gizmoo Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Er det noen som har sett noen fine enkle hvite selskapskjoler i butikker i det siste? Helst ikke skikkelig dyrt. Vi har ingen gjester og gifter oss utenlands så jeg har ikke tenkt å kjøre full stas, men kjolen må jo være hvit;)
Humleblomst Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Tror det skal finnes en del forskjellig hos Divakjoler. Men dette er altså på vestlandet, nærmere bestemt Bergen. Det ligger også en kjolebutikk i Øvregaten (i Bergen sentrum) som innimellom tar inn hvite kjoler av forskjellig slag, som selges til en overkommelig pris (sist jeg så lå de på ca 2000kr). Men hvis du pressiserer litt hvor du bor er det gjerne lettere å hjelpe deg. Utover det har jeg inntrykk av at de fleste formelle kjolene som er i salg nå er veldig korte, til min store frustrasjon. Er det så mye å forlange at kjolen skal dekke knærne, slik at man ser litt sofistikert ut? Men hvis du kjenner noen som kan sy, kan du kanskje høre om de kan hjelpe deg? Det skal ikke så mye til å sette sammen en enkel kjole etter mønster. Og ihvertfall hvis du ikke har de aller høyeste kravene til pressisjon og kvalitet.
Regndråpe Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Skal det være en enkel brude-brude kjole, eller en mer enkel hvit kjole som er sommerlig? Må bare spørre:)
trollemor Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Divax.no har en del kjoler, ellers kan du gå innom Floyd eller Taxi butikkene, de pleier ofte å ha enkle pene kjoler, og da sikkert i hvitt også. Kjoler er jo veldig mote for tiden så et eller annet sted vil du nok kunne finne en enkel pen hvit kjole Ellers har ellos noen: Kjole ballongkjole pen hvit kjole hvit kjole Endret 24. juli 2008 av trollemor
Chimamanda Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Om du har lyst til aa legge litt penger i det, kan du bestille fra nordstrom.com, der har de veldig mange relativt enkle (med utrolig fine) hvite kjoler.Trykk paa "Wedding Shop". Frakt til Norge ordner du her. Endret 24. juli 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er i samme situasjon som deg, og er litt oppgitt over hvor vankselig det er å finne en fin, stilig, hvit kjole som ikke er typisk brudekjole. Og tydeligvis er jeg ALTFOR sent ute...er ingen typisk bridzilla, og når jeg kommer i butikkene (brudebutikker) for å spørre får de helt sjokk når jeg forteller når jeg skal gifte meg. Men uansett, har funnet ut at i vanlig brudebutikker har de IKKE enkle, hvite, elegante kjoler. alle selskapskjolene de selger er i farger. De har noen alternativer på Be you, i Oslo, som koster ca 3-4000. Ellers har jeg også funnet MANGE online, men jeg tørr rett og slett ikke å bestille via nett, for dersom jeg ikke liker den på synes jeg det blir så mye styr med å returnere etc. Av erfaring er det ikke alltid kjolen er like fin på som der den henger eller på et bilde:-)
gizmoo Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 Takker for alle svar;) Folk for nok litt sjokk når jeg sier når jeg skal gifte meg også... hehe. Det er bare noen uker til. Orker ikke en "tung" selskapskjole i varmen. Skal gifte oss på en strand, barbeint :love: Tror nok det blir kjole til maks 1500 kr. (Det er ingen gjester, kun oss og presten) Har sett noen alternativer... Bor i Oslo, og her blir ting fort utsolgt. Har sjekket mye på nett også, men er redd for at de ikke passer. Har det problemet at det alltid er for trangt over puppene hvis jeg kjøper "standard" størrelser... Bryllupet skjer i Thailand, og her kan man nok får tak i skreddersydd ganske billig, men problemet er at vi har kun to dager der før vi gifter oss, så jeg tror det er litt for kort tid. Tar gjerne mot flere tips....
Humleblomst Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Men hvis du bestiller på nettet fra Norge har du vel 14 dagers angrefrist? Så da er det jo bare å sende den tilbake hvis den ikke passer, ihvertfall så lenge den ikke er spesialbestilt. Men du må vel betale porto selv, men det er jo ikke så mye.
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 (endret) Må kjolen være veldig "brudete", eller kan du ha en hvit sommerkjole? Kanskje noen av disse alternativene kan være noe for deg? Alle er tilgjengelige på postordre, så da blir det i hvertfall ikke dyrt. NB: Kjole nr. 3 var det ikke bilde av i hvitt, men den finnes i hvitt, og er i ren lin. http://media.redcatsnordic.com/laredoute/i...1_8995524_2.jpg http://media.redcatsnordic.com/laredoute/i...1_8995583_2.jpg http://media.redcatsnordic.com/laredoute/i...1_8991545_2.jpg http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...lls_1048073.jpg http://media.redcatsnordic.com/laredoute/i...1_8490325_1.jpg Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler om bildebruk. Veslejenta - moderator Endret 25. juli 2008 av Veslejenta
gizmoo Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Tusen takk for hjelpen;) Har endelig klart å finne en kjole. Kjøpte den på Floyd på Grünerløkka... Den er litt brudete, men ikke for mye. Kan brukes som vanlig selskapskjole også. Kjolen var nedsatt 50% og kostet meg 750kr! Er superfornøyd. Anbefaler Floyd hvis man skal ha selskapskjoler el. Masse fint der. Endret 30. juli 2008 av gizmoo
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for hjelpen;) Har endelig klart å finne en kjole. Kjøpte den på Floyd på Grünerløkka... Den er litt brudete, men ikke for mye. Kan brukes som vanlig selskapskjole også. Kjolen var nedsatt 50% og kostet meg 750kr! Er superfornøyd. Anbefaler Floyd hvis man skal ha selskapskjoler el. Masse fint der. Hadde faktisk tenkt å anbefale deg Floyd nå:-) Så bra at du fant en der. Jeg var også innom der, men den jeg likte best var halterneck, og det klarer jeg ikke, får vondt i nakken. Men de får jo inn mye fint ofte, så jeg skal stikke innom igjen en dag tenkte jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå