Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Altså hvordan blir eggeløsningen? Kommer det flere egg fra hver eggestokk, eller en fra hver???
^^Sunny^^ Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Det kommer vel litt an på :klø: Hvor mye hormoner har du tatt på forhånd ? tar du EL sprøyte i tillegg ? kan vel aldri vite helt hvor mange egg man slipper. I mitt ene tilfelle med pergotime kur hadde jeg 4 godt modne egg, og satte Eggløsningssprøyte.. Jeg trodde ikke alle eggene ville slippes, men legen sa at de sikkert gjorde det :klø:
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har ikke tatt noen hormonkur, bare lurte på hvordan dette fungerte egentlig. Har nettopp operert bort en eggeleder, og er derfor litt redd for at jeg ikke skal bli gravid.
^^Sunny^^ Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Det sies at selv om du bare har EN eggleder så kan den fint fange opp egg fra BEGGE eggstokker (hvertfall det jeg har hørt) så da slipper du kanskje noe hormongreier
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Det sies at selv om du bare har EN eggleder så kan den fint fange opp egg fra BEGGE eggstokker (hvertfall det jeg har hørt) så da slipper du kanskje noe hormongreier Hvordan i alle dager kan en eggleder fanger opp egget som skulle ha kommet fra eggstokken på den andre siden??? Men har du en frisk eggstokk med eggleder så er det nok ikke noe problem for deg å bli gravid, hvis det ikke er andre problemer da.
KnockedUp Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Den fanger vel ikke opp egg fra den andre eggstokken, men den kan overta oppgaven til den andre, slik at du har eggløsning hver mnd på den friske siden.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Gjør den det når eggstokken fortsatt er inntakt? Vil den da slutte å lage egg? Eller lager den egg og det går til grunne?
Gjest ts Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror egentlig ikke at jeg skal få problemer med å bli gravi, men har sef tenkt tanken. Har vært hos gynekolog som jeg spurte om dette med eggeløsning og en eggestokk. Jeg har bare en eggeleder igjen, men har to eggestokker. Hadde den ene eggestokken også blitt fjernet så hadde jeg hatt eggeløsning i hver mnd fra min ene eggestokk, for dette er kroppens sin måte å kompansere for når man mister et organ. Slik som nyrer etc. I o m at jeg kun har en eggeleder igjen, vil denne faktisk kunne fange opp et egg fra den siden hvor jeg ikke har eggeleder igjen. Så jo det går faktisk ant.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror egentlig ikke at jeg skal få problemer med å bli gravi, men har sef tenkt tanken. Har vært hos gynekolog som jeg spurte om dette med eggeløsning og en eggestokk. Jeg har bare en eggeleder igjen, men har to eggestokker. Hadde den ene eggestokken også blitt fjernet så hadde jeg hatt eggeløsning i hver mnd fra min ene eggestokk, for dette er kroppens sin måte å kompansere for når man mister et organ. Slik som nyrer etc. I o m at jeg kun har en eggeleder igjen, vil denne faktisk kunne fange opp et egg fra den siden hvor jeg ikke har eggeleder igjen. Så jo det går faktisk ant. Det har jeg aldri hørt om, eggstokkene ligger jo ca 10 cm fra hverandre med livmora i mellom. Det får jo være grenser til fangarmer også da...
^^Sunny^^ Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=362864 så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå