Gå til innhold

hva er galt med first price?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

jeg synst first price er et bra merke billig men hva så

jeg bare lurer på hva har alle i mot first price

feks viss jeg kjøper inn til selskap så begynner BARNA "det er vel ikke first price, for det liker jeg ikke"

:popcorn:

er det bare for det er billig?

jeg synst first price er bra og jeg er ikke fattig men jeg kjøper ikke alltid det dyreste jeg finner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh. visste ikke at det var slik jeg. For min del er det flere ting som er First Price som jeg synes er bedre enn "orginalen"; jaffa cake, sjokoladekjeks og potetgull. :spise: Det at dette er omtrent halve prisen av merkenavnene gjør bare at jeg ikke føler meg så dum om jeg tar en til...

Kanskje de ikke liker det av den grunn, at de spiser dobbelt så mye. :D

Skrevet
jeg synst first price er et bra merke billig men hva så

jeg bare lurer på hva har alle i mot first price

feks viss jeg kjøper inn til selskap så begynner BARNA "det er vel ikke first price, for det liker jeg ikke"

:popcorn:

er det bare for det er billig?

jeg synst first price er bra og jeg er ikke fattig men jeg kjøper ikke alltid det dyreste jeg finner

Syntes det var inntressant at du tar det opp, for dette var et tema en gang på daværende arbeidsplassen min.

En ung kollega hadde med seg First Price yoghurt og alle lurte på hvordan på hvordan det smakte. Og det ble snakk om First Price-merket i det hele tatt og hva som er galt med den, hvilke matverer som er OK hos First Price ovs.

Bruker ikke mye First Price varer, men xen min gjorde og det hadde seg slik at jeg smakte av både makarell i tomat og potetsalat, begge var bra. Makarellen smakte mye annerledes enn den "vanlige", men bra for det. Potetsalaten kjøper jeg den dag i dag. Ikke fordi den er billig, men jeg liker den best. Men ikke mer av makarellen.

En venninne av meg kjøper bestendig First Price varer, alt mulig. Alt fra dopapir, cola, kaffe og alt mulig. Kaffen smakte FORFERDELIG!!

Hadde en lærer en gang som sa han kjøper mye Firs Price, og da merker han at folk ser rart på ham. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

First Price er genialt bortsett fra tannkremen de fører og tomatsuppa som kun har riktig farge men smaker ikke godt!Ellers fornøyd!

Hvorfor skriver du at ALLE er mot det?

Gjest Gjest
Skrevet

Tror vel skepsisen til First Price-produkter henger sammen med den inngrodde forestillingen om at kvalitet koster, man får hva man betaler for osv. Jeg innbilder meg at enkelte First Price-produkter er litt utvannet og ikke inneholder så bra ingredienser som mer kvalitets-merkevarer. Jeg synes noen av produktene smaker som en dårlig kopi av Nora, Gilde, Prior, Toro eller whatever.

Men så er det andre First Price-produkter som f.eks. bananer og cherrytomater jeg selvsagt kjøper fremfor f.eks. Dole bananer. Tørkeruller får man i 2-pakning for ca. 30 kr, så det kjøper jeg også. Samt q-tips. :ler:

Gjest StockDama
Skrevet

First price sine produkter smaker py. Så jeg står over.

Som nevnt over er frukt og papir av ymse slag greit...frukten kan de umulig ødelegge =p

Gjest Gjest
Skrevet

Ingenting er galt med First Price produkter. Noen liker det, andre liker det ikke, sånn er det bare. Men det er vel som noen sier her at det er den typiske tankegangen at billigmat er smakløst eller pyton. Jeg levde på First Price og Coop Xtra produkter da jeg hadde lav inntekt, mange penger å spare der. Og er det ikke et sånt lavprismerke til? Kommer ikke på hva det heter... Enkelte First Price produkter kjøper jeg ennå.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

I perioder har de faktisk veldig bra frukt og grønt. De kjøper nok inn store partier av det som er billig på et hvert tidspunkt, og jeg har en bekjent som i fjor kjørte et lengre stykke for å kunne handle kilovis med First Price-gulrøtter fordi de var spesielt gode da. Jeg pleier også å kjøpe FP-paprika, fordi den pleier å være veldig sprø og god. De små eplene deres er noen ganger utrolig gode, mens andre ganger kan de være under snittet. Så det kan variere veldig.

Skrevet

Jeg kjøper gjerne first price selv, har funnet fram til noen produkter jeg alt i alt synes kommer bedre ut enn originalene, Jaffa-kjeks, de rosa ansiktsserviettene til 14,90. (Ei venninne kom på besøk med noen til 70 kroner, og vi syntes faktisk de til FP var minst like bra, selv om de andre lukta litt bedre.)

Andre ting har jeg ikke like stor tro på, men sånn er det jo med alle merker, nesten.

Ble overrasket da jeg var på besøk hos familien min og handlet med mamma i sommer. Vi hadde glemt å kjøpe bananer til smoothie, og jeg løp tilbake mens hun stod i kassa, for hente noen. Jeg tok automatisk en pose First price-bananer, og da ble jeg sendt rett tilbake for å finne noen andre. Hehe. Det skal sies at hun ville ha økologiske, men det hadde hun jo ikke sagt til meg. Ikke fant jeg det heller, så da ble det "vanlige" bananer.

Jeg synes uansett det er flott å kunne velge! Men når folk kjøper First price bare fordi de er gniene, da blir det for dumt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes uansett det er flott å kunne velge! Men når folk kjøper First price bare fordi de er gniene, da blir det for dumt.

Hvorfor er det for dumt? Det er jo nettopp det som er hele tankegangen til First Price, Xtra og de andre billigmerkene; Man skal spare penger!

Jeg synes det er kjempebra at slike merker tar opp konkurransen til de mer kjente merkene. Selvfølgelig finnes det dårlige produkter innenfor billigmerkesjangere óg, men de er det da bare å styre unna.

Grunnen til at disse billigmerkene er såpass billig er at de sparer penger på markedsføring. Faktisk lager Tine, Gilde osv de aller fleste billigmerkene samtidig som de også lager de dyre merkene. Det er noe å tenke over.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer også på hvorfor det er "for dumt". At du mener noen er gniene betyr ikke at de har sine grunner til å være det, som kan være veldig lure, langt lurere enn din gnienkonklusjon.

Gjest missLady
Skrevet

Blir for dumt? Ikke alle har god råd da, og kan velge og vrake mellom de dyre merkene!

Skrevet (endret)

Siste gang jeg kjøpte First Price sjampinjong var de faktisk de beste jeg har sett for en lang stynd.

Ellers - jeg har lite i mot billigmerker generelt, om det er da First Price eller Coop eller Euroshopper eller noe annet.

Kombinerer gjerne billige og dyrere produkter. Det er rett og slett mange ting som ikke finnes i billig-versjon og for en del ting er det en kvalitetsforskjell også, men ikke for alt.

Vi har ikke uendelig matbudsjett hver måned, så man må tenke litt strategisk. Liker gjerne å spise litt godt og variert, og da kan man ikke kjøpe alt dyrt hele tiden.

Det er noen ting som er helt greie (tørkepapir, hakkede tomater, annet hermetisk, frukt/grønt, osv), men mer 'avanserte' produkter er nok ikke alltid så gode (har prøvd en gang en First Price lasanje og det var ikke noe særlig).

Juice er også et eksempel der man kan smake forskjell veldig godt.

Kanskje jeg er rar eller noe, men jeg kan ikke smake noe forskjell mellom hermetiske hakkede tomater, om de er first price eller noe fancy merke. Men mulig det er bare meg da ;)

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje jeg er rar eller noe, men jeg kan ikke smake noe forskjell mellom hermetiske hakkede tomater, om de er first price eller noe fancy merke. Men mulig det er bare meg da ;)

Det er ikke usannsynlig at tomatene kommer fra det samme samlebåndet, så det er ikke så rart. Det er ofte restkapasitet i fabrikken som brukes til å lage nonameprodukter, når forsyningen av merkevarer er fyllt opp.

Skrevet

Q-tipsen er bra. Jeg har ikke helt oversikt over hvilke matvarer fra FP jeg har smakt, men kan ikke huske noe som smakte fælt. Å unngå frukt og grønt med FP-merke på er bortkastet energi. :gjeiper:

Til TS: Kanskje barna dine "ikke liker" det nettopp fordi det er billigmerke? Mener å huske jeg var i gjennom en sånn periode selv. Det måtte være merkeklær, og maten måtte være fra riktig leverandør. Fikk smekk på lanken og beskjed om å ta meg sammen. ;)

Skrevet

Jeg synes truseinnleggene fra First Price er mye bedre enn libresse sine.

Gjest Gjest
Skrevet

Mange First Price ting er like bra som dyrere merkevarer, jeg kjøper både håndsåpe og endel frukt og grønt derfra (sånne poser med epler pleier å være bra, men sjelden de har det for tida), og noen andre produkter. Ost, pølser og det meste av kjøttvarer foretrekker jeg stort sett å kjøpe litt mer eksklusivt, både pga smak (kjøper ikke Norvegia heller...), produksjonsmetoder (for kjøttet) og ingredienser.

Jeg ser ikke rart på folk som kjøper First Price eller andre billigmerker, kanskje unntatt hvis hele handlevogna er full av billig-ferdigmat/halvfabrikata/mikrogugge i Billi-sjangeren, men da mest fordi jeg tror at man kan leve vel så billig på sunne basisvarer som hvis man kun kjøper pose- og frossenmat.

Skrevet
I perioder har de faktisk veldig bra frukt og grønt. De kjøper nok inn store partier av det som er billig på et hvert tidspunkt, og jeg har en bekjent som i fjor kjørte et lengre stykke for å kunne handle kilovis med First Price-gulrøtter fordi de var spesielt gode da. Jeg pleier også å kjøpe FP-paprika, fordi den pleier å være veldig sprø og god. De små eplene deres er noen ganger utrolig gode, mens andre ganger kan de være under snittet. Så det kan variere veldig.

Helt enig. De har enkelte andre ting jeg også foretrekker, men alt er ikke like bra nei.

Skrevet (endret)

Oi! Her kom det reaksjoner.

Jeg mente det jeg skrev: Hvis folk er gniene, ikke hvis de er sparsomme eller har dårlig råd. Hvis man synes First price sitt smør er vondt, men kjøper den hvis man skal ta med mat til et felles koldtbord for å spare 10 kr (når man egentlig har råd), så synes jeg det er litt trist.

Hvis man synes First price-produktet er godt, da er man jo ikke gnien om man kjøper det. Og har man lite penger er man smart om man kjøper first price.

Beklager hvis noen ble støtt. Jeg har ikke mye penger selv, så prøver ikke å rakke ned på dem som sparer eller snur på krona i blant.

Endret av Pemille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...