Catanova Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Viljestyrke er ikke min sterkeste side. Uansett hvor mye jeg vil noe så klarer jeg aldri å fullføre det. Men jeg har funnet ut av svømming er den ultimate treningen for meg. Spørsmålet er da hvor mye må jeg svømme for at det skal ha noen effekt? Jeg skal svømme 2 ganger i uka tenkte jeg. Jeg veier ca 58-60 og er 160 cm høy. Kostholdet mitt er noe usunt, og jeg har vanskligheter med å holde meg unna søtsaker. Skulle nesten tro at jeg er blitt kronisk godtesyk. Nå vil jeg virkelig, virkelig komme i bedre form og miste litt fett på kroppen. Svømming er jo ganske bra trening!
L-Jo Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Spørsmålet er da hvor mye må jeg svømme for at det skal ha noen effekt? Jeg skal svømme 2 ganger i uka tenkte jeg. Nå vil jeg virkelig, virkelig komme i bedre form og miste litt fett på kroppen. Svømming er jo ganske bra trening! Hvis du ikke bedriver noen form for fysisk fostring i dag, vil du ha god effekt av to ganger i uken i starten. For å komme i form bør du i tillegg kjøre noen styrkeøvelser, kan godt gjøres med manualer/ strikker hjemme i starten. Når det gjelder svømmingen, så vet jeg ikke hvordan teknikken din er, om du svømmer bryst eller crawl etc. Men du bør i prinsippet svømme i minst 30-45 minutter slik at du blir sliten. "Dame-svømming" hvor målet er å skravle med venninnen og ikke få vann i håret er veldig lite effektiv trening, men det har du sikkert skjønt. Når jeg trener svømming, pleier jeg å svømme 1500 - 2000 m. Det tar et sted mellom 35 og 50 minutter avhengig av dagsform og generell form :D Når du er kommet godt i gang, kan du øke varighet/ lengde evt. antall økter i uken, eller komplettere med annen utholdenhetstrening ved siden av. Ikke glem styrketreningen Lykke til!
Catanova Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2008 Hvis du ikke bedriver noen form for fysisk fostring i dag, vil du ha god effekt av to ganger i uken i starten. For å komme i form bør du i tillegg kjøre noen styrkeøvelser, kan godt gjøres med manualer/ strikker hjemme i starten. Når det gjelder svømmingen, så vet jeg ikke hvordan teknikken din er, om du svømmer bryst eller crawl etc. Men du bør i prinsippet svømme i minst 30-45 minutter slik at du blir sliten. "Dame-svømming" hvor målet er å skravle med venninnen og ikke få vann i håret er veldig lite effektiv trening, men det har du sikkert skjønt. Når jeg trener svømming, pleier jeg å svømme 1500 - 2000 m. Det tar et sted mellom 35 og 50 minutter avhengig av dagsform og generell form :D Når du er kommet godt i gang, kan du øke varighet/ lengde evt. antall økter i uken, eller komplettere med annen utholdenhetstrening ved siden av. Ikke glem styrketreningen Lykke til! Tusen takk for svar! Er nok en god ide å gjøre styrke øvelser hjemme også ja. Jeg svømmer bryst for det meste. Jeg er ikke særlig god på crawl. Har lært en del svømmeteknikker etter jeg ble badevakt så det har hjulpet en del.
L-Jo Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Tusen takk for svar! Er nok en god ide å gjøre styrke øvelser hjemme også ja. Jeg svømmer bryst for det meste. Jeg er ikke særlig god på crawl. Har lært en del svømmeteknikker etter jeg ble badevakt så det har hjulpet en del. Da er du heldig og kan trene i arbeidstiden hvis du har en rolig dag på jobb!
Catanova Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Da er du heldig og kan trene i arbeidstiden hvis du har en rolig dag på jobb! Nei ikke akkurat ;P vi må jo gå med uniformklær og walkie talkie og hele pakka ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå