Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har selve festen på en hotellrestaurant like etter vielsen. Vielsen begynner kjempeseint, kl 1830, og ser ikke for meg at vi spiser middag før rundt 21. Da blir det forrett, middag og dessert, så kaffe avec (som jeg egentlig ikke vet helt hva er - kan noen hjelpe?).

Vi hadde i utgangspunktet bare tenkt at farmor lager en utrolig god kransekake som "bryllupskake" etter det. Vi blir 25 stk. Så da kommer tvilen atter en gang. Burde vi hatt mer? Verken jeg eller min tilkommende er direkte kakemonser, så tror at for vår del, så blir det nok.

Restauranten stenger kl. 01, da går vi over i hotellbaren eventuelt. Blir det nødvendig med flere kaker eller noe annet å stappe i munnen? Dette foregår i Skottland, og merker jeg syter med å arrangere og styre med enda mer nå, men jeg vil jo at folk skal være gode og mette og fornøyde også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en veldig gjennomført plan. Kaffe avec består hovedsakelig av kaffe med noe sterkt til (konjakk, baileys e.l.). Serverer dere kransekake til dette etter desserten, synes jeg det virker helt topp! Jeg regner egentlig med at folk er mer enn mett nok etter tre retters middag, og det vil bare bli styrete å putte inn mer mat og kaker på den tiden dere har til rådighet. Så slapp av og ikke tenk mer på det, du er nok bare litt stressa siden det begynner å nærme seg. Alt skal nok gå bra skal du se! ;)

Gjest Nishiki
Skrevet

Vis gjestene skal spise tre retter fra 21 01 tror jeg nok de er mette nok. Kransekake høres helt fint ut. Kaffe med noget sterkt og en liten søtbit holder før de fleste så sent på kvelden :)

Skrevet

Jeg tenker at litt snacks eller frukt eller noe i tillegg kan være greit, hvis det ikke skal være flere kaker.. Jeg kan ikke fordra kransekake selv, og hadde derfor stått uten noe å spise hvis jeg var der som gjest. Ett alternativ til kanskje?

Men så er det det da; hvor mye skal man ta hensyn til, og hvordan skal man få gjort alle til lags? Det er umulig! Og det er jo tusen ting å tenke på i en slik anledning.. Kjenn etter hva som blir rett for dere, og gå for deg!

Lykke til!

Gjest Pysepus
Skrevet

Synes det hørtes ut som en kjempefin plan jeg :) Likte også ideen om litt frukt og snacks :jepp:

Skrevet

Litt frukt og snacks burde dere ha. Jeg drikker verken alkohol eller kaffe (med mindre det er espresso) og liker ikke kransekake, saa ellers hadde det kun blitt vann paa meg resten av kvelden..

Men middagen er jo veldig sent, saa jeg tror ikke dere trenger andre kaker med mindre dere vil ha det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...