Leanne Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Har to barn som til høsten skal starte i ny bhg... Vårt minste barn startet i bhg i mars og min mann fikk dra fri fra jobb i 2 dager pga innkjøring. Har han da krav til å få fri nå i august også da barnet skal over i ny bhg??? Begge barna skal starte likt, på forskjellige avdelinger så jeg kan ikke ha innkjøring på begge..... har sett litt på arbeidsmiljøloven men finner ingenting om dette der, men mener at jeg har lest et sted at foreldre har krav på fri ved innkjøring i bhg? Håper noen kan svare og har en link å vise til... sjefen til mannen vil nok ikke gi han fri igjen med mindre vi kan bevise at han har krav på det.......
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har dessverre egentlig ikke greie på dette, men hva med velferdsdager? Eller gjelder ikke det i forbindelse med barna?
Grooo Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Velferdsdager får du i alle fall, om du får betalt fri kommer an på avtalen på din arbeidsplass. Stat og kommune får tror jeg, og noen fagforeninger har forhandlet fram ting. Er usikker selv, og M starter i barnehagen om to uker så jeg får finne ut av det jeg og...
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har krav på fri for barnehagetilvenning inntil 3 dager pr. år. Skal jeg ha flere tilvenninger må jeg bruke av velferdspermisjonsdagene og håpe på at arbeidsgiver er grei/har glemt at jeg allerede har hatt fri.
Leanne Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har krav på fri for barnehagetilvenning inntil 3 dager pr. år. Skal jeg ha flere tilvenninger må jeg bruke av velferdspermisjonsdagene og håpe på at arbeidsgiver er grei/har glemt at jeg allerede har hatt fri. Dette har jeg også hørt om at man har krav på 3 dager fri for barnehagetilvenning.. men gjelder disse dagene pr år eller pr barnehage år... barnehage året går jo fra august- juli her i kommunen, så det er jo to forskjellige barnehageår men samme kalenderår......
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Dette har jeg også hørt om at man har krav på 3 dager fri for barnehagetilvenning.. men gjelder disse dagene pr år eller pr barnehage år... barnehage året går jo fra august- juli her i kommunen, så det er jo to forskjellige barnehageår men samme kalenderår...... Man har IKKE automatisk rett til fri med lønn .. men er ikke forundret over at man får det i stat og kommune ..
monja Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har krav på 3 dager til innkjøring, men om det er pr år aner jeg ikke. Jeg jobber i det private og får lønn for to av dagene.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Jeg jobber i et helseforetak. Hos oss har vi 2 dager velferdspermisjon for barnehagetilvenning. Velferdspermisjon er, så vidt jeg vet, permisjon med lønn.... (er det ikke det?)
Leanne Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har dessverre egentlig ikke greie på dette, men hva med velferdsdager? Eller gjelder ikke det i forbindelse med barna? hva er egentlig velferdsdager....? hvor mange av dette har man i året, er det fri uten lønn???
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 hva er egentlig velferdsdager....? hvor mange av dette har man i året, er det fri uten lønn??? Velferdsdager = velferdspermisjon. Men ingen selfølge at det er MED lønn. Det er dager man kan få fri t.d. ved begravelse, sykdom i fam., bryllup, tilvenning barnehage, skolestart, flytting o.l. Arb.giver vurderer om man får fri med eller uten lønn. Men SUM velferdsdager man kan få i løpet av ett år er ti dager (kommunalt). Trenger man flere, må man (hos oss) avspasere eller ta av ferie.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Har to barn som til høsten skal starte i ny bhg... Vårt minste barn startet i bhg i mars og min mann fikk dra fri fra jobb i 2 dager pga innkjøring. Har han da krav til å få fri nå i august også da barnet skal over i ny bhg??? Kommer an på avtalen på hans arb.plass. Dersom "kvoten" t.d. er to dager pr. år, så har han jo allerede brukt opp de dagene for dette året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå