld) ikke har tamponger i andre størrelser enn "medium". Da hadde jeg sluppet å kjøpe ob til 30 kr for 12 stk.

Liker First Price bananene godt jeg, tar de ut av plastposen med en gang vi kommer hjem, så slipper man det problemet. Liker spesielt godt at de ofte er mindre enn vanlige bananer. Men eplene har jeg ikke noe til overs for, for små og sure. Sjokoladen er ok, men Freia sin er MYE bedre.

Ellers kjøper vi alltid "billigprodukter" når det er et alternativ. Xtra tannkrem, Änglamark (coop) økologiske billigprodukter etc. og hermetikk er jo likt uansett.

Jeg må forresten legge til at jeg faktisk hadde noe i mot First Price da jeg var yngre. Grunnen til dette var at det var billigprodukter - dårlig kvalitet. Og så hadde de ofte så store pakker av ting, for mye av en vare kan faktisk være irriterende når du bare trenger en (type papirlommetørkler).

Endret av frøken:)
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

First price ostepop er kjempegod. Ble overrasket over at den smakte så mye bedre enn den vanlige ostepopen. At den i tillegg koster langt mindre gjorde dagen komplett! :popcorn:

Skrevet
First price dopapir er rørleggerens beste venn, siden det kan danne en geléklump i rørene som tetter det. Når rørleggeren så kommer og staker for å åpne, lager han bare et hull i denne klumpen, og han må tilbake før du får betalt regninga! ;) Dette gjelder forøvrig alle disse resirkulerte, billige papirene..

Dette er faktisk motsatt av rådet vi fikk av rørleggeren for et par måneder siden da doen var tett. Nå er hjertedopapir byttet ut med billigpapir som i følge dem løser seg opp bedre.

Skrevet
feks viss jeg kjøper inn til selskap så begynner BARNA "det er vel ikke first price, for det liker jeg ikke"

a syndtes jeg de barna kan få lov til å la være å spise. (sett dem ut på hverandaen)

det hender at vi har mindre god råd,da går jeg etter disse!

Mye godt er det uansett også!

Mat er mat uasett prisklasse & merke.

Bortsjemte dem som ikke kan ha dette!

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)
First price ostepop er kjempegod. Ble overrasket over at den smakte så mye bedre enn den vanlige ostepopen. At den i tillegg koster langt mindre gjorde dagen komplett! :popcorn:

Prøvde den etter å ha lest her! :) Og synes også den er bedre en olw sin! :)

Eneste forskjellen er at jeg kan bli litt lei av den, så spiser sjelden opp hele posen på en filmkveld, i motsetning til olw, som ikke lot seg stanse før jeg hadde sår i ganen! :skratte: Men det er jo UTELUKKENDE positivt! :skratte:

Edit: skulle stå filmkveld! :)

Endret av kaprifolen
  • 4 måneder senere...
Skrevet

First price kylling bryst er helt kurrant, men de røkte kjøttpølsene smakte høgg og det som verre er.

Skrevet

Jeg har ingenting i mot å kjøpe de First Price-produktene som jeg liker, og grunn liker jeg de fleste. Verken min kjære eller jeg har veldig god råd, og ser da ikke vitsen med å kjøpe dyrere produkter om vi liker det billigere alternativet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

For å være helt ærlig er jeg en av dem som velger dagligvarer ut fra emballasjen. Blir automatisk tiltrukket av bra design og freshe farger, hehe. Så first price pleier ikke slå så godt an her.

Men jeg kjøpte servelaten til FP forrige uke og den var like god som alt annet :D

Skrevet

Har ingenting i mot FP og syns mye av matvarene smaker det sammesom vanlige orginale merker. Her jeg handler er det Euro Shopper i stedet for First Price og jeg kjøper appelsinjuice, noe frukt og en del fisk. De har mye billig fiskefilet som koster halvparten av de andre merkene som Findus osv :jepp:

Tror mange ikke liker det fordi det er "billigdritt" om smaker falskt, men mange av produktene er kjempegode, og for oss som ikke har så god råd er disse billigmerkene supre :)

Skrevet

Hadde være interessant å kjøre blindtester på FP kontra originalprodukter. Tror mange, meg selv inkludert, hadde fått seg en overraskelse. ;)

Annonse
Skrevet

First Price og andre billigmerker er produsert av helt vanlige norske produsenter, eks First Price isen er produsert av Hennig-Olsen is og chipsen blir produsert av Maarud.

Mange bedrifter blir pålagt dette av de store butikkeierkjedene, eks Norges Gruppen. Derfor er det ikke noe galt med råvarene og produksjonen, mangler kanskje bare litt kjærlighet?

Skrevet
Og etter å ha jobbet i butikk kan jeg med hånden på hjertet si at frukten er helt motbydelig!!! Halvparten av alt butikken tok inn kom ikke i hylla en gang.

Bananer skal blant annet ikke ligge i poser da de utgir gasser som gjør at råtningsprosessen går fortere.

Jeg jobbet selv i en butikk som førte FP produkter, som frukt og grøntansvarlig. I vår butikk var det fra FP slett ikke dårligere enn det fra "vanlige" merker, anbefaler lett andre å kjøpe den billigere versjonen! Tror nok heller at dere var uheldige i din butikk..

Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden enda, men da jeg jobba på butikk sa de at hvitosten til FP er den samme som til Tine. Om det stemmer helt, vet jeg ikke da. Jaffacakes, tacolefsene, bananene og sjokoladecookisene, tortillachipsene, saltstengerne og baguettene er gode! Jeg har sikkert prøvd mye mer av det enn bare de produktene uten å tenke særlig over det.

Skrevet
Nå har jeg ikke lest hele tråden enda, men da jeg jobba på butikk sa de at hvitosten til FP er den samme som til Tine. Om det stemmer helt, vet jeg ikke da. Jaffacakes, tacolefsene, bananene og sjokoladecookisene, tortillachipsene, saltstengerne og baguettene er gode! Jeg har sikkert prøvd mye mer av det enn bare de produktene uten å tenke særlig over det.

Mens den revne "osten" til FP ikke en gang fikk lov til å kalle seg ost, fordi det rett og slett ikke er ost.

Det er sånt som gjør meg skeptisk til FP, at man aldri helt vet hva som er et fullgodt alternativ, og hva som bare er stappet fullt av helt andre ingredienser. Vet liksom ikke helt hva man får, og i hvilke produkter de har erstattet noen ingredienser med noe helt annet som ikke er like bra...

Gjest flink farge
Skrevet
jeg synst first price er et bra merke billig men hva så

jeg bare lurer på hva har alle i mot first price

feks viss jeg kjøper inn til selskap så begynner BARNA "det er vel ikke first price, for det liker jeg ikke"

:popcorn:

er det bare for det er billig?

jeg synst first price er bra og jeg er ikke fattig men jeg kjøper ikke alltid det dyreste jeg finner

Det kalles snobberi. Og barna har hørt det fra foreldrene. Idiotisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...